Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 347 ... 372 373
roadtogoudbekertje

luuk de jong + paixao - gimenez + baka of gimenez + lammers

BartB

Ik heb extreem bespaard op de keepers. 3 miljoen maar in totaal. Olij is gewoon iedere wedstrijd mijn eerste keeper. En dan neem ik maar voor lief dat hij soms wat minder scoort. Een keeper van het midden en top segment haalt altijd zo tussen de 40 en 118 punten. Meer zal het in principe niet worden en heel veel minder ook niet, mits er een keer een penalty gestopt wordt.

Daarnaast zijn 118 punten op dit moment voor maar weinig teams/keepers weggelegd. Ik stop dan liever die miljoenen in een upgrade van een andere linie waar het puntenpotentieel veel hoger ligt. 

Laatst gewijzigd
GebakkenZeeBaars

Ik hoor weinig mensen over Ogawa praten van NEC. Is dit geen interessante optie?

Dimitrofiets

Nog 1 combo te kraken, de rest ligt eigenlijk wel vast

Parrott (zou toch eens moeten gaan prikken, maar ook Europees programma dus soms eerder eraf? onbekend of hij ook pingels neemt, zonder Parrott maar 1 AZ)
Neghli (eigenlijk een vleugelspeler, scorend vermogen)
Toornstra (lijkt max 3/4 wedstrijd te spelen en behoudt hij z'n plek?)

of

Lauritsen (prikt altijd, geeft ook veel assists, neemt zeker de pingels, geen Europees programma)
Brouwers (aanvoerder geworden, lijkt op 10 te staan, VanPersie houdt van aanvallend voetbal, gaat hij pingels ook nemen?)
Gonzalez (lijkt op 10 te staan, scorend vermogen, NEC leuk team. Scoort meer en geeft meer assists per wedstijd in vergelijk tot Brouwers en Toornstra)

El Mel
mirkodek
#8649
Heb Olij er ook lang in gehad maar nu vervangen door Pasveer. Voor half miljoentje meer keeper van e...

Ik heb de wissel andersom gedaan. Pasveer is 40 jaar en moet straks Europees, alle inhaalpotjes en dan nog de gewone competitie keepen. Dat vind ik best wel een risico. Sparta heeft een leuk programma en Olij pakt nog wel eens een pingel. 

Kaassoufflé

Laatste dilemma; wie helpt? 

Lammers (nummer 9, afmaker, scherp voor de goal, en heb verder geen Twente spelers) 

 

of 

 

Bakayoko (rechtsbuiten, meer van de assist maar kan ook zeker scoren, met uitvallen van Lozano meer speeltijd, ik heb verder 3 PSV'ers incl De Jong) 

 

wie o wie kan me overtuigen? 

Ben Van Heck

Deze vraag is nog maar 1500 keer gesteld

BartB

AL die dilemma's die hier gedeeld worden zijn uiteindelijk echt vraagstukken die je zelf moet oplossen. Ik heb namelijk Lammers én Bakayoko in mijn team omdat dat financieel past. Mede door mijn eerdere post omdat ik dus extreem bezuinig op de keepers. 

Dus of je Bakayoko óf Lammers moet nemen, of allebei, of geen van beide kan niemand voor je beantwoorden. Beide picks zijn te verantwoorden.

Scorriemorrie

Ik vraag dit nog een x want krijg geen reactie ;) Ohio en en Nicolaescu kunnen imo verschilmakers worden , vraag me alleen af of t een te groot risico is om ze allebei te nemen naast Lammers en de Jong daardoor andere linies erg sterk. Hoe denken jullie daarover?

mirkodek
El Mel
#8655
Ik heb de wissel andersom gedaan. Pasveer is 40 jaar en moet straks Europees, alle inhaalpotjes en d...

Pasveer opzich ook niet verkeerd met pingels 😉

Maar voor beiden valt wel wat te zeggen inderdaad. Misschien dat ik nog terugswitch om een verdediger/middenvelder te kunnen upgraden.

Maar ik wilde graag een Ajax speler in de achterste linie omdat ik verwacht dat ze relatief vaak de nul gaan houden dit seizoen. Maar de backs zijn voor mij te duur, Sutalo is een zekerheidje maar die scoort nooit. Dus op zijn plaats dan liever een back van een subtopper en dan Pasveer in de goal. Dat is op dit moment de redenering.

BartB
Scorriemorrie
#8659
Ik vraag dit nog een x want krijg geen reactie ;) Ohio en en Nicolaescu kunnen imo verschilmakers wo...

Je krijgt denk ik geen reactie omdat ook dit iets is wat jij zelf moet bepalen. Hoeveel risico wil je nemen in je selectie? Hoeveel 'gokjes' heb je al in andere linies? Hoeveel spelers heb je al die wel 100% zeker zijn van een basisplaats?

Wil je 3-5-2 gaan spelen? Dan zou je het risico kunnen nemen omdat je de dan altijd Luuk en Lammers op kan stellen met een Nico of Ohio op de bank. 

Wil je 3-4-3 gaan spelen dan zou ik het zeker niet doen. Want dan heb je 2 spitsen waarvan niet 100% zeker is dat ze basis speler zijn. Dan zou ik je gokje altijd beperken tot het kiezen van één van beide en er een 100% zekere basisspits bij te zetten.

Laatst gewijzigd
Peli
BartB
#8661
Je krijgt denk ik geen reactie omdat ook dit iets is wat jij zelf moet bepalen. Hoeveel risico wil j...

Bizar eigenlijk dat zoiets vanzelfsprekends hier keer op keer uitgelegd moet worden.

Scorriemorrie
BartB
#8661
Je krijgt denk ik geen reactie omdat ook dit iets is wat jij zelf moet bepalen. Hoeveel risico wil j...

true, speel dit ook al meer dan 10 jaar en zonder mezelf teveel op mn borst te slaan vaak met veel succes. T gaat mij er meer om hoe groot jullie de kans achten dat zij basis (blijven) staan. + van de redenering dat t verschilmakers kunnen zijn. Ik denk van wel namelijk en heb wel een team dat 3-5-2 kan spelen ook al is dat niet mn tactiek, meestal 3-4-3 of 4-3-3 afhankelijk wie tegen wie moet 

Scorriemorrie
Peli
#8662
Bizar eigenlijk dat zoiets vanzelfsprekends hier keer op keer uitgelegd moet worden.

mja je wilt toch gewoon stoeien met gedachtes? ik wil niet dat er voor mij knopen doorgehakt worden ;) 

Ben Nihilisty

Ohio is echt zo'n speler die in de jeugd gigantisch voordeel heeft gehad van z'n fysiek, en nu stappen moet zetten om definitief in het volwassen profvoetbal door te breken. Je ziet dat 'ie bij Jong Oranje ook structureel nog beter presteert dan hij bij z'n clubs tot dusverre heeft gedaan. Bij Standard aan het begin een leuke fase, maar daarna volledig weggezakt; bij dat soort spelers zie je vaak dat ze hun speelstijl echt wat bij moeten schaven om met de grote jongens mee te doen - het zijn immers niet allemaal Lukaku's die er dan ook gelijk staan. Kan prima zijn dat hij er definitief doorkomt bij Utrecht nu hoor (en leuke gast ook, dus is 'm van harte gegund), maar om het tot Scorito te beperken: het is mij te onzeker om daar 2 miljoen voor neer te tellen.

Nicolaescu is ook echt een gok; ik denk ook niet dat Van Persie die na een paar goals ineens wel basisspeler maakt - dus die zal sowieso eerst nog wel even bankzitter zijn. Ik ga me aan beide niet wagen. Nicolaescu grotere gok op voorhand, want die is nu nog geen basisspeler, maar zie ik wel doorstomen en dan z'n goaltjes meepikken (maar dat is puur mijn onderbuik die dat oprakelt), en Ohio is nu wel basisspeler, maar zoals ik aangeef: ik moet het nog zien bij die jongen. 

Scoritop
mirkodek
#8660
Pasveer opzich ook niet verkeerd met pingels 😉 Maar voor beiden valt wel wat te zeggen inderdaad....

Eind vorig seizoen scoorde Sutalo. Alleen zag de VAR dat niet 😉

reflex92
Ben Nihilisty
#8650
Toevallig gisteren dit even geprobeerd door schema's Sparta en Groningen naast elkaar te leggen. Kan...

Vergis je niet dat een keeper ook minpunten krijgt per 2 goals tegen, dus niet te veel besparen! 

Vorig jaar was Benitez de 7e speler overall qua punten. Dit jaar zal PSV minder dominant zijn, maar alsnog wel veel kans op de nul. Vorig jaar 18x. Een beetje besparen dan misschien haha. 

Vorig jaar had AZ 13 clean sheets en, gek genoeg, Go Ahead daarna derde met 11 (is dus meer dan 700 punten, ongeacht uitslag). Wel over een heel seizoen. 

Welk team in de subtop zal toch tegen de onderste ploegen veel de nul houden? Of in ieder geval meestal niet meer dan 1 tegen.

Peli
Scorriemorrie
#8664
mja je wilt toch gewoon stoeien met gedachtes? ik wil niet dat er voor mij knopen doorgehakt worden...

Oh maar het was ook niet per se specifiek m.b.t. jouw opmerking. Meer in het algemeen.
Dilemma's voorleggen heeft gewoon weinig zin. 
Inzichten/gedachten delen is inderdaad weer een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd
Scorriemorrie
Ben Nihilisty
#8665
Ohio is echt zo'n speler die in de jeugd gigantisch voordeel heeft gehad van z'n fysiek, en nu stapp...

Thanks ;) hier heb ik wat aan. Hou wel van een gokje maar dit zijn er dan meteen 2, maar ken mezelf als ik het niet doe en diegene vlamt toch, baal ik uitraard  dat ik het niet gedaan heb. Heerlijk spel dat scorito maar kan ook erg frusterend zijn.  Maar om echt hoge ogen te gooien moet je soms wat risico nemen. 

Pablito
roadtogoudbekertje
#8651
luuk de jong + paixao - gimenez + baka of gimenez + lammers

Is dit een rekensom?

Willempie94

Hoe kijken jullie naar de positie van Plogmann? Heeft de vorige wedstrijden niet verkeerd gekeept. Maar met de transfer van de Busser is zijn positie toch wel iets zwakker geworden.

Willempie94
Pablito
#8670
Is dit een rekensom?

Whaha

BartB
reflex92
#8667
Vergis je niet dat een keeper ook minpunten krijgt per 2 goals tegen, dus niet te veel besparen!&nbs...

Go Ahead heeft wel flink ingeleverd qua selectie t.o.v. vorig jaar. Die cijfers van vorig jaar van GAE vind ik dus niet heel relevant nu. Ik ga me in ieder geval niet wagen aan een keeper en verdedigers van GAE. 

reflex92
BartB
#8673
Go Ahead heeft wel flink ingeleverd qua selectie t.o.v. vorig jaar. Die cijfers van vorig jaar van G...

Het was meer een voorbeeld, bedoelde niet specifiek Go Ahead voor nu. 

Ben Nihilisty
reflex92
#8667
Vergis je niet dat een keeper ook minpunten krijgt per 2 goals tegen, dus niet te veel besparen!&nbs...

Terechte opmerkingen! Denk dat het ook meespeelt dat keepers hele 'saaie' puntenpakkers zijn. Even een voorbeeldje ter illsustratie: het verschil tussen Benitez en Olij in prijs is bijvoorbeeld ook het verschil tussen Sadiq en Parrott. Als je dan budgettaire concessies wil doen, dan voelt dat al snel als een prettige keuze, want een spits heeft een gigantische upside. Parrott die het een paar wedstrijdjes op z'n heupen heeft is een karrenvracht aan punten, Benitez die het op z'n heupen heeft, kan je maar zo slechts 54 punten bezorgen bij een 2-1 overwinning. Maar uiteindelijk heb je die saaie punten toch nodig, aangezien de keepers van topploegen dit inderdaad redelijk consistent zullen meepakken, vanwege 1) die consistentie, 2) Parrott die 1 pot een hattrick maakt, maar ook 3 wedstrijden niet scoort, en 3) zoals jij ook aangeeft: Sadiq (of welke 1.5M man dan ook voorin) pakt dezelfde punten als Parrott als het team een keer op de kloten krijgt, Olij gaat goed richting de min als er een keer met 1-6 verloren wordt. Dus is de vraag inderdaad: welke teams gaan dit zo min mogelijk overkomen, en hoeveel kan je dan van die 4 miljoen van Benitez veilig besparen? Ik heb de antwoorden ook nog niet voor je helaas haha

1 2 ... 347 ... 372 373

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.