Ik heb er zelf nog niet uitvoerig naar gekeken maar Steijn voor 6,5 miljoen vind ik erg duur. Dat is echt op basis van zijn doelpunten in de makkelijke 1e seizoenshelft. Ik geloof niet dat hij na 34 wedstrijden op 25 goals gaat uitkomen. Blijft wel dat hij van alle middenvelders veruit de meeste goals heeft gemaakt en niet per toeval. Wat ik voor mezelf ga uitzoeken is of ik Steijn in de wedstrijden waarvan ik doelpunten van hem verwacht makkelijk kan vervangen door andere scorende middenvelders en captain. Mocht iemand dit al gedaan hebben hoor ik het graag 😇. Als dit het geval zou zijn gaat bij mij Steijn er als eerste uit.
Heb even hiernaar gekeken. Aangezien ik buiten Steijn; Tillman en Taylor, met afstand de meest scorende en interessante middenvelders vind voor de komende seizoenshelft, vergelijk ik de potjes waarin ik potentieel Steijn zou cappen met de potjes waarin ik potentiëel Taylor of Tillman zou cappen. Daarnaast natuurlijk ook nog de optie om een aanvaller te cappen, maar dat levert natuurlijk gemiddeld minder op:
1. Steijn
2. Tillman
3. Taylor
22
1: Heerenveen (U), 2: Willem 2 (T), 3: Fortuna (U)
23:
1: RKC (T) , 2: Utrecht (T), 3: Heracles (T)
24:
1: Groningen (A), 2: GAE (A), 3: Almere (A)
25:
1: Almere (T), Heerenveen (T), Zwolle (A)
27:
1: Heracles (A), Ajax (T), PSV (A)
28:
1: Fortuna (T), Groningen (A), NAC (T)
29:
1: PEC (A), 2: Almere (T), 3: Willem 2 (A)
31:
1: Sparta (A), 2: Fortuna (T), 3: Utrecht (A)
Als ik dit zie zou ik hem in speelrondes: 22, 23, 25, 27 en 31 cappen. Jullie? En vinden jullie dit niet ook best weinig voor 6,5 miljoen?
Leuke uiteenzetting maar voor mij zijn Parrott en Gimenez ook zeker captain waardig en Taylor een stuk minder. Misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in maar een captain zoek ik niet enkel in de middenvelders. Dus eigenlijk de vraag wanneer maak je Steijn captain t.o.v. Tillman, Parrot en Gimenez. Maar ga dit zelf wel even uitpluizen.
Dan houd je in principe de volgende over:
31, feyenoord uit tegen heracles, twente uit tegen sparta. Zeg het maar...
27, feyenoord thuis tegen Gae, psv tegen ajax en az uit tegen nec. En twente tegen heracles uit.
25, feyenoord thuis tegen groningen, twente thuis tegen almere.
24, Twente uit tegen groningen. Az uit tegen heerenveen Feyenoord thuis nec. Psv uit gae. Voorkeur dan toch wel twente.
23, Twente rkc thuis, Feyenoord nac uit. Voorkeur twente.
22 valt dan denk ik af voor twente: want feyenoord thuis tegen sparta en az thuis tegen pec. Twente uit tegen heerenveen.
Houd je dus ongeveer 5 potjes over waarin je hem zou cappen. Lastig maar naar mijn mening toch net te weinig.
Ik heb het gevoel dat er dingen door elkaar lopen op deze forum en dat is, je complete elftal bij elkaar samenstellen en de voorrondes.
Deze voor/probeer rondes is naar mij gevoel om zoveel mogelijk punten bij elkaar halen en na de voorrondes je elftal bij elkaar te zoeken.
Dus veel spelers van Ajx en van Twe lijkt mij deze ronde een must.
Dit klopt helemaal. En dan aanvullen met of NAC of Groningen (afhankelijk van wie je denkt dat beter gaat presteren). Voor mij gaan er ook ten minste 3 van Twente en 3 van Ajax mee. Ook durf ik wel te kijken naar PSV voor de thuiswedstrijd.
Voor wat betreft die eerste ronde wel even een FC Groningen reminder: Rente is in principe geschorst vanwege z'n 2 gele kaarten tegen Heracles. Al is die wedstrijd nog altijd niet volledig uitgespeeld, dus in alle eerlijkheid weet ik niet hoe die schorsing dan in de praktijk wordt gebracht.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.