Inderdaad wel interessant om de tactieken voor de eerste oefenrondjes te delen. Wat ik vaak nog doe (buiten de genoemde tactieken) is nieuwe spelers die bijna op zeker gaan invallen of in de basis starten, meenemen. Nieuwe spelers krijgen vaak meteen de eerste competitiewedstrijd minuten. Ook nog kans op de pinchhitter bonus. Zo heb ik voor de eerste ronde bijvoorbeeld Driouech, Parrott en Suray op het oog. Ik verwacht wel wat van Heerenveen (Brouwers of Conde) en Kuipers (listig geprijsd) maar dat zullen we de eerste ronde nog maar niet doen.
Ik kan niet wachten om weer te gaan knutselen en stoeien. Teams maken nu is de reinste tijdverspilling. Wel vind ik het interessant om door de spelerdatabase (i.c.m. Transfermarkt.nl) door te neuzen. Een aantal spelers die mij op prijs/kwaliteit opvallen in zowel positieve als negatieve zin zijn de volgende:
- Gimenez - Top spits voor de eredivisie, maar zeer slechte tweede seizoenshelft. Gaat hij zijn vorm weer terugvinden?
- Brobbey - veel potentie, maar toch twijfel ik of hij het gaat maken.
- Ueda - hoe belachelijk veel geld voor een spits van niks.
- Hancko - interessante keuze, mits hij blijft.
- Dest - is hij optijd hersteld?
- Parrott - Gaat hij Pavlidis cijfers halen? Wel duur voor een groot risico.
- Rots - Eenjaarsvlieg?
- Min - kan zomaar topscorer wordt bij Utrecht.
- Maikuma - basis rechtsback van AZ voor 2,5m.
- Postema - Top seizoen in KKD, zet hij dit door dan is 1,75m niks te veel.
Geertruida vertrekt wel denk ik, ook zullen er zeker nog wel spelers bij PSV vertrekken, zo niet dan worden ze weer eerste.
Zelf ben ik als ajacied wel erg benieuwd hoe ze het gaan doen met de nieuwe coach!
Met de laatste nieuwsberichten omtrent Geertruida is een langer verblijf in Rotterdam niet uitgesloten. Wil zelfs als wingback gaan fungeren, dus dat wordt interessant. In dat geval kun je niet echt om hem heen, maar 5 miljoen is een behoorlijke investering. Ik denk namelijk ook dat je minimaal 1 PSV'er in de achterhoede moet nemen en die zijn ook allen 4 miljoen. Zo wordt het een aardig kapitaal in de verdediging
Voor het seizoen dat ze gehad hebben, vind ik de Ajacieden in Scorito echt wel erg hoog geprijsd. Grote kans dat ze (alweer) mijn definitieve selectie niet gaan halen.
Maar ze mogen mij proberen te overtuigen in de proefronden.
Momenteel onderstaande selectie voor speelronde 1. Kan nog wat gewijzigd worden als de definitieve opstellingen er zijn:
Owusu-Oduro
Hancko, Peersman, Boscagli, Teze
Stengs (C), Mijnans, Timber
Postema, Parrott, de Jong
Wissels: Vaessen, Rente, Vlap en Edvardsen
Nog eventuele toevoegingen?
Klopt! Die heeft bij mij al meerdere seizoenen op de shortlist gestaan, maar blijkt toch erg blessuregevoelig te zijn. Voor 500K meer zie ik toch meer potentie in Teze en in mindere mate Boscagli.
Ajacieden blijf ik ook vanaf, al heeft Brobbey mij toch flink wat punten opgeleverd. Proefronden inderdaad maar even afwachten! ;)
Voor mij iets te chaotisch denk ik met diverse sporten door elkaar heen. Ik houd het lekker op dit forum denk ik! Overigens zojuist het nieuwsbericht naar buiten gekomen dat Pasveer waarschijnlijk eerste keeper wordt. Mocht dit zo zijn, dan lijkt 2,5 miljoen voor de keeper van Ajax een koopje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.