Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 378 379 380 381 »
Benzardi

Steijn heb ik ook op de sofa zitten, zat te twijfelen tussen Til en de Jong als aanvoeder......................... het is de Jong geworden.

Sambonhof
Benzardi
Steijn heb ik ook op de sofa zitten, zat te twijfelen tussen Til en de Jong als aanvoeder..............

De Jong durfte ik toch niet aan, want stel Bosz geeft hem weer rust en Pepi speelt basis. De vorige keer leverde dat mij -256 punten op. Ik ben voor Parrott gegaan

Hay

Heb wel de Jong gecapt. Nu komt er interland voetbal en krijgt de Jong twee weken rust. Verwacht dus zeker dat hij start.

Europameister
Hay
Heb wel de Jong gecapt. Nu komt er interland voetbal en krijgt de Jong twee weken rust. Verwacht dus...

Geen De Jong en geen Til.. het begint buiten de verdediging en keeper toch lastig te worden om spelers van psv te kiezen zo 

Benzardi
Sambonhof
De Jong durfte ik toch niet aan, want stel Bosz geeft hem weer rust en Pepi speelt basis. De vorige...

Je kan wel eens gelijk krijgen, geen de Jong in de basis.

Jo de Haan

Erg benieuwd naar de pickrate van de jong na de winterstop. 

Mischien neem ik hem ook gewoon weer hoor, weet het nog niet precies. Maar met de fitheid van Luuk en de goede prestaties van pepi in de minuten die hij krijgt gaat het nog wel vaker voor komen dat pepi start tegen de kleintjes en Luuk niet.

Sambonhof

Dit is voor mij het slechtste jaar in jaren. Maar 471 puntjes gehaald dit weekend. Gimenez, Veerman, Berghuis, Gonzales en Maikuma waren allemaal miskopen.

dawizz

Ik had maar 359 punten, 0,6% gezakt naar 99,1% drama weekend met 5 nulpunters 

DJRengels
Jo de Haan
Erg benieuwd naar de pickrate van de jong na de winterstop.  Mischien neem ik hem ook gewoon w...

Het zal erg van de prijs van De Jong afhangen. Voor hetzelfde bedrag ga ik dat niet doen. So wie so vind ik het lastig om PSV-ers te kiezen. Nu neig ik naar verdedigers want het middenveld is ook nog niet echt helemaal duidelijk. Er wordt denk ik gerouleerd. Hopelijk wordt het eind van dit blok meer duidelijk als Veerman en Schouten er weer bij zijn.

Ben Van Heck

Hangt een beetje van Europees voetbal af denk ik. Als PSV overwintert in de CL is Pepi wel een speler die hoog op de shortlist staat. Ook wel een 'zekerheidje' qua captainkeuze, want of hij nu in de basis start of invalt; pikt altijd zijn goaltje wel mee. Benieuwd naar zijn prijs na de winterstop, want daar hangt natuurlijk ook veel vanaf!

Ben Nihilisty

Inderdaad vooral afhankelijk van al dan niet Europese overwintering (of soit: overjanuari-ing) van PSV. Want als De Jong juist in de potjes tegen de PECs en NACs van deze wereld gespaard wordt, dan vind ik het voor (z'n ongetwijfeld nog steeds hoge) prijskaartje toch enig risico met zich meebrengen. Anderzijds zie ik net als bij aanvang van het seizoen nog altijd weinig échte zekerheidjes in de voorste linie. Lammers? Mwah. Parrott? Voornamelijk punten door één uitschieter, al vind ik hem persoonlijk wel echt een leuke spits, maar daar koop je geen scoritopunten voor.

Om ook nog een, verlate, kleine duit in de enquêtezak te doen: ik neig toch naar kamp anti-wisselen. Enerzijds wel eens dat het dynamiek aan het spel toevoegt, anderzijds (dooddoener incoming) heeft iedereen over de loop der jaren simpelweg eens een halfjaar (bovengemiddeld) last van pech door blessures of andere onvoorziene tegenvallers - part of the game. Door géén wissels toe te staan, zorg je ervoor dat spelers op een strategische manier met die pechfactor om moeten gaan voor ze het spel starten: je kan je onderscheiden van anderen door bijvoorbeeld iets meer in de breedte te investeren dan anderen. Bij het toestaan van wissels creëer je m.i. eenheidsworst door het grootste risico weg te nemen om te investeren in de duurdere namen. 

Als je een dure overperformer hebt (dus laten we zeggen Steijn 5M scoort veel punten), dan moet je daar inderdaad maar net het budget voor hebben, maar ik denk dat je aan de voordeur al veel meer mensen hebt die die namen erin klikken. Presteert 'ie naar verwachting, dan heb je een goede investering, raakt 'ie onverhoopt geblesseerd, dan heb je veel budget vrij om op zoek te gaan naar alternatieven. Als je Steijn niet hebt gekozen, is de kans groot dat je Veerman en/of Tillman hebt - bijna iedereen met Veerman zou dan Veerman wisselen voor Steijn, bijna iedereen met Tillman heeft reeds een goede investering in een andere dure middenvelder (en voor de goede orde: mijn prognose is dat je t.o.v. hoe het spel nu werkt, een stuk meer mensen zal hebben die twee van die drie middenvelders hebben). @Bozenik ik zou je beredenering dus eerder omdraaien: dure underperformers (om wat voor reden dan ook) zijn er makkelijk uit te wisselen, waardoor eenheidsworst ontstaat door a) het risicolozer investeren aan de voordeur, en b) het herstellen van je 'fout' door diegene er uit te wisselen (voor waarschijnlijk een logische 1-op-1 vervanger die je voor hem hebt laten liggen).

Is er een (relatief) goedkope overperformer, dan is het al helemaal eenvoudig om diegene erin te klikken - zéker als je meerdere wisselmogelijkheden per halfjaar ter beschikking hebt (ik ben het overigens wel eens met de stelling dat áls wissels worden toegestaan, het interessanter is om er 2 of 3 te introduceren om zo budgettechnisch wat dynamischere mogelijkheden toe te staan). Met andere woorden: als je een relatief goedkope speler hebt die een onverwacht puntenkanon blijkt, dan heb je na een paar speelrondes iedereen met die speler. 

Blessures, schorsingen, Europese successen, of ruzies met de coach: uiteindelijk heeft iedereen een aantal gevallen die ermee te maken hebben. Wat mij betreft is het een stuk interessanter om dit effect te minimaliseren door strategische keuzes te maken als 'neem ik het risico van een 6M+1M man, of ga ik voor 4M+2M' en een grondigere analyse van de 'goedkopere' pareltjes, dan dit effect te bestrijden door wissels toe te staan.

Bozenik

Mooi epistel Ben! Of mensen bij 2 of 3 wissels per half jaar veel meer de dure mannen erin gaan klikken vind ik lastig in te schatten. In theorie klinkt het leuk: als een dure jongen tegenvalt, knikker je hem er gewoon uit. Maar wat is 'tegenvallen' en hoe lang moet dat duren? Bijv een dure jongen die een paar weken eruit ligt of minder presteert, ga je dan wisselen? En als er niet een goed alternatief in dezelfde prijsklasse zit, ga je er dan meteen twee wisselen? Een goedkope overperformer inwisselen klinkt ook leuk, maar wanneer is iemand stabiel overperformer genoeg om dat te doen? En doe je dat ook als je die linie eigenlijk best goed bezet hebt? Of spaar je de wissels op voor blessures? Het hangt allemaal van je eigen inschattingen en de rest van je team af. Bij Topcoach heb je sowieso al heel veel keus en zelden hele hoge pickrates.

Voor veel mensen ligt nu inderdaad de wissel Veerman-Steijn voor de hand, maar zelfs zij hebben interessante alternatieven: bijv Til/Hwang/Sandra nemen en het bespaarde budget elders inzetten. Dus ja, er zal wel iets meer overlap komen maar ik denk dat het meevalt. Dat de wissels de geluksfactor wat dempen en dynamiek toevoegen aan al die maanden waarin het aantal nulpunters toeneemt en het spelplezier afneemt, weegt voor mij veel zwaarder.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 378 379 380 381 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.