Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 65 ... 109 110
Guruburu

Mijn team voor vandaag;
Philipsen (C)
Matthews
Aberasturi
Molano
Venturini
Dainese
Bagioli
Pidcock
Roglic

Ik twijfel heel erg tussen Philipsen en Matthews, maar aankomst lijkt inderdaad wel mee te vallen en daarom toch maar Philipsen als captain. Ben benieuwd of Dainese dit aankan, maar heb ook weinig alternatieven.

Guido Maltempi

Update in de optakt voor vandaag...

UPDATE: The uncertainty about the final is great. A reliable source now indicates that it may be 400 m with 4.8% - that is, that both race book information is incorrect. I have not been able to finally confirm whether we are talking about 4.8% over 400 m or 2.3% over 500 m.

Dit komt overeen met de hoogtemeters die Google Maps aangeeft voor kerkje t/m arena. 21 hoogtemeters over 450 meter = 4.7%. Maar volgens mij is eigenlijk de grote vraag: ligt de finish daadwerkelijk bij die arena? Of staat de stip verkeerd op het finishkaartje, en moeten ze nog verder die klim op?

Edit: volgens het etappeprofiel van La Vuelta ligt de finish op 1134 meter hoogte. Op het kaartje van de klim op climbfinder komt dat precies overeen met 'Mirador de Molina Aragon' (1135m). En die mirador ligt dan weer op 1.3km voorbij het kerkje.

Zo'n mirador lijkt mij in elk geval een veel logischere finishlocatie dan dat troosteloze stukje weg naast de stierenring, tussen een blinde muur en wat bedrijfsloodsen...

Nog een edit: finish bij de stierenring, zie mijn bericht hieronder.

Laatst gewijzigd
Tijmen 257

Matthews (c)
Trentin
Molano
Aberasturi
Roglic
Bernal
Schachmann
Simmons
Bagioli

Bank
Minali
Venturini

Gok op dat de zwaarte hier onderschat wordt en stel dat het toch een massasprint gaat worden met alle sprinters zijn meestal de punten van minali en venturini niet erg veel dus ik gok het erop

leonstar

Fijn al die onduidelijkheid!
Sowiso alles sprinters opstellen dus!

De kopman opties voor mij na alles gekezen te hebben:

Philipsen (grote kans te winnen mits t niet te stijl is maar als t tegen valt kan ie zomaar laten lopen...)

Matthews lijkt de beste sprinter te zijn als t wel wat stijler is en rijdt sowiso top 5 bij normale sprint...

Aranburu heb ik ook maar denk dat matthews sneller is.

Lastig...

Guido Maltempi

Nog even gecheckt in de racecenter. Daar staat de stip van de finish ook bij de stierenring. Dit is waarschijnlijk waar alle verwarring vandaan komt: oorspronkelijke finish was gepland bij de mirador, daar zijn de profielkaartjes van La Vuelta op gebaseerd, en op een later moment is besloten om de finish naar beneden te verplaatsen.

Fiepke

Team voor vandaag:
- Matthews (C)
- Aranburu
- Demare
- Dainese
- Meeus
- Bagioli (eventueel teampunten Jakobsen of zelf)
- Roglic
- Bernal
- Vine (teampunten Philipsen)

Bank: Pidcock, Simmons en Schachmann over wie ik nog wel twijfel. Dainese en Meeus toch wel vraagtekens. Vine is ook puur voor teampunten en geen eigen punten

arjenzvob

Altijd betrouwbaar:

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/415913?sid=a609226aa7415a707ef950651f0155e6

Antonini

Die twijfel tussen Philipsen en Matthews snap ik echt niet. Zoals Feltet zegt, het zal een sprint zijn maar wellicht kantelt het toch net de hierarchie. Matthews is bij beide scenarios goed voor een top 4 klassering. Philipsen kan ook laten lopen en denken: mijn kans komt morgen wel. Die zekerheid scheelt je op zn meest 10 punten.

Antonini

Minali krijgt trouwens 22 punten kado de komende 2 ritten <3

Jasperdewaal11

Ik snap niet dat jij denkt dat Philipsen laat lopen, heb jij zijn overwinning vorig jaar in de vuelta gezien ?

CRL

Mooi uitzoekwerk @Guido Maltempi! Als de finish nou toch bij de mirador ligt, gaan de pure sprinters het wel erg lastig krijgen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@CRL, Bedoel je dat de sprinters wat kleiner zijn en daardoor minder van het mooie uitzicht (mirador) kunnen genieten?

yoeri

Enorm lastige etappe. Vraag me nog steeds af hoe zwaar het in werkelijkheid gaat blijken te zijn. Het routekaartje doet vermoeden dat de laatste volle kilometer met een 5 procent omhoog gaat. Terwijl hier beweerd wordt dat dit niet klopt en de koers vroeger eindigt. Dit maakt het spel wel leuker zo, niet weten wat voor koers er komt en een team samenstellen. ;)

Matthews (c)
Roglic
Démare
Meeus (geblesseerd?)
Dainese
Molano
Pidcock
Bagioli
Bayer

Twijfels afhankelijk van laatste kilometer:
Schachmann (geblesseerd?)
Simmons
Kron
Fraille

Ik denk dat ik dus meer ga gokken op de sprinters dan de puncheurs.

geelinlatourette

Vandaag toch gewoon alle sprinters mee, + de zekere trui punten:

Matthews (C)
Démare
Molano
Aberasturi
Venturini
Aranburu
Simmons
Roglic
Bernal

Bank: schachmann + alle andere AK en klimmers. Dus qua bankpunten zal het allemaal wel meevallen. Hopen dat we ietsje kunnen stijgen, op dit moment op 96,9%.

CRL

Ha ha.
Dat ook natuurlijk, maar vooral dat het dan voorbij het kerkje 1,3 km aan 4 tot (ruim?) 5% lijkt te zijn.

Antonini

'@jasperdewaal11 Klopt die aankomst was waarschijnlijk een stuk zwaarder en won hij heel knap. Toch denk ik dat Matthews de meeste zekerheid op een top3 geeft.

Westland95

Vond Matthews ten opzichte van de rest van het seizoen al aardig rap op de vlakke aankomst van afgelopen zondag.

mrtheyoung

Alle bookies gaan ook uit van een massa sprint, ik ga toch op safe voor Matthews, maar verder alle sprinters mee plus Roglic

arjenzvob

Veloviewer:
https://mobile.twitter.com/VeloViewer/status/1427548601929043968/photo/2

Platje

Toch nog een stukje wat steiler.. ik gooi Schachmann er nog ff in ipv een eventuele 10e plek van Allegaert..

Treenert

Wat waardeloos dat er niet echt duidelijkheid is nu. Heb in de allerlaatste seconde toch maar weer Matthews gekopmandeerd i.p.v. Demare. Dank je wel Arjen!

Alle bookies gaan ook uit van een massa sprint
Voor als het tóch wat te zwaar blijkt te zijn heb ik een aantal wel zéér aantrekkelijke betjes lopen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Matthews (c)
Démare, Molano, Aberasturi, Sprintpiet, JvR, Vermeersch
Roglic + Vlasov

Zo te zien plaatst Veloviewer de finish nog iets vroeger op de klim. Dan wordt het 300m sprinten/punchen ipv 400m, maar daardoor gemiddeld wel wat steiler, want het laatste stukje vlakte juist wat af. Maakt volgens mij niet zoveel uit voor de kansen van de sprinters.

Na al dit recherchewerk begin ik me inmiddels wel af te vragen wat de ploegen zelf van deze rit verwachten. Je mag hopen dat zij beter geïnformeerd zijn dan wij... het zou wat zijn als de helft van de sprinters vandaag laat lopen omdat ze denken dat ze de laatste km 'aan 5.8%' toch niet overleven.

Treenert

Haha, van mij mag het 🤭

Btw, heeft Storer gisteren Bardet (en Vlasov) omhoog gereden of zat hij daar 'toevallig' omdat ook hij niet beter kon? Is daar iets over bekend?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Tip van de dag: een tientje op Venturini.

Thank me later....

Jori

Renners wisten dat het profiel niet klopte en gingen al uit van 5% a 300m (wat in feite begint als 5% op 300 m en de laatste 130m 6.15% is). Cort zal zich vandaag wel mengen en ISN speelt Vanmarcke uit.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 65 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.