Een keeper van RKC nemen klinkt wel heel erg rigoureus. Ze hebben daar 3 keepers die al wedstrijden hebben gespeeld, kortom veel concurrentie. Samen hebben ze nog geen 300 punten gepakt, kortom levert weinig op. Ben je toch op zoek naar een goedkope speler dan is de volgende in de rij slechts 250k duurder, een onbetwiste basisspeler en die over de 1e seizoenshelft meer punten heeft opgeleverd. Kortom, het 'vrijgekomen' budget om elders te investeren valt ook nog tegen. Is de keeper van RKC dan wel 'the way to go' vraag ik me af 😉.
Vrees dat Haller overigens nog wel een tikkie duurder gaat worden. In de scorito-database staat ongetwijfeld een geweldig laatste eredivsieseizoen met goede statistieken en veel scoritopunten. Een prijs van 4 of 4,5 M zou me daardoor niet verbazen. Welke prijs er ook op Haller komt te staan: ergens is het natuurlijk gewoon een grote gok. Dus stel dat, dan hoop ik dat we hem een aantal minuten mogen beoordelen in de proefronde.
Hier ook begonnen met puzzelen voor de eerste proefronde. Acht jij de kans dat NAC thuis van Heerenveen wint groter dan de kans dat Groningen thuis van Almere wint?
Ik had NAC nog niet eens overwogen, weet dat Heerenveen een slecht seizoen draait en NAC een goede, maar vindt het nog best onvoorspelbaar.
Overigens wil ik er ook 4 van Ajax, maar los van Baas en Taylor zijn die qua basisplaatsen erg onzeker. Als Farioli gewoon met z'n sterkste basiselftal start (wat ik ergens wel verwacht de eerste wedstrijd na de winterstop), dan is Godts/Traore een betere optie dan Weghorst/Klaassen. Maar als die laatste twee spelen, zijn die weer meer een garantie voor doelpunten. Dus misschien beter om Hato en Rensch/Sutalo te nemen. Die staan in principe sowieso basis, dus minder risico op nul punten. Maar ook minder kans op een uitschieter naar boven...
Waarom heb je deze duo's aan elkaar geknoopt en waar zit de twijfel?
Het is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van wat je met het vrijgespeelde budget kunt doen. Het ene duo kost 5 en het andere 3,5. Waar gaat dan de overige 1,5 naar toe?
Lastig. Van der Hart zou niet helemaal mijn keuze zijn vanwege de instabiliteit van Heerenveen. Daarnaast een trainer die grillig tegen keepers aan kijkt. Bakker zou niet helemaal mijn keuze zijn omdat het net als RKC een relatief zwak team is. Tenzij je daardoor natuurlijk spectaculaire upgraden kunt doen. Dan hou je dus enkel de combi Diedilica en Pasveer over. Daar zou ik dan geen 5M voor over hebben.
Het valt mij op dat twente echt een heel moeilijk schema heeft na de proefrondes. Ze treffen alle moeilijke tegenstanders thuis, op ajax na: Feyenoord, Utrecht, Psv en Az. Dan spelen ze tegen de mindere tegenstanders vaker een uitwedstrijd en dat blijft altijd wel een dingetje voor mij bij twente. Iemand die hoordoor toch ook wel anders naar een steijn gaat kijken. Tuurlijk kan het echt een puntenkanon zijn, maar voor mij was de reden dat hij de eerste seizoenshelft zo interessant dat twente toen juist wel een erg interessant schema had.
Geen speld tussen te krijgen. Precies hoe ik over Twente/Steijn denk voor de 2e seizoenshelft.
Helemaal van m'n lijstje is hij nog niet, maar de kans dat ik Steijn ga picken wordt met de dag kleiner. Al was het voornamelijk Steijn die me nog op een zilveren bekertje hield de 1e seizoenshelft.
Valt zeker wat over te zeggen. Als je het verschil wilt maken dan is Steijn kiezen ook zeker een optie. Zal denk ik toch wel een aardige pickrate gaan krijgen. Alleen zie ik verder weinig echte zekerheidjes op het middenveld rondom die prijscategorie. Tillman lijkt wel zeker, maar voor 5 miljoen wil je wel iemand die standaard op het wedstrijdformulier staat. Dat is bij PSV niet het geval. Om die reden zijn Til, Saibari en Veerman imo ook niet echt interessant. Taylor is in de 3-3,5 categorie heel interessant en zal ook in veel teams terecht komen, maar verder is het daar ook geen vetpot; Timber, Mijnans, Stengs en Berghuis.
Wat meer geld in de defensie pompen is een optie maar veel garantie op de 0 heb je niet echt. Zo'n Boscagli is leuk maar zeer gortig geprijsd vind ik. Ajacieden zijn relatief goedkoop, dus daar ga je ook niet arm van worden. Voorin weinig echte puntenkanonnen en keepers geef ik graag niet al te veel aan uit. Er wordt weinig de 0 gehouden, al zul je zien dat dat in de tweede seizoenshelft wél weer gaat gebeuren haha.
Om wat meer zekerheid in je team te bouwen is Steijn niet picken een prima optie, maar zie zelf weinig opties om hem te vervangen eerlijk gezegd. Al moet ik zeggen dat ik wss 3 500K spelers ga picken omdat ik 'alles of niets' moet gaan spelen de komende seizoenshelft..
Van de 13 wedstrijden zou ik Steijn 5x cappen. Is dat dus genoeg voor je denk je?
Daarnaast ben ik van mening dat je eerder Tillman kan skippen. Klinkt gek, maar je weet bij psv eigenlijk nooit wie er scoort. Verreweg de beste van de eredivisie, maar qua captain net wat minder zeker. Bij Twente zijn het 66% van de keren Steijn, RvW of Lammers. Of zeg ik iets geks?
Moet zeggen dat toen ik naar het az schema keek, parrot weer ineens in de picture kwam. Az speelt bijna al hun moeilijke wedstrijden uit, ideaal dus. Verder spelen ze voor de deadline van het definitieve team, nog 3 uitwedstrijden waarvan: willem 2, utrecht en psv. Dat zijn dus ook weer twee moeilijke tegenstanders minder voor de resterende potjes. Als ik dus zo kijk zie ik echt wel behoorlijk wat potjes waarin je hem potentieel zou kunnen cappen. Meer dan dat ik dat bij steijn zie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.