Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 84 ... 109 110
Mazza

Wat zijn de favorieten voor morgen? Een vlucht of Sterke sprinters?

Treenert

Bagioli, Matthews, Cort, Aranburu maar als dat tussenstuk van 5km idd niet onder de 10% komt zullen ze het ook lastig hebben behalve als ze vanuit de vlucht door kunnen natuurlijk.

LeoR 16

Lijkt me inderdaad iets voor de vluchters. Maar boven genoemde namen kunnen ook scoren als het een sprint wordt met een gereduceerde groep, dus zeker goede picks. Trentin had vroeger ook een neus voor dat soort ritjes.

Ik zit zelf oa met Simmons, Vanhoucke en Pidcock in mijn team, waarvan ik me af vraag of ik 8 zekere punten wil opofferen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Zie inderdaad bovenstaande namen wel wat doen, meespringen met de vlucht bijvb. Ik hoop zelf ook namen als Schachmann en Eiking.

geelinlatourette

Ik ga morgen voor de volgende renners:
Aranburu (C)
Matthews
Schachmann
Tratnik
Bouchard
Knox
Roglic
Kuss
Bernal

Bank:
Vlasov
Landa
Ciccone
Nieve
DLC
Simmons

Ik verwacht dat een groep met vluchters de top 10/15 gaat uitmaken, en van Simmons verwacht ik op dit moment absoluut niets meer. We gaan het meemaken.

Delric

Ik verwacht ook een kopgroep. Maar als er teveel ploegen zijn die de slag gemist hebben is een uitgedunde sprint niet uitgesloten. Mogelijk (maar misschien wishfull thinking) heeft Ineos nog snode plannen met Carapaz. Zorgen dat de kopgroep gepakt is voor de klim. Carapaz demareert vlak voor de top. De klassementsmannen laten um lopen en de Araburu's van deze wereld kunnen niet volgen en Carapaz duikt als sterke daler het dal in en wint solo!

arjenzvob

KRON!

geelinlatourette

Ja het zal wel weer een feestje worden van Lotto Soudal aanvallen en Kron zal daar onder andere wel bij zitten. Ik heb in ieder geval een paar knaken gezet dat de beste man top 3 rijdt:)

joris dor

Mag ik hopen dat Poels en Knox morgen eens hun beste beentje gaan voorzetten :o
Vrees er wat voor als ik Bagioli opnieuw als favoriet zie bij DQS.
Simmons weet ik echt niet als die er wel een seconde zin gaat in hebben en Schachman zie ik het ook weer niet doen....
Calmejane lijkt mij beste tijd gehad te hebben en Storer mja zou wel eens kunnen meerijden...
Teveel niet dan wel in mijn team maar heb ze voor een reden meegenomen ...
Wat te denken van Ineos die het wel eens kan uitspelen met Yates pff vind het echt een moeilijk morgen :o

jenzrscl

Matthews (c)
Cort
Trentin
Kron
Pidcock
Tratnik
Aranburu
Roglic
Schachmann

Mijn team morgen

vevie

'@aanklampen: Mas was vorig jaar in de Vuelta minder dan Carapaz, maar dat dien je wel in perspectief te plaatsen. Carapaz zou de Giro rijden en werd laat opgeroepen voor de Tour. Die heeft daar geknecht, zich in vorm kunnen rijden en zijn etappes mogen uitzoeken. Hij ging daarna ‘fris’ naar de Tour.

Mas ging vol voor het klassement in de Tour en werd 5e. Daarna pakte hij dus nog de Vuelta erbij en reed gewoon zeer sterk daar. Niet sterk genoeg om de top 3 te bedreigen, maar hij was weer zeer constant. Ik denk ook niet dat hij Roglic in de problemen gaat brengen in week 3, maar die jongen is wel ijzersterk. I like Mas. Is wel een strijder. Die zou zich eigenlijk volgend jaar op de Giro en Vuelta moeten richten en dan zou het wel eens een keer echt goed kunnen vallen, als de Slovenen en de echte kopmannen van Ineos ook naar de Tour trekken. Want hoe het er nu naar uitziet maakt de rest toch meer kans in de GT’s waar die mannen niet in topvorm aan de start staan.

Thomberg

Wordt er hier niet te lang stil gestaan bij Mas? Ik heb hem niet, maar snap volkomen als je hem wel hebt. Was vooraf 1 no-brainer voor klassement en dat is Roglic. Iedereen heeft hem en voor de rest was het koffiedik kijken of Bernal, Carapaz, Yates, Mas, Mal, Landa of een ander het podium ging vullen. Mas koos ik niet omdat hij normaal geen enorme puntenpakker is (ook niet als hij top 5 rijdt). Maar er was een gerede kans dat hij podium ging rijden, net als de anderen die ik noem. De discussie nu voeren wie er meer logisch op het podium zou staan vind ik flauw en niet constructief. Voor allemaal was veel te zeggen dat ze het podium wel of niet zouden halen.

Als we klaar zijn met Mas krijg je dan dezelfde discussie over Bernal (blablablabla ik dacht dat hij zou tegenvallen). In de Giro pakte hij goed uit en nu minder.

Thomberg

En nu wat ik wou opwerpen voor een hopelijk goede discussie, wie morgen cappen? Ik riep de hele voorbereiding over m’n goede gevoel over Kron dus moet ik eigenlijk daad bij het woord voegen. Mocht dit goed uitpakken dan heb ik goede kans op veel punten.

Maar ik verwacht dat 50% morgen Matthews als kopman heeft (en die zit ook in mijn selectie) en die heeft meer scenario’s om te winnen dan Kron. Dat is de veilige keuze.

Dat is mijn dilemma. Ik kan ook Venturini zijn jas uitdoen en een kroon opzetten, dan zijn mijn punten sowieso weggegooid.

Milanjacks

Normaal zou ik zeggen Roglic maar die heeft genoeg laten zien dat die totaal geen interesse in etappe winst heeft. Gezien het feit dat Matthews op twee manieren kan winnen cap ik hem. Ik zie weinig scenario's waar hij niet top 10 eindigt.

Aanklampen

Ik zie BEX ook wel Stannard of zelf Mezgec uitspelen. mezgec is wel tricky aangezien die wel aardig klimt maar ws niet goed genoeg om uit de vlucht te winnen. Stannard denk ik wel qua klimmen. Dus als Stannard wel meezit en Bling niet gaan BEX Echt niet rijden

Treenert

Ik zie weinig scenario’s waar hij niet top 10 eindigt.
Nou ja eentje dan: dat die 2 stukken van een kilometer aan dik 10% gebruikt gaan worden door andere kleppers om de boel ondersteboven te rijden.

Milanjacks

'@Aanklampen

Zo'n Michael Matthews leest ook overal dat hij favoriet is. Dan gaan ze niet in een tweede viool uitspelen.

Franky122

Haha, ja professionele wielerteams baseren hun tactiek op publieke opinies, wisten jullie dat niet?

Odin

'@jens Claeys wat heb jij een enorm goed team voor morgen. Als ik voor morgen 9 willekeurige namen mocht kiezen zou ik jou team nemen en dan alleen bagioli omruilen voor tratnik.

kevinraar

Mij team voor morgen
Roglic
Mas
Ciconne
Kruiswijk
Bouwman
Buchard
Matthews
Aranburu

Heb nog 1 plek over
Vlasov
Carapaz
Landa
Martin
De la Cruz
Arensman
Olievera
Phlipssen
Jakobsen
Venturini
Allegaet
Minali

Laatst gewijzigd
Chef83

Ik denk dat het voor morgen deze namen worden
Matthews
Aranburu
Bagioli
Schachman
Storer
Gross
Hamilton
Roglic
Mas

Hamilton vlucht ? Of teampunten.

Bernal ,kuss, vlasov etc bankie dus alles op de vlucht morgen .

Aanklampen

Milan, ik wist niet dat het zo werkte.. dus alle favorieten mogen samen wegrijden, zodat zij kunnen bepalen wie er mag winnen…..

Favoriet zijn en de vlucht halen zijn twee verschillende dingen..BEX heeft ook een kans met een Stannard MI.. dus Stannard in de vlucht en BEX lijkt mij daar ook tevreden mee.

[EDIT] Overigens kan Schultz ook nog aardig klimmen en aankomen

Enige waarover ik twijfel naast Max S is Bouchard.. Lijkt me niet echt een aankomst voor een Bouchard. Dit kan beter op morgen en overmorgen wachten.

Laatst gewijzigd
Fiepke

Afgelopen dagen wat wisselvallig gescoord. Sta in de voor mij bekende regionenen met 74,4%.

Vandaag alles op de vlucht met paar vaste punten:
* Roglic
* Bernal
* Lopez
* Matthews
* Aranburu
* Pidcock
* Schachmann
* Bagioli
* Simmons

Tratnik daardoor op de bank voelt niet goed, dus wellicht of Simmons of Lopez eruit voor hem.

Koenblom16

Afgelopen zondag vergeten mijn teamopstelling te maken.... Captain Philipsen pakte niet veel punten bergop... heel pijnlijk en gedaald van 92 naar 75%. Dag 3e bekertje van het jaar

Westland95

Alle mogelijke vluchters vandaag opstellen lijkt me evident. Maar ja, dan de kopman. Matthews, Cort, Trentin, Bagioli? Zal wel weer de verkeerde pakken.

1 2 ... 84 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.