Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 83 ... 109 110
Mazza

Na Storer op de bank toen hij won heb ik nu Caruso op de bank het gaat lekker.. trouwens Haig de Caruso van de Giro??

Timvideo

Haig moet het maar zien vol te houden, maar hoop het voor die jongen. Was zo sterk aan het begin van de tour ook en toen die nare valpartij. Zie hem nu zelfs in de aanval uit groepje Bernal dus vandaag is hij in ieder geval sterk. Mas vandaag ook in hele goede doen.

Milanjacks

Landa en Vlasov die uit het klassement flikkeren en Roglic die bijzonder weinig moeite doet om de etappe te winnen is jammer. Verder met om en nabij de 280 punten een prima uitslag.

Ik blijf het debiel vinden die man laat zoveel etappezeges uit handen glippen. Op 35km van de streep gaan ze op een dusdanig laag tempo rijden zonder duidelijke reden. Als ze daar gewoon Oomen en Kruiswijk op kop zet dan win je hier gewoon de etappe, onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Rustig aan Milan. Er komen nog twee weken!

Milanjacks

'@Valvuiller

Het is niet alleen deze Vuelta het valt mij altijd op. Wat maakt het nou uit dat Kruiswijk hier 15de wordt. Die moet je toch altijd oproken als je zo duidelijk de beste bent.

Milanjacks

'@Tompot

Als je weet dat je derde week altijd minder is dan moet je hier juist tijd pakken. Dat moet TJV toch weten na de tour van vorig jaar.

En een etappe winst heeft altijd waarde zeker als het zo voor het oprapen ligt. Ik zeg niet dat Jumbo all out moet gaan maar als je kijkt dat ze praktisch stil stonden op 35km dan stel ik daar ernstige vraagtekens bij. Als ze gewoon op een redelijk tempo door hadden gereden dan had Roglic hier de zege makkelijk kunnen pakken. Ze waren Caruso tot 02:00 genaderd en toen ging het in 10km naar 05:00. Trouwens toen dit gebeurde(het niet doorrijden) zat Oomen, Kruiswijk, Bouwman en Kuss er nog bij dus ze waren met zijn vijfen niet met drie man.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Tompot ik snap best dat je niet rijdt met als primair doel om de etappe te winnen maar dit soort kansen moet je ook pakken. Wat nou als Roglic in etappe 18 tegen een boom rijdt? Dan sta je compleet met lege handen. Een ronde overwinning zonder etappe zege zorgt gewoon voor minder glans.

Thomberg

Ik snap Milanjacks wel. Ik vind het jammer dat de toppers zo weinig voor etappes gaan. Laten zo makkelijk ontsnappers winnen. Is toch mooi als je na je carrière 50 ipv 10 etappes in een grote ronde hebt gewonnen

Lance Beenstrong

Volgens mij won Roglic de proloog en met zn huidige vorm gaat tie vast nog wel een ritje pakken al een andere ploeg het kort houdt. TJV geeft dat geen prio en terecht lijkt me

vevie

Dat ze AK mannen niet overal vol koersen voor de overwinning, dat snap ik nog wel. Hoe graag wij het ook willen: het zijn toch mensen, geen computers. Het is geen PlayStation.

Wat mij wel ook opvalt aan Roglic is dat hij áltijd defensief koerst. Hij had nu ook veel eerder met Mas kunnen samenwerken, dan hadden ze de rest op nog een halve minuut gezet. Wellicht nog iets meer zelfs. Hij hoeft zich zeker niet over de kling te jagen, maar je ziet gewoon dat hij altijd nog een tandje harder kan en aanvallender kan koersen. Echter lijkt hij altijd defensief te denken. Een Pogacar, bijvoorbeeld, is toch een renner die aanvallender koerst en in dat soort situaties ook meer mee rijdt.

Molano afgestapt, zie ik. Zuur!!! Weer een man minder voor de sprint.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Nog meer slecht nieuws van het front: Molano is afgestapt. Dit is mij compleet ontgaan tijdens de koers dus weet niet of het al bekend was.

ditisdavid

Roglic en Mas hebben vandaag het klimrecord van Gesink en Mosquera uit 2009 met 8 seconden verbroken, maar zelfs de eerste achtervolgende groep was trager dan de eerste 12 renners van het niet al te sterke veld dat jaar - Hoogerland of all people was destijds sneller dan een Vlasov nu! Lastig poulen als de meeste klimmers niet in goeden doen zijn, het is dus niet dat Movistar plotseling zo goed is maar meer dat de rest zo matig is.

Yskoud

Molano, ach ja balen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik nog maar 1 massasprint dus de schade valt mee.

Jakobsen heeft prima deze bergen overleefd dus die onzin dat je hem daarom niet moet nemen kan ook de prullenbak in.

Ludi

Ik dacht dat Roglic al een etappe heeft gewonnen. Of gaan we die gewoon niet tellen?

Papa Bart

Het is bij het gloren van de eerste rustdag mij wel duidelijk dat ik geen goed team samen kan stellen, on the fly so to speak.. Zonder studie, zonder het parcours behoorlijk te bekijken, etc. Daarnaast vallen ook alle jonge honden tot nu toe tegen, Carthy er uit, Cimolai er uit, Bardet op zijn postzegel waardoor je hem niet opstelt, Bling teleurstelt en wat ik mijzelf echt kwalijk neem is dat ik mijn ster uit de Giro niet heb meegenomen, Caruso.

En dus is een plek onder de middenmoot mijn deel. Was de Giro mijn beste resultaat ooit, nu dreigt het minste. “Zo niet” zou Lambiek zeggen, we nemen een pintje en gaan er tegen aan!

Jasperdewaal11

Pff als naast Landa nu ook Vlasov dpor gaat zakken word het een lastig verhaal om nog te kunnen klimmen in scores, bovenop de al teleurstellende schachmann is het net iets teveel. Maar we gaan het zien aankomende week

Jori

Ik dacht dat Roglic al een etappe heeft gewonnen. Of gaan we die gewoon niet tellen?

Volgens mij had jij mij gewoon er minstens 3 beloofd!

Thomberg

Haha ja tuurlijk heeft hij al een etappe gewonnen maar het hadden er na de Vuelta 6 kunnen zijn, net als Poga in de Tour er ook 6 had kunnen hebben. Dat is het punt

Aberastuuurrriii

Elke keer valt die Landa weer tegen en elke keer verleid ik me, terecht, er niet toe om hem te nemen. Jammer dat ik te veel gebaseerd heb op de ronde van Burgos dit jaar. Tijd om Mikel voorgoed te blacklisten mocht hij zich niet herpakken

kevinraar

253 punten gehaald gestegen van 94.7 naar 95.5

Jasperdewaal11

Wow ik zie gewoon dat Eiking 21e word gister. Begint hij er lekkerder in te komen? Had hem als troef voor de heuvels maar nu ook al op de echte klim dit doen is hoopgevend.

Guido Maltempi

Elke keer valt die Landa weer tegen en elke keer verleid ik me, terecht, er niet toe om hem te nemen. Jammer dat ik te veel gebaseerd heb op de ronde van Burgos dit jaar. Tijd om Mikel voorgoed te blacklisten mocht hij zich niet herpakken

Giro was een DNF'je omdat hij van achteren werd neergehaald door Dombrowski. De vijf rondes daarvoor (4x Tour 1x Giro) eindigde hij steeds tussen plek 4 en 7 in het AK. Als je zo'n renner al gaat blacklisten, vraag ik me af of je er straks genoeg overhoudt om 20 man te kunnen selecteren ;)

Ik baal er inmiddels ook van dat Landa in m'n team zit hoor. Met een beetje geluk gaat hij nog een paar keer in de aanval, maar met Haig voor het AK en Caruso voor de bollen zou het zomaar kunnen dat hij vanaf nu mag gaan knechten. Ik neem mezelf alleen niks kwalijk qua selecteren, zijn vorm was vooraf een groot vraagteken maar Burgos leek de bevestiging dat hij precies op tijd weer fit was.

La Primavera

Jakobsen heeft prima deze bergen overleefd dus die onzin dat je hem daarom niet moet nemen kan ook de prullenbak in.

@Yskoud Wanneer hou je eens op met dit soort one-liners als absolute waarheid neer te zetten? Op deze manier valt er weinig te discussieren en is elke keuze en elk scenario die jij maakt/verwacht de enige juiste. Beetje triest.

Aanklampen

Heb FJ oa voor angst OTL in etappe 7 niet gekozen.. Achteraf niet geheel terecht. Zoveel tijd hadden ze overigens niet over in etappe 7 en Fabio zat in het groepje met ook Meeus en Dainese. Wellicht hebben ze niet zoveel afgezien aangezien ze alleen 'redelijk' sprinten in 8e etappe.

Met teampunten zou ik Roglic ook wel willen zien sprinten voor de overwinning. Echter, prio is gewoon de eindoverwinning en met een ITT (mits niet te technisch) en de ritten die eraan komen kan Roglic nog makkelijk op 3 komen.. Vorig jaar was hij tov van Carapaz in de laatste etappen minder, ws gewoon vermoeid. Ik denk dat Mas een mindere van Carapaz toen was, en dus minder Roglic in de problemen kan brengen. Volgens mij is Roglic daarnaast sterker in de afdaling dan Mas en Lopez (beetje brokkenpiloot) en sterker op het vlakke..

De mooiere ritten komen eraan.. beetje klaar met dat sprinten (middag siësta)

Guido Maltempi

Over Fabio en de tijdslimiet gesproken:

Jakobsen kreeg de steun van maar liefst vijf ploeggenoten in de bergrit naar Alto de Velefique, en hij was Andrea Bagioli, Bert Van Lerberghe, Zdenek Stybar, Florian Sénéchal en Josef Cerny dan ook zichtbaar dankbaar. 'Zonder hen had ik hier niet gestaan. Bergop zijn ze bij me gebleven, beschermden ze me en in de afdalingen en op het vlakke konden we tijd goedmaken. Uiteindelijk hielden we genoeg tijd over voor de limiet.'

Dat klinkt toch iets minder rooskleurig dan 'prima de bergen overleefd'. Het risico op een OTL in 7 was ook voor mij de reden om hem uiteindelijk niet te kiezen als sprintkopman, zeker nadat Patje een week voor de start weer begon over die patellapees. Achteraf verkeerd ingeschat, extra zuur doordat Démare blijkt te sprinten als een natte krant. Maar laten we idd niet doen alsof het onzin was om twijfels te hebben bij de fitheid en koershardheid van Jakobsen.

1 2 ... 83 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.