Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 280 ... 376 377
Ben Van Heck

Eens wat betreft Twente! Mits gunstig geprijsd zie ik Lammers mijn definitieve team selectie wel halen. Denk dat je (vooralsnog) zonder Brobbey en Gimenez, maar met LDJ en 2 aanvallers van de prijsklasse die je noemt ook wel echt een heel eind gaat komen!

BartB
Ruhs49
Het was echt bijzonder treurig inderdaad. Verdediging zeer labiel evenals de keeper van Pasveertig j...

Middenvelders

3,5: Alleen Mijnans als AZ een goed team blijkt.

3,0: Alleen Schouten (Maar wellicht iets te weinig individueel rendement, profiteert wel van veel PSV team punten)

2,5: Verschueren, Sano, Vlap/Eiting (Even afwachten wat het basis middenveld Twente gaat worden)

2,0: Hier vind ik het lastig maar zie ik wel wat opties. Hier zullen de eerste 3 oefenrondes uit moeten gaan wijzen wie er basisspelers zijn en wie niet. Mogelijke opties hier vind ik Jensen, Kitolano, Clasie, Koopmeiners (komt hij in de basis bij AZ?), Booth, Gonzalez/Proper (even afwachten of NEC het net zo goed gaat doen als vorig seizoen) Aaronson (ken ik niet??)

 

Verdedigers:

3,5: Smal

3,0: Kuipers, Trauner (Al vind ik die te weinig individueel rendement hebben)

2,5: Lastige... Hier zitten zo ongeveer alle Ajax, AZ en Twente verdedigers in. Dat wordt echt de eerste 3 proefrondes afwachten. 

2,0: Horemans, Baas (Durf ik Ajax te kiezen..?), de rest in deze categorie ken ik nog niet goed genoeg om hier al iets interessants uit te halen.   

 

Ruhs49
BartB
Middenvelders 3,5: Alleen Mijnans als AZ een goed team blijkt. 3,0: Alleen Schouten (Maar wellich...

Ik vind de 2.0m categorie wel interessant voor beide linies. Ik vind Mijnans echt niet dreigend genoeg (à la Taylor) en zie AZ niet echt overtuigen komend seizoen. Schouten vind ik alleen interessant omdat hij bij PSV voetbalt, maar aanvallend te weinig punten. En alle 2,5m middenvelders die je noemt zie ik dit jaar niet overtuigen. 

Smal en Kuijpers zijn interessant qua verdedigers en de rest blijf ik zeker vanaf.

Ben Van Heck

Bij Feyenoord durf ik vooralsnog niet te gokken op hoe de verdediging er uit komt te zien. Mits ze blijven lijken Geertruida en Hancko zekerheidjes. Daarnaast verwacht ik Nieuwkoop eigenlijk op rechts. Dan blijft er nog een plek over voor Smal/Trauner/Beelen. Smal lijkt me niet voor de bank gehaald, Trauner is/was captain en Beelen heeft een ijzersterke indruk gemaakt afgelopen seizoen. Wie gaan er dan spelen? Een Feyenoorder die zich hierover durft uit te spreken?

 

 

 

Ruhs49

Ik ben geen Feyenoorder, maar als ze allemaal blijven denk ik het volgende:

Smal Hancko Beelen Geertruida

Trauner zal voornamelijk in Europa ingezet worden. Nieuwkoop zal af en toe back spelen met Geertje verdedigende middenvelder of rechtsbuiten zoals laatste seizoenshelft af en toe.

Peli
Ruhs49
Ik ben geen Feyenoorder, maar als ze allemaal blijven denk ik het volgende: Smal Hancko Beelen Geer...

Feyenoord gaat met 3 CV's en 2 wingbacks spelen.

En wanneer heeft Geertruida als rechtsbuiten gespeeld?

Ruhs49

Oeps te snel op verzenden geklikt. Bedoelde dat Nieuwkoop mogelijk rechtsbuiten speelt

Ben Nihilisty

Ook maar eens een blik op de prijslijst geworpen. Als FC Groningen fan ben ik bij aanvang van dit seizoen een stuk minder kenner dan de jaren daarvoor haha, afgelopen jaar toch voornamelijk de KKD gevolgd. Voor wat betreft de lokale FC wel een tipje: mocht hij blijven (dat leek een grote 'mits', maar het is toch al een tijdje stil en hij draait gewoon mee in de voorbereiding), dan is Laros Duarte wel echt een no-brainer voor mij. Kost slechts 1 miljoen - de categorie waar je toch graag een leuke puntenpakkende opvuller zoekt - zal gewoon basis staan, neemt alle vrije ballen en corners en heeft het afgelopen jaar een enorme drive naar voren getoond (soms iets te veel overigens, en in de Eredivisie zal dit iets minder mogelijk zijn, maar toch). Qua aanval is het echt nog even afwachten hoe Lukkien het wil neerzetten. Postema (1.75M) en Valente (1.5M) lijken me wel zekerheidjes, maar Van Bergen en Schreuders zullen iets meer op de wipwap zitten met Willumsson en vooral Oosting als nieuwe gezichten. 

Geen flauw idee waarom Abraham er op staat trouwens, die is verhuurd al sinds begin dit kalenderjaar verhuurd aan Göteborg, die 'm in de winter waarschijnlijk ook definitief overnemen. Lien is ook net verhuurd, dus mocht je die overwegen als opvuller voor 500k - mooi vanaf blijven. 

Peli
Ben Nihilisty
Ook maar eens een blik op de prijslijst geworpen. Als FC Groningen fan ben ik bij aanvang van dit se...

Duarte is inderdaad gunstig geprijsd. Zoals je al zegt heeft hij een flinke drang naar voren en neemt bovendien alle vrije trappen en corners. Kanttekening is wel zij blessuregevoeligheid, er gaat eigenlijk geen seizoen voorbij dat hij niet voor een aantal wedstrijden in de lappenmand zit. 

Bij Groningen lopen trouwens wel meer leuk geprijsde opties..... middenvelders Hove (1.25) en Oosting (1.5,), die beiden hebben aangetoond makkelijk het doel te kunnen vinden (in de KKD weliswaar, for what it's worth). Vaessen is met 1.5 geen slechte optie achter de vaste 1e keeper in je selectie. Achterin wellicht Peersman (1.5) of de in de voorbereiding als linksback spelende Stam (750K). Postema vind ik met 1.75 net te hoog geprijsd. Interessante spits, maar dan zou ik er denk nog 250K bijleggen om Ohio te picken. Of voor 250K minder iemand als Sadiq.

Hay
Peli
Duarte is inderdaad gunstig geprijsd. Zoals je al zegt heeft hij een flinke drang naar voren en neem...

Drie jaar geleden had ik Oosting in mijn team in de eerste competitiehelft. Hij was net nieuw bij Willem II scoorde twee keer in een wedstrijd, raakte een paar wedstrijden later zwaar geblesseerd en kwam niet meer actie. Maar ik zie nu dat zijn stats van vorig seizoen weer erg goed zijn.

Ruhs49

Ik vind verdedigers en in mindere mate middenvelders wel een risico van Groningen. 

Wie een minder groot risico is denk ik, is Sam Lammer. Maar de vraag is hoeveel gaat hij kosten. Tot welke prijs overwegen jullie hem om te pakken of wanneer wordt hij te duur?

Peli
Ruhs49
Ik vind verdedigers en in mindere mate middenvelders wel een risico van Groningen.  Wie een mi...

3.5M lijkt me de juiste prijs voor hem. Scorito ging uit van vWolfswinkel als 1e spits bij Twente toen ze de prijzen gingen bepalen en hebben hem toen dit prijskaartje omgehangen. Dus ik verwacht eigenlijk dezelfde waarde voor Lammers. We gaan het zien.

 

 

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty
Peli
Duarte is inderdaad gunstig geprijsd. Zoals je al zegt heeft hij een flinke drang naar voren en neem...

Moet je zeggen dat ik Vaessen wel een risicootje vind. Zoals hierboven aangegeven: het is maar de vraag hoe goed FC Groningen uiteindelijk voor de dag gaat komen (voor 500k meer heb je Olij), en verdedigers en keepers zijn dan wel de meest risicovolle investering. Daarnaast zal Vaessen wel eerste keeper worden, maar Jurjus (is overigens wel aan het kijken naar een andere stap nu die 2e keuze is geworden) is wel echt een sterke backup (als het aan mij had gelegen was Vaessen niet gehaald eerlijk gezegd). Mocht Vaessen het onverhoopt toch wat minder doen, dan is het niet alsof je een jeugdig talentje moet inbrengen. Met andere woorden: bij een tegenvallende prestatie kan er prima een wisseltje onder de lat plaatsvinden.

Hove overigens wel gewoon basisspeler inderdaad, maar zie ik in de Eredivisie eigenlijk niet veel bij doelpunten betrokken zijn (wel een leuk spelertje overigens, maar Scoritotechnisch mwah). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Stam (gelijk) basisspeler zal worden. Achterin is het sowieso een beetje gissen: Bacuna heeft meermaals uitgesproken eigenlijk weer op het middenveld te willen spelen, maar die verwacht ik toch gewoon op rechtsback (legt 't af tegen Duarte en Hove en op de aanvallendere posities komt 'ie al helemaal niet tot z'n recht). Rente is ook wel een zekerheid voor de basis, maar daarna is het echt nog ongewis (en kan er prima gerouleerd worden). Verwacht dat Blokzijl best vaak in de basis zal staan gezien z'n potentie en hoe hij het seizoen geëindigd is, dus die zou je voor 1M kunnen overwegen. Dan heb je dus Prins, Peersman en Stam voor de linksback positie.

Soit, zal stoppen met de Groningen epistels want dat is toch tamelijk marginaal voor wat betreft Topcoach haha. Lammers staat inderdaad ook op mijn radar, en ben ook benieuwd waar ze Sebaoui nu op gaan prijzen - want die zou prima als Scoritomiddenvelder ergens voorin bij Heerenveen kunnen gaan starten.

Laatst gewijzigd
Peli
Ben Nihilisty
Moet je zeggen dat ik Vaessen wel een risicootje vind. Zoals hierboven aangegeven: het is maar de vr...

Eens hoor over Vaessen. Al zal ik zelf niet snel een 2e keeper van meer dan 1.5 picken, aangezien mijn 1e keeper al 3.0 (of meer) gaat kosten. 

Sebaoui is inderdaad interessant, maar vooral pas zodra/als Sahraoui vertrekt.

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

3,5 miljoen voor Lammers zou ik ook voor tekenen en linea recta mijn team in klikken. Lijkt me dan de spits te zijn die de beste keuze is in die prijsklasse. Op LDJ na zie ik verder (nog) geen no-brainers in de categorie 4-5 miljoen om eerlijk te zijn.

Peli
Ben Van Heck
3,5 miljoen voor Lammers zou ik ook voor tekenen en linea recta mijn team in klikken. Lijkt me dan d...

Ja voor 3.5 gaat Lammers mijn team waarschijnlijk ook wel halen.

Verder zijn in de categorie 4-5M zowel Stengs als Hancko redelijke no brainers, althans voor mij dan. (Tenzij je het puur over aanvallers van 4-5M had, dan mag je mij laatste opmerking negeren 😁)

Laatst gewijzigd
Astarloa
Peli
Ja voor 3.5 gaat Lammers mijn team waarschijnlijk ook wel halen. Verder zijn in de categorie 4-5M z...

Stengs zekerheidje ja? Had hem vorig jaar 2e helft niet en was daar erg blij mee. Wil even de transfers afwachten voordat ik Stengs serieus overweg. Ben er persoonlijk niet zo'n fan van en is voor mij zeg maar de eerste dure jongen die ik zou splitten voor 2 anderen.

Bozenik
Ben Nihilisty
Moet je zeggen dat ik Vaessen wel een risicootje vind. Zoals hierboven aangegeven: het is maar de vr...

Ik volg de KKD niet, dus juist fijn die Groningen epistels, dank!

@Astarloa: ik had Stengs wel 2e seizoenshelft en dat was geen succes inderdaad, maar dat was wel o.a. door die schop die hij kreeg in de halve finale beker. Het nieuwe systeem van Priske vergroot de kansen op goals/assists van hem.

Peli
Astarloa
Stengs zekerheidje ja? Had hem vorig jaar 2e helft niet en was daar erg blij mee. Wil even de transf...

Ik baseer mijn keuze nu hoofdzakelijk op de rol die hij heeft (en hoe hij dit invult) onder de nieuwe trainer en dus niet op vorig seizoen. 

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Ik had het inderdaad over enkel de aanvallers, Peli! Hier ook Stengs een no brainer in ieder geval om bovengenoemde reden. Mocht Hancko niet verkocht worden, dan zie ik daar ook wel wat in. Maar ik vind dan Smal voor 500k minder misschien wel een betere optie. Wat is jouw kijk op Hancko vs Smal (aangezien jij Feyenoord supporter bent)?

 

Tip van flip: mocht iemand nog een 6e middenvelder in het segment 750K zoeken, dan zijn de middenvelders van NAC Breda wel het overwegen waard. Ballard is gekocht voor de basis, dus voor 750K een prima keuze lijkt me. 

Peli
Ben Van Heck
Ik had het inderdaad over enkel de aanvallers, Peli! Hier ook Stengs een no brainer in ieder geval o...

Hancko vs Smal? Simpel: Hancko!

Als Hancko nog vertrekt ga ik waarschijnlijk gewoon besparen op mijn Feyenoord verdediger en pick ik Beelen. Smal vond ik vorig seizoen bij Twente enorm tegenvallen en lijkt ook blessuregevoelig.

pinotkourov

Hallo topcoaches,

Heerlijk om de puzzel weer te gaan leggen. Iedereen alvast veel succes gewenst!

Gelijk een paar vraagstukken / dilemma's die ik voor wil leggen:

 

  • Wie zal de 1e spits bij Utrecht zijn? Min of Ohio?
  • Wie zal de 1e spits bij Twente zijn? Lammers of Wolfswinkel?
  • Mathis Suray lijkt me een pareltje. Hoe denken jullie daarover? 
  • Levi Smans lijkt mij ook een relatief goedkope parel, maar zal hij basis staan met oa Brouwers als concurrent?

Laatst gewijzigd
Peli
pinotkourov
Hallo topcoaches, Heerlijk om de puzzel weer te gaan leggen. Iedereen alvast veel succes gewenst!...

Bij Utrecht vooral de proefronden afwachten om te zien wie er 1e spits wordt. Als voetballiefhebber hoop ik op Ohio.

Lammers lijkt me voor Twente begrippen een erg dure speler (zowel aankoopbedrag als salaris). Kan me niet voorstellen dat ze die op de bank gaan zetten.

Zowel Smans als Suray vind ik vrij hoog geprijsd, voor spelers die nog niks hebben laten zien in de eredivisie. Ze mogen me proberen te overtuigen in de proefronden, maar grote kans dat ik ze links laat liggen.

steven20

Het middenveld van psv is ook weer gissen. Nu Saibari al 2 x trefzeker

Maar met zekerheidjes Schouten en Veerman heb je Til, Tilmann en Saibari voor de 10 positie.

Maar vanaf blijven denk ik..

steven20

En ik lees hier Stengs. Hoe zit het met zijn blessure? Sowieso wel vaker geblesseerd natuurlijk.
En als ik hem pick moet ie vaker scoren dan afgelopen seizoen

1 2 ... 280 ... 376 377

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.