Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 70 ... 109 110
KV

Storer voor morgen vind ik wel een vreemde. Die zal toch eerder in de vlucht willen in 7 of 9 ? Is toch allesbehalve een punchertype.

ditisdavid

Het zou redelijk logisch zijn voor Movistar om morgen de vlucht te controleren, dit is een mooie kans voor Valverde. Anderzijds blijft het Movistar, ik zie ze ook nog wel een Oliveira in de vlucht meesturen voor het ploegenklassement en daarachter een snipperdag nemen.

Pietje Precies

Je staat echter niet 200 punten voor doordat je twee dure sprinters hebt. Je staat 200 punten voor doordat jij waarschijnlijk meermaals Philipsen als captain had in plaats van Démare. En die baguette-vreter en zijn "lead-out" het absurd slecht doen.

Een tweede dure sprinter verdient zich simpelweg erg moeizaam terug in de Vuelta. Daar is ook in jouw geval Démare een goed bewijs van. Nou is het door de veranderde puntenklassementtelling wat veranderd, maar alsnog wel behoorlijk onzeker welke sprinter er tot het eind in koers blijft. In het verleden was het vaak verstandiger om eerder 0 dan 2 dure sprinters te pakken.

Ditmaal was het budget wel dusdanig ruim dat ik het wel enigszins begrijp. Al blijft het denk ik verstandiger om er dan toch die extra potentiële must-have waar je weinig vertrouwen in hebt (Carapaz, Vlasov of MAL) in te klikken.

Thomberg

Voor de Simmons mannen (hoor ik ook bij):
https://www.velonews.com/events/vuelta-a-espana/quinn-simmons-this-vuelta-is-great-training-for-the-worlds-and-roubaix/

Ik verwacht er morgen niet veel van dus

vevie

'@kv: ik vind Storer en Bayer allebei vreemd voor morgen. Je zult echter toch ergens moeten gokken. Als Movistar idd gaat controleren dan gaat de vlucht het niet redden. Daar zal het van afhangen. Als Movi en Bahrein de krachten bundelen dan gaat dit voor de AK-mannen zijn tegen renners als Matthews en Aranburu. Dus mochten zij nog laten doorschemeren dat ze gaan rijden voor bijvoorbeeld een Valverde, dan gooi ik Mas, Lopez en Carapaz er nog in.

Laatst gewijzigd
daanmeels

Wielervrienden , binnenkort begint de benelux tour. Ik vroeg me af of je dan weer bij de bussen en renners kunt komen of dat er corona maatregelen zijn? Weet iemand dat toevallig?

KV

Bayer niet echt vreemd. Die heeft een punch.

Morgen zal JV zeker niet jagen en ik zou het vreemd vinden dat Movistar, Ineos en/of Bahrain dit zouden doen om de 10 boni’s aan Rog te geven want kan me niet voorstellen dat ze denken dat 1 van hen Rog zou kunnen kloppen op deze finish, maar het blijft wel Movistar natuurlijk…

En djeezes, dat interview met Quinn. Kon dat nu echt niet voor de start gepubliceerd worden… dan had ik Tratnik of Aranburu erin gefietst.

En is de take home message van dit scorito jaar niet gewoon: no matter what, altijd de quick step sprinter meenemen? Ik verbrand me er nu al voor de 2de keer aan.

Phoenix0000

Ik van voor het eerst van mijn scorito-leven voor een sprintteam zonder topper gegaan en nam de gok Molano als captain uit te spelen. Pakt vooral door etappe twee wel prima uit. Vandaag was het drama en liet ik meer dan 100p liggen om de teams met twee toppers.

Sta nu nog wel op 97% dus zonder een springtopper na 3 sprintetappes. mijn sprintteam is trouwens...
Molano, Matthews, Allegaert, Aberasturi, Venturini en Cimolai. Waarbij ik wel gekozen heb voor Cort en Aranburu.
Vooral met ook op eerste korte tijdrit en relatief veel potentiële etappes voor aanvallers. Ondanks het drama Venturini en Cimolai en dus gemis van de toppers nog op 97%. Verbaast me eigenlijk wel.

Ik ben verder vrij dik voor tijdritten gegaan met Tratnik en Cerny. Bergen heb ik volgens mij redelijk team met Roglic, Carthy, Vlasov, Landa, Bernal, Yates, Ciccone, Kuss, Grosschartner en als joker nog Bagioli.

leonstar

Ik heb ook maar 1 sprint topper en maar 5 sprinters en aranburu totaal maar vond de sprinters gewoon erg duur geprijsd!
Sta wel op 96% nog dus dik tevreden!
Molano, philipsen, aberasturi, matthews, trentin.

Met de kennis van nu had ik mischien nog 2 man van: jacobsen, minali, allegaert en dainese gehad.

Maar zoals gezegd waren die erg duur en kon ik cerni en tratnik voor 1 miljoen makkelijker inpassen en bij hen weet je ook precies welke 2 ritten ze leveren en mogelijk teampunten beide in sterk team.

Deze tactiek liet ruimer budget voor klimteam waar ik veel van verwacht!
Ik heb nu bijvoorbeeld yates kunnen inpassen dat had met meer sprinters niet gelukt!

Helaas heb ik ook schachman en bardet dat lijkt weinig te worden....

We gaan t zien allemaal!

Morgen ook lastig te voorspellen rit!

Sprint, punch of klassement...

Zadelpen

Twee zonnewentelingen geleden waren we nog volledig ingenopt. De hele poolwereld was sprakeloos bij het zien van zoveel opééngepakte kwaliteit. En ineens lijkt het voorbij. Totaal onverwachts zakt geheel team Zadelpen door het ijs.

Als een abrupte stroomstoring net als jij vol verwachting het red light district in huppelt. En dat je daar dan ook nog eens je vrouw tegen komt. Kut.... het is koopavond.. ze was zwaar teleurgesteld. Tsja... wij ook.

Als een plofkip met een eetstoornis strijden wij gehavend verder.

Laatst gewijzigd
kevinraar

morgen echt een molijke etappe om te voorspellen heb van alles wat in me team

roglic
kruiswijk
bouman
landa
mas
ciconne
phlipsen
aranburu
matthews

ban
carapaz
vlasov
de la cruz
arensman
martin
bouchard
jakobsen
allegaert
venturini
minali
olievera

Aberastuuurrriii

Storer gaat morgen absoluut mee. Waarom zou hij een bergetappe uitkiezen en morgen niet gewoon meegaan. Bardet is einde verhaal, vrij koersen. Waalse pijl aankomst, aardig steil. Prima kansen

Tjaanameistro

kan F. Vermeersch iets op dit parcour?

Mazza

Zou Matthews hier iets kunnen?

Thomberg

Ik ben bang dat Bling zich nog steeds niet goed voelt.. zou anders zeker iets kunnen

KV

Die laatste klim heeft Waalse Pijl allures. Er zal toch sowieso AK beweging zijn? (los van het feit of een groep voorop blijft). No way dan toch dat Kenny binnen de 5sec van Rog blijft om rood te houden?

leonstar

Normaliter zou kenny dan rood verliezen aan roglic ja maar leiderstrui geeft meestal net wat extra en kenny is een aardig klimmertje!

Ik schat de kans hoog in dat er een andere vluchter met de rode trui vandoor gaat.

Roglic wil hem
Helemaal nog niet!

bakfiets

Ik heb ook van alles wat opgesteld. Ik las dart er ook een aantal van astana bij de valpartij lagen. Daarom izagirre niet mee. Dus een mix van aanvallers klassement mannen en matthews. Geloof niet dat matthews een kans maakt. Het is mijn enige renner in het sprintteam die ik hoog zie eindigen.

Pim96

Is de kans nou zo groot dat vluchters vooruit blijven? Het is een relatief korte etappe met een vlak middenstuk. In principe makkelijk te controleren. Mocht Movistar, Bahrein of Trek (ook voor Ciccone) iets in gedachte hebben dan is de kans best groot dat het tussen de Puncheurs gaat.

Westland95

Gelukkig hebben mijn potentiële vluchters ook een kans op top 20 als het tussen de favorieten gaat (Schachmann en Bagioli), alleen Cort als pure vluchter opgesteld en ook Matthews voor de zekerheid.

Punchen of verzuipen

De vraag is vooral welke ploeg de vlucht gaat willen controleren?
- TJV heeft duidelijk laten blijken rood nog niet te hoeven (bewust weggegeven in etappe dat Taaramäe rood pakte)
- Bahrein weet dat als ze de kopgroep terugpakken dat Roglic meer punchy is dan Landa
- Ineos weet dat als ze kopgroep terugpakken dat Roglic meer punchy is dan Bernal/Carapaz/Yates
- Movistar idem.

Enige wat ik kan bedenken is dat Movi voor Valverde gaat/moet rijden voor een eventuele etappe-overwinning, met als ingecalculeerd groot risico dat Roglic wat tijd pakt op Mas en MAL.

Ik zie zelf dus niet echt in waarom een vlucht NIET zou gaan rijden voor de overwinning.

Westland95

Movi's wegen zijn ondoorgrondelijk.

madeinstars

Movistar voor Valverde is de grootste kanshebber om de vlucht terug te halen. Misschien denkt TBE ook dat Matthews dit aankan. Veel zal afhangen van de samenstelling en de omvang van de ontsnapping.

John Berger

Lijkt mij echt iets voor mannen als Valverde, Schachmann, Simmons, Bagioli, Aranburu etc... Een naam die ik nog niet gezien heb is S. Carr; deze verwacht ik zelf vandaag in de top 10. Maar een zekerheid is er niet, kan vandaag alle kanten op (vlucht, waaier, puncheurs of toch klassement mensen).

Tijmen 257

Schachmann (c)
Bernal
Roglic
Carapaz
Yates
Lopez
Ciccone
Matthews
Bagioli

Bank
Landa
Carthy
Majka
Aru

Er zullen keuzes gemaakt moeten worden qua ak gok dat landa, carthy, majka en aru niet die punch hebben als de rest. Daarnaast gok ik op de vlucht dus schachmann c. Daarnaast kan schachmann het vanuit het favorieten groepje ook.

1 2 ... 70 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.