Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 98 ... 109 110
Chef83

Wie o wie voor het laatste plekje morgen
Storer3pnt en mischien vlucht of verwachten we die in de bergen weer ?
Mas 4 zekere pnt
Gross die vaak meesprint tussen plek 9 en 20 .

Westland95

Lekker dagje gisteren met de hele top 4 inclusief captain, van 87 naar 94. Vandaag met 3 sprinters zonder echte kopman weer de omgekeerde weg bewandelen waarschijnlijk ;)

kevinraar

Moet vandaag weer wat gaan stijgen ondanks ik Philipsen niet meer heb

Heb dit team
Jakobsen
Allegaert
Matthews
Minali
Venturini
Martin
Roglic
Mas
Vlasov

Milanjacks

Gister ook een fantastische dag. Wat is dat toch zuur dat Aranburu,Philipsen en Molano naar huis zijn. Sta op 98,9% maar als dit een gewone sprint gaat worden dan ga ik zeker flink wat % dalen en dat terwijl mijn team met 6 dure sprinters(behalve Jakobsen) vrij breed was. Mocht Demaré hier weer tegenvallen en Jakobsen weer winnen kan je langzamerhand over een must have gaan spreken, zeker nu Philipsen naar huis is.

Als je dan ziet dat Fraile ook al weer naar huis is dan wordt een bekertje überhaupt al een prestatie.

Laatst gewijzigd
Odin

Vandaag gaan we voor:

Demare (C)
Dainese
Matthews
Cort
Aberasturi
Allegaert
Minali
Roglic
Bagioli

Hopen dat er genoeg ploegen zijn die er een sprint van willen maken!

geelinlatourette

Vandaag doen we het met 4 sprinters en 5 team/truipunten die rond de 25/30 punten bij elkaar opleveren. Hopen dat we boven de 100 punten komen😂

ditisdavid

Schachmann DNS. Je wordt niet bedankt voor de bijdrage deze ronde, Maximilian...

Thomberg

Maximilianus

MarvinG

Ach bekijk het positief, kom je ook niet meer in de verleiding om hem toch op te stellen.

Vandaag:

Demare (c)
Matthews
Cort
Aberasturi
Allegaert
Bagioli
Roglic
Bernal
Martin

La Primavera

De exit van Schachmann is inderdaad eerder een zege.

TrekFactory

De start was goed, maar daarna helaas iets teruggezakt. Ben al 7 renners kwijt (Carthy, Schachmann, Philipsen, Molano, van Rensburg, Aranburu en Fraile), dus enige verbetering zit er waarschijnlijk ook niet meer in.

Sloddies

Voor mij DE tegenvaller van de Vuelta. Was de renner die ik er bij wijze van spreken als eerste inklikte. Gelukkig heb ik hem maar drie keer opgesteld. Was bij de proloog al te zien dat hij niet in orde was.

Valvuillerdemoz

'@La Primavera : Geen zege, een zegen.

Drossard Kudus

Ik heb meer de zure nasmaak van Fraile. Ondanks dat het maar om 500k ging verkozen boven Storer omdat het een ander type renner is. Dat heeft echt volledig verkeerd uitgepakt

vevie

Qua prijs is Tommetje Pidcock dé tegenvaller. Die heeft echt werkelijk niks gedaan. Zijn behaalde punten zijn teampunten door de jongerentrui van Bernal, anders was het ook een nulletje.

Carapaz, Demare en Schachmann ook redelijk tot flink teleurstellend, maar de eerste twee hebben nog in enkele etappes punten opgeleverd. Schachmann helemaal geen punten opgeleverd, zie ik. Dat is wel een pijnlijke, idd.

Laatst gewijzigd
TrekFactory

'@vevie

Voor mij was Schachmann toch wat teleurstellender dan Pidcock, omdat Schachmann 0 punten heeft opgeleverd, terwijl Pidcock nog teampunten heeft gepakt dankzij de truien van Bernal en Sivakov. Ben het wel eens met dat Pidcock zwaar tegenvalt, had toch in een aantal ritten minimaal een top 10 plaats verwacht.

vevie

'@trek: je hebt gelijk. Truipunten door Sivakov en Bernal zijn iig nog iets. Pidcock was echter wel 3 mil en Schachmann 2 mil. Door de opzet van het spel heeft Pidcock dus wel wat punten opgeleverd door z’n teamgenoten, maar die zou dus eigenlijk ook op nul punten staan en dat voor 3 mil.

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

de paar puntjes van Carthy voor 3,5M kunnen ook gerust in dit rijtje wat mij betreft....

TrekFactory

'@vevie

Klopt! Het zijn inderdaad ‘gelukkige’ punten die je voor Pidcock krijgt. Puur kijkend naar het prijskaartje zijn Pidcock en Carthy inderdaad de grootste tegenvallers.
Ben er herlaas ingetuind door ze allebei te nemen, haha.

Guido Maltempi

Schachmann was bij mij al zeker van z'n plek voordat het spel uberhaupt open ging. Steengoed seizoen, prima ITT in de benen, sterke wegrit in Tokio én hij had begin dit jaar in een interview aangegeven dat hij zich wilde ontwikkelen als ronderenner. Daar was deze Vuelta een uitgelezen kans voor, in een vrije rol naast Ringel S.

Achteraf vind ik wel dat ik wat meer waarde had mogen hechten aan zijn interviews vlak voor de Vuelta, waarin hij al klaagde over vermoeidheid. Toen hij in die kopgroep van 30 man als een van de eersten werd gelost was het wel duidelijk dat het echt niks meer ging worden deze ronde.

Timvideo

Ach ja, de Vuelta wacht op niemand en dendert voort. Vandaag weer een klassieke ontsnapping met een mannetje van alle Spaanse pro conti teams, niet echt de moeite om te kijken tot vlak voor de finish dus.

Vandaag opnieuw Demare (C). Ik weet wel dat ik hier nog af en toe predik tegen sunk cost fallacy, maar het blijft een vlakke sprint. Enkele van de concurrenten zijn ook al weg en in tegenstelling tot Trentin en Matthews heeft hij gisteren rustig aan gedaan. Als hij nu niet tenminste podium fietst, maar opnieuw zichzelf laat insluiten en 13e binnen rolt dan gaat hij voor een lange periode de vrieskast in. Sterker nog, dan ga ik hem nooit meer selecteren tot hij tenminste exceptionele vorm vooraf aan een wedstrijd toont of een bijzonder laag prijskaartje aan zijn oor heeft hangen.

Vorig jaar zat ik telkens perfect met de sprinters. Demare in de Giro en juist geen Bennett in de Vuelta. Dit jaar is het juist andersom. Cavendish last minute uit de tour selectie, Demare die met een volledig team in zijn dienst toch verrekt om te trappen naar de ereplekken.

Ach, de laatste 4 etappes flink gestegen en ik zit nu net onder Kevinraar. Dat biedt ruimte voor voorzichtig optimisme.

Milanjacks

Je zou toch verwachten dat er teams in dit soort etappes een keer wat anders gaan proberen. Los van Scorito maar naast Dainese, Demaré en Jakobsen heeft niemand baat bij een sprint.

Maak de koers hard, wat heeft een BEX, UAE, AG2R, Astana, Bora, ISN, Cofidis, Alpecin hier aan een dood normale sprint? Demaré is dusdanig kansloos de laatste sprints die kan blufpoker spelen door zijn ploeg niet op kop te zetten. Laat DQS en DSM in mindere mate maar werken voor die sprint. Maar ach, dit zal wel Playstation-Koersen zijn van mijn kant.

Laatst gewijzigd
vevie

'@trek: ach ja, zo hebben we allemaal dingen. Ik heb hier voor de Vuelta ook lopen verkondigen dat Carapaz gewoon weer voor de knikkers zou meedoen. Anderen gaven terecht aan dat hij wel vermoeid zou zijn na de Tour en de OS. In principe hadden die mensen gewoon gelijk, natuurlijk. Achteraf was het met deze informatie dus ook niet handig om Carapaz voor 4 mil mee te nemen.

Ik heb Carthy zelf ook, maar die schaar ik meer onder de noemer onfortuinlijk.

Ragnar Lolbroek

'@vevie. Troost. Ik was 1 van die mensen die zei dat Carapaz zich na de Tour en OS niet nog eens 3 weken uit de naad ging plooien voor een AK. Toen ik Vlasov twijfelachtig vond in Burgos, ben ik toch voor Carapaz gegaan.
*doet facepalm.

Punchbox

Ach deze Vuelta zit nu eenmaal vol met tegenvallende klassementsrenners tot nu toe waar iedereen last van heeft. Tot nu toe waren van de klassementsrenners eigenlijk alleen Roglic, Mas, MAL, Haig en Grossschartner echt goede keuzes. Kuss, Yates en Bernal gemiddeld en de rest is tot nu toe matig tot slecht.

Maargoed in de derde week kan er nog veel gebeuren natuurlijk, de plekken 5 tot en met 15 staan nog erg dicht bij elkaar en Eiking en Martin zullen nog wel wegzakken dus erg benieuwd!

1 2 ... 98 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.