Ik ga zelf voor Til vermoed ik, maar dat is meer gebaseerd op het budget.. Steijn laat ik ook links liggen. Ik vermoed dat hij minder punten gaat halen als de eerste helft. Maar daar kan ik uiteraard naast zitten.
Steijn wil ik er heel graag bij hebben aangezien hij eigenlijk gewoon als 2e spits speelt en ik dus verwacht dat hij zomaar op 20 doelpunten kan eindigen. Daarbij heeft Twente een vrij gunstig programma. Maar 5 miljoen is veel dinero, daar heb je ook Matsson en Kitolano voor. Stof om over te peinzen voor 3 Februari.
Ik overweeg alleen een optie met 2 verdedigers van hetzelfde team (PSV in dit geval) dan een middenveld met 2 spelers van hetzelfde team. In de aanval sowieso niet 2 spelers van hetzelfde team.
PSV krijgt weinig doelpunten tegen dus daar loont het naar mijn idee best om 2 PSV'ers achterin te zetten. Van andere clubs vind ik het eigenlijk geen optie om er 2 van hetzelfde team achterin te zetten.
In tegenstelling tot in de verdediging is het op het middenveld van PSV toch wat onzeker wie er nou constant blijft spelen. Daarom overweeg ik nu alleen Veerman op het middenveld. Als Til de komende 2 weekenden in de basis blijft zou ik Veerman kunnen wisselen voor Til. Wat betreft de Feyenoord middenvelders is het voor mij ook óf Stengs óf Timber. Na 1 ronde na de winterstop is het al wel duidelijk dat Feyenoord het kampioenschap kan vergeten. Daar zal dus wel een motivatie probleem kunnen ontstaan. Ik heb dan ook het gevoel dat Feyenoord niet zo'n goede tweede seizoenshelft gaat hebben en dan wil ik m'n middenveld wel gespreid hebben.
Ik zit zelf nog met een groot dilemma op het middenveld. Namelijk het volgende: ik twijfel heel erg tussen een middenveld waarin de kansen/euros/punten meer gespreid zijn (2x 2,5-1,75m en 1x1,5-1m)
of een middenveld met een grote puntenpakker (2,5-3M) en twee minder populaire middenvelders met wel kans op punten (1,75-0,75m).
De prijzen tussen haakjes zijn de ranges waartussen ik de spelers dan uitzoek.
Wat zou jullie voorkeur hebben?
Er valt voor allebei je opties genoeg te zeggen.
Ikzelf ga voor 3x duur + 2x 1.5-1.75 + 1x 500K-750K (met 3-4-3 als voorkeursformatie en 3-5-2 als back-up formatie)
Maar als jouw resterende budget het toelaat, dan is de keuze voor 3x duur + 2x 2.5-1.75 + 1x 1.5-1.0 wel mega luxe natuurlijk. Zelfs tè luxe wellicht (maar jij gaat waarschijnlijk veelal 3-5-2 spelen, verwacht ik).
Ik ga vrijwel zeker voor Luuk voorin, dus Lang is dan sowieso geen optie voor mij.
Maar als je van plan bent om Luuk (om budgettechnische redenen wellicht?) te skippen, dan is Lang voor 3.0M een prima optie om erbij te hebben voorin. Helemaal risicoloos is het echter niet.... Lang heeft met Lozano een geduchte (en voor PSV-begrippen dure) concurrent en hij is de afgelopen seizoenen toch wel vrij blessuregevoelig gebleken.
Ik neem aan dat jij met je '3' in de aanval niet doelt op Gimenez, Pavlidis én De Jong?
Beetje subjectief dus wat je definitie van 'toppers' is maar ik noem het maar even de top 5 spelers van iedere linie.
Voor mij is de verdeling dan:
Keeper: 0 (of 1 in m'n alternatieve team)
Verdediging: 2 (en in m'n alternatieve team 1)
Middenveld: 3
Aanval: 2
Dat is zeker waar en die blessure gevoeligheid is ook wel een dingetje inderdaad. Maar aan het begin stond die ook in de basis en zat Lozano op het bankje. Ik twijfel over Luuk De Jong nog een beetje ik zie dat als ze kampioen zijn en dat gebeurd natruurlijk redelijk vroeg in het seizoen het ook echt wel gebeuren dat Peppi een hoop speeltijd gaat krijgen. Zou het misschien ook nog kunnen zijn dat Bakayoko alles blijft spelen om zo zijn transferwaarde nog verder omhoog te krikken en dat ze hem dan aan het einde van het seizoen goed verkopen. Of hebben jullie een andere gedachte bij Bakayoko?
Als Luuk mee blijft draaien voor de topscorerstitel dan gaat hij het echt niet waarderen/accepteren/leuk vinden als Bosz hem uit de basis gaat houden, of het kampioenschap nou al vroegtijdig binnen is of niet.
Misschien dat hij soms net wat eerder gewisseld zal worden, maar dat gebeurt eigenlijk in bijna elke wedstrijd al.
Precies... Zo'n speler als Luuk de Jong gaat echt niet de laatste 4 wedstrijden op het bankje zitten. Het vroege wisselen van Luuk de Jong heeft mij ook lang doen twijfelen over hem, maar hij wordt vaak pas gewisseld als ie er al 1 of 2 heeft gescoord. Dus zo erg is het dan niet als ie er een kwartier voor tijd vanaf gaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.