https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-la-comunidad-valenciana/2020/stage-2
Vergelijkbaar etappe profiel en de enige andere keer dat dezelfde slotklim is aangedaan.
Trentin komt hier braaf op 4m30 binnen. Deze klim is een paar procent steiler dan Mur-De-Bretagne als ook 800 meter verder dan Mur de Huy. Vergis je niet, dit is geen makkelijke aankomst. Als het het peloton heel rustig aan doet, dan kunnen renners als Matthews, Aranburu en Trentin misschien nog net wel mee voor top 20, en ze hebben ook wel kansen in een mogelijke ontsnapping. Stel ze gerust op zou ik zeggen. Laat vooral al je klimmers op de bank, helpt mij waarschijnlijk om wat plekjes goed te maken.
Ik gok zelf dat de break het niet haalt, hopelijk net als de afgelopen dagen van de drie Spaanse joker ploegen allemaal 1 renner en die voor het peloton uit laten spartelen. Alleen een kopgroep van 15+ man zou ellendig uitpakken, maar zelfs in dat geval zullen mensen net de juiste ontsnappers moeten opstellen om daar veel winst uit te boeken
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.