Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 71 ... 109 110
Tijmen 257

Simmons ook op de bank. Maar dat waag ik niet meer naar de zwaar mislukte poging op de bolletjestrui in de tijdrit. Onze clown moet eerst maar presteren voordat ik hem opstel

Barrygoal

'@ Tijmen van gaal

wat verwacht je van Carapaz dan...... laat niks zien deze vuelta. laat het vandaag gewoon weer lopen is mijn mening.
Maar lastige dag om opstelling te maken. Ga voor AK mannen exclusief Carapaz en Carthy, Storer maar met Matthews, Schachmann en Oomen ( truipunten indien Roglic weer rood pakt en eventueel etappe wint)

yoeri

Weer een lastige rit dit om je team op samen te stellen.

Ook ik baal wéér van het selecteren van Démare (gisteren ook weer captain). Die gast raakt steevast ingesloten in het pak rond plek 12. In de tour heel veel pech gehad met het (uit)vallen van zowel Ewan als Démare. Toen Cavendish niet gepakt en met beide kleppers NUL punten behaald. Nu ging ik (tegen beter weten in misschien? Want Démare heeft me al vele jaren punten gekost) uit van sportieve revanche van Démare zonder de gevolgen van een valpartij, maar helaas het mocht weer niet de juiste keuze blijken. Het lukte mij verder niet om geld vrij te maken voor Philipsen (of Jakobsen) omdat ik onder andere Pidcock en Simmons wilde behouden. Ook weer geen lekkere keuze. Hoewel er echt een flink aantal goede kansen voor hun liggen of al gelegen hebben. Hopelijk dat ze toch nog een of andere bewijsdrang gaan vinden deze ronde om hun kwaliteiten te etaleren in een grand course. Maar ben bang dat ook dit tegen beter weten in is. Wat ik jammer en onbegrijpelijk zou vinden, als topsporter moet je toch alles willen winnen waar je kansen hebt? Ook Schachmann meegenomen voor het middengebergte, maar lijkt ook niet helemaal in orde.

Mijn team voor vandaag (twijfel nog over een paar):\
Roglic (c); Captain voor als favorieten het toch uitmaken
Schachmann
Pidcock (hopen op bewijsdrang en karakter)
Simmons (hopen op bewijsdrang en karakter)
Bagioli
Kron
Bayer (hoop op ontsnapping, staat nog vrij kort ook dus kan rood overnemen dan)
Fraille
Matthews (last van warmte? Niet te stijl voor hem?)

Bank:
Aru (kon in zijn goede tijd aardig punchen)
Lopez (Eventuele teampunten Mas of Valverde)
Bernal
Carthy
Vlasov
Landa
Padun
Démare
Meeus
Dainese
Molano

yoeri

https://www.ciclismointernacional.com/vuelta-a-espana-2021-stage-6-preview/

Begin toch na het zien van de foto's van de weg en de opstekende wind net voor het klimmetje te twijfelen of een vluchtersgroep vooruit kan blijven. Dan worden in de laatste 20km + het klimmetje flinke minuten dichtgereden..

yoeri

In Sueca is er tussen 15:00 en 18:00 windkracht tussen 19km/h en 21km/h. Dit kan voor problemen zorgen op het stuk voor het klimmetje. Maar dit komt volgens mij dan wel schuin van voren, maar ik ben geen expert in windanalyses ;)

La Primavera

Er wordt ons de hele week al waaiers beloofd. :(

Eddix

Scenario A: een vluchtersgroep blijft vooruit en die gaan strijden om de winst. (die kans acht ik klein)
Scenario B: er wordt sterk gecontroleerd gekoerst, eventuele vluchters worden teruggepakt. AK mannen gaan bepalen wie de etappe wint of in de laatste twee kilometer weet nog een puncheur te ontsnappen (die kans acht ik minder klein)
Scenario C: Movistar gaat voor de etappeoverwinning (puncheur Valverde) en mogelijke aanval op rood (MAS). (zeer aannemelijk)
Scenario D: Pidcock gaat als puncheur voor de etappeoverwinning om zichzelf even op de kaart te zetten en vormt een mogelijke springplank voor Bernal als die iets wil proberen. (ik hoop gewoon dat Pidcock zich nog ergens gaat laten zien..)
Scenario E: Een groep puncheurs gaat strijden om de winst, met de AK mannen kort erachter. Mannen als Schachmann, Bagioli, Aranburu, Kron, Matthews?, Fraile, Storer (kans ook aanwezig)

Ik pak een mix van puncheurs en AK
Mas (c)
Roglic
Bernal
Landa
Pidcock
Schachmann
Aranburu
Bagioli
Kron

bank: Vlasov, Ciccone, Oomen, Aru, Matthews, Bouchard, Aru, Oliveira..
of zouden jullie nog iemand omwisselen?

vevie

Landa is toch niet rapper dan Matthews en Ciccone? Mocht je voor een mix gaan, dan wel de rappere mannen opstellen. Ik zie Landa never in een sprintje winnen van een Ciccone. Matthews zal er ook wel aanblijven hangen, denk ik. Die is snel op dit soort pukkels.

Eddix

'@vevie ja je hebt zeker wel gelijk. Ik zie ook andere toch voor de zekerheid Matthews opstellen, ondanks hij wat last heeft van de warmte. Ciccone ook aan het overwegen, maar voor wie dan. Hij heeft wel meer zekerheid om hoog te eindigen, dus wellicht toch nog een aanvaller eruit..

Milanjacks

Waarom je hier Pidcock op gaat stellen en Bernal gaat banken is mij een groot raadsel.

Donnie D

Is er een kans dat Elissonde het rood behoud? Zouden toch lekkere punten zijn voor Ciccone en Simmons natuurlijk.

Ik denk zelf dat Roglic vandaag de rode trui gewoon pakt. Is het vandaag niet dan is het morgen wel, dus waarom dan niet vandaag?

La Primavera

'@Donnie D Die kans lijkt mij erg klein. Daarvoor zal hij zelf weer in de aanval moeten gaan. Gat op Roglic is maar 5 seconde, dat is echt heel weinig. Ik heb Ciccone en Simmons allebei opgesteld maar dan vooral omdat ze zelf kans maken vandaag. Kenny mag mij verrassen. :)

De Haai van Milheze

Bijna 2km aan 9% gemiddeld, een halve kilometer die 12% omhoog gaat. Vanwaar het vertrouwen in deze niet in supervorm verkerende Matthews? Die komt er bij mij niet in vandaag.

Lance Beenstrong

Puncheurs hebben volgens mij alleen kans vanuit de vlucht, het is een dubbele muur van Huy. 1,9km aan ruim 8%. Dat wordt of voor de vluchters of voor de AK mannen. Kansen voor Matthews en zelfs Bagioli/Aranburu lijken me klein. Ik denk dat Movistar niet gaat rijden en dus stel ik 4 aanvallers/puncheurs(Aranburu, Bagioli, Cerny en Storer) op en hoop dat ze in de vlucht zitten. Daarnaast 5 AK-mannen(Bernal, Ciccone, Roglic, Mas & Landa). Roglic captain op safe. We gaan het zien!

daandej

Jay vine iets voor vandaag?

Milanjacks

Sinds wanneer is Cerny een puncheur? Ik heb hem zelf ook bij de eerste 20 zitten maar voornamelijk vanwege zijn tijdrit maar geen seconde gedacht om hem vandaag op te stellen eerlijk gezegd.

Hangtieniedanstaatie

Gewoon Kron cappen.

danusz1986

'@Daan

Dat vraag ik mij ook af ik ken hem niet zo goed. Eerst Bayer nu Vine misschien?

Laatst gewijzigd
joris dor

Van carapaz verwacht ik pas iets in de derde week. Vandaag inderdaad lastig en vraag me toch af als dit niets voor de mannen van Bahrain gaat zijn. Mannen zoals Poels en Tratnik kunnen hier vast wat gaan rapen. Simmons weet ik zelf ook niet meer wat ik ga doen en tja mijn parel Calmejane stel ik op maar kan evengoed gaan terugvallen. Qua Ak mannen ga ik alvast voor Roglic en Mal. Voor te cappen denk ik ook aan Roglic uit onduidelijkheid wie het gaat worden en safe te spelen of het is dat Schachman volop gata punchen wat Yates trouwens ook wel kan, maar die verwahct ik vrijdag pas. Moeilijke dag hmmm Poels of Roglic, dub dub :)

Tijmen 257

'@ barrygoal carapaz is een twijfel, maar dit is wel zijn terrein, daarnaast ook teampunten bernal. Ik haal er toch nog matthews uit voor landa, want matthews niet in vorm. Nog twijfel om carthy er in, maar is niet in vorm

yoeri

Toch nog een aantal wijzigingen gedaan, ik blijf wijzigen.
Roglic (c); Captain voor als favorieten het toch uitmaken
Schachmann
Pidcock (hopen op bewijsdrang en karakter)
Lopez (Simmons out, toch weinig vertrouwen in; gaat Ciccone bijstaan denk ik)
Bagioli
Kron
Bayer (hoop op ontsnapping, staat nog vrij kort ook dus kan rood overnemen dan)
Fraille
Bernal (Matthews out, te warm en te lang denk ik)

Bank:
Aru (kon in zijn goede tijd aardig punchen)
Simmons
Matthews
Carthy
Vlasov
Landa
Padun
Démare
Meeus
Dainese
Molano

Nu hopen dat ik niet last-minute het verkeerde heb aangepast :( :(

joris dor

Zag net Trentin verwacht worden bij de kanshebbers op een van die wielerpagina's. Ik geloof er niet echt in, hebben julllie daar geloof in?

danusz1986

Roglic (C)
Ciccone
Bernal
Landa
Arensman
Vine
Bagioli
Storer
Pidcock

Wissel: Simmons, Matthews, Philipsen (voor zekere punten) overwogen maar niet gekozen

Daan Brakenhoff

Trentin zou kunnen vanuit de vlucht. Maar er zijn nog 20 namen die dat zouden moeten kunnen

joris dor

Zware gok vandaag, mijn team:

Roglic C
MAL
Ciccone
Yates
Matthews
Poels
Schachmann
Calmejane
Trentin verkozen boven Kuss, hopelijk brengt het meer op dan de punten voor Kuss...

MJa ook Philipsen op de bank terwijl zeker punten
Simmons wil ik eerst zien presteren
Storer afwachten wat hij brengt
Carapaz verwacht ik derde week in betere vorm
Knox ook gepasseerd wegens niet bevestigen momenteel
Tratnik kan punten opleveren als Poels gaat verrassen, maar ook afwachten als hij de voor mij outsidersrol gaat waarmaken vandaag.

1 2 ... 71 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.