Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 69 ... 109 110
Sjas Patatje

Ik ben gelukkig niet de enige die zich heeft verkeken op Démare. Daarnaast heb ik ook Pidcock, daar heb ik ook echt spijt van tot dusver! Aberasturi en Molano zijn goede sprinters om in je team te hebben. Minali overigens ook.

Is Cimolai gevallen of heb ik wat gemist? Die was in de Giro erg sterk.

Daan Brakenhoff

Storer gaat nu wel lekker vrijuit kunnen rijden…

Aberastuuurrriii

Wat een blunder achteraf om Démare te pakken ipv Philipsen. Aan de andere kant heb ik me niet laten verleiden door Cimolai en pareltje Venturini te nemen.. Volgende vlakke etappe wordt het mooi Molano als C

Daan Brakenhoff

Aberasturi doet het overigens wel weer prima ;)

Drossard Kudus

De afweging Demare & Meeus vs. Philipsen & Allegaert is tot nu toe de verkeerde kant op gevallen voor mij. Bizar eigenlijk dat die doorgewinterde FDJ-trein al twee keer kinderlijk uit elkaar wordt gereden

Mazza

Allegaert, Dainese, Abrasturi, JP, Minali eindelijk kies ik een keer voor de goede sprinters alleen Matthews vandaag 25ste... 96.7% nu maar zonder Movistar verwacht ik voor mij geen beker dit jaar in de Vuelta, want bij de klassementrenners sla ik de plank wel mis met Carapaz, Martin, Caruso

Aberastuuurrriii

On to tomorrow. Ik denk dat de vlucht een hele goede kans heeft morgen. Er zijn genoeg sterke jongens die in de finale willen knallen morgen. Bagioli of Storer captain? Of toch safe spelen met Rogliç of Mas...

Wat zijn de verwachtingen hier?

Voorwiel

Qua captain altijd safe, maar niet vol op de klassementsmannen inzetten.

Ragnar Lolbroek

Die Demare is me ook een miskoop.

Ragnar Lolbroek

184 punten gescoord. Toch nog 0.3% gestegen naar 78,8%. Met een degelijke Demare had dit dat natuurlijk beter geweest. Die verwacht je in dit veld wel steady top 5 eigenlijk.
Voor morgen
Roglic (c)
Bernal
Carapaz
Mas
Ciccone
Hamilton
Matthews
Bagioli
Schachmann

Thomberg

'@Drostje, had zeker verwachtingen van Hamilton en Knox. Hamilton voornamelijk gebaseerd om mijn uitgebreide onderzoek voor de Tour. Toen was ik overtuigd maar daar viel hij enorm tegen. Ik ging er van uit dat z’n talent niet ineens weg was en hij heeft een vrije rol en jongeren AK potentie. Alle 1.5 klassementsmannen waren voor mij ook geen no-brainer.

Knox meen ik gelezen te hebben dat hij voor Vuelta ging. Vind ik ook logisch aangezien het de komende jaren puur knechten voor Eddy wordt. Daarnaast goed gevoel bij.

Beide kunnen nog punten opleveren maar als ze echt voor AK gingen (beide hadden 8-12 kunnen eindigen) dan zijn ze makkelijker op te stellen.

Alles valt bij mij verkeerd vandaag overigens. Heb alleen Demare van G3. Knox loopt teampunten mis op 1 punt. Rein valt waardoor Minali teampunten misloopt (sprint wel goed). Simmons voor het eerst niet gekozen en die pakt ineens team punten… Matthews lijkt niet lekker in vorm (ook gelezen dat hij warmte erg slecht trekt deze week) dus die gaat morgen ook niet veel opleveren.

Mss maar alle ballen op Kron

Thomberg

Oh ja ik heb ook nog Venturini. Had daar een prima gevoel over voor deze Vuelta…

Jasperdewaal11

287 p gescoord vandaag en doorgestegen naar 99,9%. Nu word het spannend of mijn heuvel/berg team ook dit soort scores blijft geven. Beginnend met morgen.

Milanjacks

Ik vind Demare en miskoop nu al wat ver gaan. Werd gister gewoon tweede. Tuurlijk prijzig maar als je daarnaast ook gewoon Philipsen of Jakobsen hebt is er niets aan het handje.

KV

Er is wel degelijk iets aan het handje voor 4milj. Zeker omdat er waarschijnlijk maar 2 sprints meer volgen.

Thomberg

'@milanjacks, nou zoveel sprintritten gaan er niet komen meer. En als het dan 1 vd 3 kleppers is qua kosten, dan moet hij minimaal 3 keer top 2-4 hebben. Anders valt hij voor z’n budget wel al echt tegen…

Aanklampen

Thomberg,

Knox kiezen is wel een no-go voor mij. Hij levert nooit en rijdt vaak voor een plek in etappes rond plek 20.. plek 8-12 is mijn inziens nog niet eens haalbaar voor hem tenzij veel toppers laten lopen.. zie hem eerder rond plek 15 a la Meintjes

Lucas H gekozen in de Tour. Ik brand me geen 2x aan dezelfde renner. Ook Demare wordt een no go. Laat mij te snel lopen en lijkt vrij onzeker.

Ook Clement is een no go.. echt een slechte uitvoering van Vendrame die wel weet wat winnen is..

Ik had Pietje wel moeten meenemen.. nu blijkt mijn sprintteam wel erg dunnetjes

Benzardi

The Sky is the Limit bij De Duracelli's .................... we stijgen van 47,4% naar 55.1%
Morgen waarschijnlijk een 60 punten etappe, dus nog even kijken wie we gaan opstellen.

Drossard Kudus

Mijn afweging voor morgen: Lopez of Fraile. Jumbo zal de rode trui denk ik graag nog een dagje missen en andere ploegen zie ik niet gelijk een gat met een vluchtersgroep dichtrijden... behalve Movistar. Die zie ik nog wel mal doen en bijvoorbeeld voor de dagzege gaan rijden met Valverde. Dan is Lopez wel een zekerheidje voor de punten. Ik leun voor nu toch vooral richting Fraile

Milanjacks

'@Thom

Demare gaat je geen bekertje opleveren maar het gaat je ook geen bekertje kosten. Maar één van de drie kleppers hebben vond ik vooraf sowieso al een beetje een gekke keuze.

geelinlatourette

'@milanjacks 1 van de 3 kleppers kan in principe prima, als je B en C sprinters toch ook gewoon redelijk presteren. In dat geval kan je meer investeren in je AK en klim team. Degenen die nu hoog staan hebben waarschijnlijk meer geïnvesteerd in hun sprinters, en zullen dit in week 2 en vooral 3 toch wel gaan merken.

Milanjacks

'@Geel

Maar dat is juist het ding dat is zo ongelofelijk lastig te voorspellen dat ik de één klepper strategie veel te risicovol vind. De welke B-sprinter is goed is bijna onmogelijk te beantwoorden vooraf. Mijn B sprinters doen het goed, Philipsen doet het goed en Demaré valt wat tegen. Ik heb dan wel twee klimmers minder dan gemiddeld maar ik sta al 200 punten voor op veel mensen in de poule, maak dat maar eens goed met twee extra klimmers.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die 12 mensen meenemen die goed kunnen klimmen. Je kan er maar 9 opstellen en het is lastig te bepalen wie het wanneer goed gaat doen, zeker in de eerste week.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@aanklampen, kan je redenen goed volgen. Lucas H nog wel jong dus hopelijk laat hij het in toekomst minder lopen.

Knox is ook nog jong genoeg om te hopen op een meevaller.

Waren beide geen zekerheden voor mij ook natuurlijk, beetje gevoel maarja laat me in de steek.

@milanjacks maar 1 topper meenemen voor sprints is voor mij ook nieuw maar die strategie sta ik nog wel achter. Las vaak de kenners hier daarover (ook met teampunten er bij) en er zit wat in. L Zeker in de Vuelta kan dat goed uitpakken denk ik. Had daarnaast ook nog Matthews en mijn b sprinters doen het prima naar verwachting gelukkig (Minali, Jon en Rensburg). Met mijn huidige score van rond de 70% ben ik dus dik tevreden gezien mijn focus op AK (en mogelijk vlucht). Had ik wel goed gekozen voor Philipsen of Jacobsen, dan had jij richting de 80 gestaan. We gaan het zien maar ondanks Demare en Venturini ben ik tevreden!

Eigenlijk zijn de types als Rensburg ook te prijzen in een peleton. Weet dat hij eigenlijk niet kan winnen maar rijdt maximaal voor een mogelijk 7dd plek een keer. Vergelijk dat met de types Demare / Ewan die het laten lopen, dan vind ik dat wel mooi.

Thomberg

'@milanjacks jouw nieuwe reactie. Ik dacht exact hetzelfde als jij, maar heb op die manier nooit goud kunnen pakken. Als de sprinters dan afstappen ging ik nat op AK punten in de afsluiting. Daarom probeer ik het anders. Ben heel benieuwd wat beter werkt

Laatst gewijzigd
vevie

Ik ga morgen maar voor de volgende guys;

Aranburu (C)
Bayer
Storer
Matthews
Roglic
Bernal
Vlasov
Mas
Ciccone

1 2 ... 69 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.