Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 279 ... 322 323
Ben Van Heck

Is het niet zo dat spelers enkel nog goedkoper kunnen worden? Duurder worden ze alleen mochten ze een transfer maken naar een andere club. 

 

@Peli klopt wat betreft de keeperskwestie, al zou ik Pasveer enkel kiezen als tweede keeper. Echter heeft ervaring van voorgaande seizoenen mij geleerd dat 1 beuker en een goedkopere keeper prima werkt. Voor mij staat eigenlijk Benitez al voor 95% vast, waar ik ontzettend veel spijt heb hem afgelopen seizoen niet te hebben genomen. Een Vaessen voor 1,5 miljoen bij Groningen is dan imo een prima opvuller. Verder staan voor mij LDJ en Stengs ook al voor 100% vast, zeker gezien het nieuwe systeem waar Feyenoord in gaat spelen. 

@Ruhs Ogawa is een prima pick, maar ik zie bijvoorbeeld ook voor 2 miljoen een Ruben van Bommel die mij gelijkwaardig lijkt!

 

Laatst gewijzigd
Ruhs49
Ben Van Heck
#6951
Is het niet zo dat spelers enkel nog goedkoper kunnen worden? Duurder worden ze alleen mochten ze ee...

Ik vind Van Bommel op basis van positie en prestatie afgelopen seizoen veel minder interessant dan Ogawa. Ook meegenomen dat Koki 1m duurder is. In de 2m categorie vind ik Hornkamp zelfs interessanter dan Ruben.

Ben Van Heck

Ik ben even de statistieken in gedoken en Ogawa is inderdaad voor 3 miljoen een goed pick! Heeft zijn meeste goals ook de tweede seizoenshelft gemaakt, dus ik ben benieuwd wat hij in de voorbereiding laat zien. Wbt van Bommel heb je gelijk, maar ik kreeg juist de indruk dat hij steeds meer rendement behaald. In de voorbereiding gaat het ook aardig! Hornkamp is een echte 9, maar natuurlijk wel spits bij Heracles, waar ik niet al te veel van verwacht. Die verwachting ligt bij AZ wel een stuk hoger.

 

Verder zie ik bij AZ wel spelers met potentie; Mijnans, Maikuma en zelfs Sadiq (krijgt zijn kans in de voorbereiding en is ook al een aantal keer trefzeker). Al verwacht ik niet dat hij met de concurrentie een basisplaats af gaat dwingen, maar wel een speler om in de gaten te houden!

ralfinho77

PSV en Feyenoord spelen beide hun openingswedstrijd tegen 2 nieuwkomers uit de KKD. En ook Ajax speelt thuis tegen Heerenveen. Dat is wel iets om mee rekening te houden. Geertruida 5 miljoen is veel geld, maar kan ook als middenvelder spelen, dus extra punten. 

Ruhs49

AZ heeft i.m.o. inderdaad veel leuke spelers. Parrott zie ik ook nog wel als goede kandidaat bij AZ! 

Vorig jaar heb ik gemerkt dat ik een te brede selectie heb gebouwd, maar door weinig blessures/schorsingen daardoor te veel geld en punten op de tribune. Ik overweeg voor iedere linie één vaste tribunespeler, maar vind het toch ook gevaarlijk... wat wordt jullie balans?

ralfinho77

Az is voor mij nog best onduidelijk wat daar de basis gaat worden. De enige die ik overweeg is mijnans omdat die nu ook weer wat dieper naar voren speelt. Parrot is wat mij betreft een grote gok. Persoonlijk vindt ik 3,5 echt wat te prijzig. Ik zou dan toch eerder voor min of misschien van wolfswinkel gaan. Santi is wat mij betreft ook nog een vraagteken? Gaat hij zijn vorm vinden dan is 5 miljoen niet veel.

Ruhs49

Gimenez is zeker niet te zwaar geprijsd, maar die heeft mij vorige tweede seizoenshelft zo veel pijn gedaan en een beker gekost. Mijn eigen stomme schuld natuurlijk... Maar ik pak hem echt alleen als hij voor de definitieve fase er al 5 in het mandje heeft gelegd. Anders blijf ik er vanaf.

Ruhs49

Mocht Brobbey verkocht worden, dan is Akpom wel reuze interessant vind ik.

Peli
Ben Van Heck
#6951
Is het niet zo dat spelers enkel nog goedkoper kunnen worden? Duurder worden ze alleen mochten ze ee...

Hornkamp voor 2M, Sadiq voor 1.5M

M.i. allebei betere picks dan Ogawa (ik heb het dan over de 4e aanvaller).

Laatst gewijzigd
Peli
Ruhs49
#6955
AZ heeft i.m.o. inderdaad veel leuke spelers. Parrott zie ik ook nog wel als goede kandidaat bij AZ!...

Alleen voorin neem ik als 5e aanvaller een vaste tribunezitter.

De 5e verdediger en 6e middenvelder moeten wel echt basisspelers zijn bij hun clubs. Daar ga ik waarschijnlijk 750K budget vrijhouden voor een verdediger en 1.5M voor een middenvelder. 

Laatst gewijzigd
Peli
ralfinho77
#6956
Az is voor mij nog best onduidelijk wat daar de basis gaat worden. De enige die ik overweeg is mijna...

Santi ga ik de proefronden mee afwachten, alvorens ik weet of ik hem wil picken of niet. 

Bij Min is het trouwens ook nog maar afwachten of hij in de Utrecht basiself terechtkomt, Ohio doet het vooralsnog ook meer dan prima in de voorbereiding. 

 

Laatst gewijzigd
Peli
Ruhs49
#6958
Mocht Brobbey verkocht worden, dan is Akpom wel reuze interessant vind ik.

Als Brobbey verkocht wordt gaat Ajax sowieso een nieuwe spits halen, lijkt me. Je kan moeilijk met Akpom en Rijkhoff het seizoen ingaan.

Ab Normaal
Peli
#6962
Als Brobbey verkocht wordt gaat Ajax sowieso een nieuwe spits halen, lijkt me. Je kan moeilijk met A...

Woutje

Peli
Ab Normaal
#6963
Woutje

Wie weet inderdaad. Al verwacht ik dat hij op een grotere competitie gokt dan de eredivisie. 

steven20

@Ruhs49

De balans is idd een lastige keuze. 
Vorig seizoen zowel voor als na de winter met een brede selectie gezeten. Voor de winter zo weinig blessures dat er inderdaad teveel punten op de bank zaten (anderen liepen ook uit). En na de winter zoveel blessures dat ik ook niks had aan mijn brede selectie.

Ruhs49
Peli
#6959
Hornkamp voor 2M, Sadiq voor 1.5M M.i. allebei betere picks dan Ogawa (ik heb het dan over de 4e aa...

Klap voor Heracles: clubtopscorer is komende maanden niet inzetbaar (voetbalprimeur.nl)

Helaas geen Hornkamp... vond hem net zo'n leuke pick!

Ben Van Heck

Erg zuur voor hem en Heracles natuurlijk. Wat vinden jullie van de prijs van Tilman? Ik vind hem zelf erg grof geprijsd, waar hij eigenlijk ook geen onomstreden basisspeler is met vooralsnog Veerman en Schouten die verzekerd zijn van hun plek op het middenveld. Voor 1 miljoen minder lijkt Veerman mij een betere pick. Ook benieuwd naar de plannen met Saibari. Zelf erg fan van hem, maar ook zijn basisplaats is vaker niet dan wel zeker. 

Ruhs49

Ik vind Tillman ook (te) duur. Hij is natuurlijk wel ook regelmatig in de aanval te vinden als het middenveld al bezet is. Maar ik verwacht dat het weer een roulatie systeem gaat worden, waarin hij wel regelmatig de voorkeur gaat krijgen. Maar ik vind hem te duur daardoor.

DvH6

Koki is een ontzettend doelgerichte spits die er zeker 15 gaat maken als hij alles gaat spelen dit seizoen. Hij heeft nu zijn schouder uit de kom en mist de rest van de voorbereiding en waarschijnlijk ook de start van de eredivisie. NEC was al op zoek naar een nieuwe, extra spits (hebben verder niemand namelijk, nu zal Rober in de spits gaan spelen) en ze zullen nu voor een minimaal gelijkwaardige gaan..

BartB

Na een waardeloos vorig seizoen Topcoach (Uiteindelijk slechts op 84% geeindigd) tijd om me toch weer te gaan verdiepen in het nieuwe seizoen.

Allerbelangrijkste les voor dit seizoen, waar ik het vorig seizoen echt op heb verloren, is om niet teveel 'gokjes' in m'n team op te nemen. Vorig seizoen had ik heel veel spelers geselecteerd die in potentie veel punten hadden kunnen halen maar uiteindelijk amper gespeeld hebben. Dit seizoen ga ik dus maar iets meer zekerheid inbouwen.  

Ruhs49
BartB
#6970
Na een waardeloos vorig seizoen Topcoach (Uiteindelijk slechts op 84% geeindigd) tijd om me toch wee...

Heb je al mooie 'zekerheidjes' op het oog? Of juist spelers waarvan je zeker afblijft die 'potentiële puntenpakkers' zijn?

BartB
Ruhs49
#6971
Heb je al mooie 'zekerheidjes' op het oog? Of juist spelers waarvan je zeker afblijft die 'potenti&e...

Nee nog helemaal niet. Heb me nog helemaal niet verdiept in de huidige prijzen, actuele selecties en voorbereidingswedstrijden. Het is voor nu gewoon even mijn eerste gedachte die ik gedurende het samenstellen van mijn team dus in m'n achterhoofd ga houden. 

Vorig jaar had ik bijvoorbeeld Lingr, Ivanusec, Lozano, Eiting én Sosa in de eerste seizoenshelft. Dat waren al 5 spelers die nauwelijks gespeeld hebben in de eerste seizoenshelft. Toen werd de spoeling wel erg dun. 

Sjarls
BartB
#6972
Nee nog helemaal niet. Heb me nog helemaal niet verdiept in de huidige prijzen, actuele selecties en...

Ivanusec begon zo hoopvol met een goal in zijn eerste wedstrijd dat echt dat ik gebakken zat. Maar helaas daarna een blessure en klaar was het!  

Peli

Zo, dat worden alweer nul Ajacieden in mijn definitieve Scorito TC selectie.

 

Ruhs49
Peli
#6974
Zo, dat worden alweer nul Ajacieden in mijn definitieve Scorito TC selectie.  

Het was echt bijzonder treurig inderdaad. Verdediging zeer labiel evenals de keeper van Pasveertig jaar. Natuurlijk was de aanval niet op volledige sterkte, maar dat gaat niks aan het teamspel van Ajax veranderen... Ik vind dat overigens wel echt jammer, want er zitten echt wel op individueel niveau hele leuke spelers in de selectie van Ajax.

Ik heb persoonlijk wel hoge verwachtingen van FC Twente. Zeker als zij ook nog eens Sammetje Lammers binnen hengelen. Ook hier zitten een aantal hele interessante picks voor Scorito in mijn ogen.

Daarnaast nog iets wat mij heel erg opvalt in het aanbod middenvelders en verdedigers. Ik vind het aanbod van spelers tussen 2,5m en 3,5m voor beide linies bijzonder oninteressant. Echt een enkele uitzondering die me boeit, maar het gros zou ik nooit kiezen. Bij de aanval zit daar juist een hele mooie groep spelers. Ben ik de enige hierin?

1 2 ... 279 ... 322 323

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.