Nou, een sprint dus. Maar geen makkelijke :)
Ik stel toch maar mijn 5 sprinters (Matthews, Aberasturi, Démare, Molano, Morin) op + Roglic (no-brainer).
Dan heb ik nog Bagioli, Pidcock, Simmons en wat kan Aru hier? Van die bank ik Pidcock denk ik, die lijkt er nog niet helemaal lekker in te zitten...
Dit is wat Feltet.dk erover zegt:
Er was wat verwarring over deze etappe, want op klassieke Vuelta-manieren is het de organisatoren gelukt om een raceboek te maken met twee heel verschillende berichten over het ontwerp van de finale. Zo wordt een definitief profiel gegeven met een bijbehorende hoogtemeteraanduiding, die aangeeft dat de laatste 1100 m maar liefst 5,8% stijgt. Op dezelfde pagina in het boek staat echter beschreven hoe de laatste 500 m met 2,3% stijgt.
Dit is niet de eerste keer dat men had kunnen wensen dat de organisatoren hun raceboek nog een keer doornamen voordat ze het in druk opstuurden. Het maakt een wereld van verschil of deze meer dan twee keer zo lang en meer dan twee keer zo steil is als beschreven in de verklarende tekst.
Het moet echter de graphics zijn waar hij gek op is, en op het profiel dat via de La Flamme Rouge-service wordt geproduceerd, blijkt ook dat de percentages aan de zachte kant zijn. Het is dus niet gepland voor een puncherfinale, maar eerder een klassieke massasprint, die echter zo veel toeneemt dat het zeker voelbaar is, en die een iets andere hiërarchie geeft dan wat we gewoonlijk zien.
Een sprint kan echter niet worden vermeden, en het is in principe vrij eenvoudig, omdat het langs een lange en rechte, maar ook licht stijgende weg naar de stad van bestemming gaat. Dan wacht een scherpe bocht van 1,1 km, waarbij het belangrijk zal zijn om vooraan te zitten, maar een goede positie is niet genoeg. De sprint is hard genoeg om te voelen dat hij stijgt, en timing wordt daarom behoorlijk cruciaal. Het wordt ook een volle windsprint, daarom kun je relatief vroeg open als je de benen hebt. Natuurlijk, 2,3% is niet iets dat mensen in de problemen brengt, maar het kan voldoende zijn om de hiërarchie een beetje te verschuiven.
***** Jasper Philipsen
**** Arnaud Demare, Sebastian Molano
*** Michael Matthews, Fabio Jakobsen, Jordi Meeus, Jon Aberasturi, Matteo Trentin
** Davide Cimolai, Alex Aranburu, Magnus Cort, Clement Venturini, Juan Jose Lobato, Martin Laas, Alberto Dainese, Florian Vermeersch, Piet Allegaert
* Reinardt van Rensburg, Riccardo Minali, Itamar Einhorn, Carlo Canal, Primoz Roglic
Mijn equipo voor morgen.
Matthews captain. Zondag al derde. In deze wat zwaardere finale.moet ie zeker hoger eindigen.
Aranburu, man in vorm, maar denk toch nog net iets minder dan Bling
Aberasturi, top 5, mooi profiel voor hem.
Molano, moet dit ook kunnen
Jakobsen, wordt moeilijk voor hem, maar als zijn vorm blijft groeien, kan ie meedoen voor top 5.
Vermeersch, hoop dat ie het nog red zonder zijn leadout Frison.
Bagioli, mocht het toch een vlucht worden, of voor als Jakobsen wint, of de groene trui pakt.
Kron, mocht het toch een vlucht worden.
Roglic. Sowieso wat truipunten.
Bankpunten: Bernal, Vlasov, Schachmann en Pidcock.(?)
Ik heb zoveel vertrouwen in een massasprint, dat ik zelfs inzet op Bayer voor de eventuele teampunten van JP. Die kan dit makkelijk aan en is de snelste op dit parcours. Baal ervan dat ik Démare meegenomen heb en niet JP.
Ik verwacht zelf een Philipsen, Matthews en Aberasturi ver voorin. Ik zie dit wel iets meer als sprint voor Trentin, dus ik hoop dat Matteo en Molano allebei mogen sprinten morgen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.