Ik ben lekker weer aan het puzzelen. Aangezien ik aardig wat eredivisiewedstrijden zie heb ik wel "een aardig gevoel" bij spelers voor Scorito Topcoach. Nu ben ik op het platform Eredivisie Preview aan het toetsen of dit gevoel ook met de data klopt. Er is een complete module voor scorito om spelers te bekijken op verschillende stats. https://www.eredivisiepreview.com/statistieken
Zo denk ik dat Zawada van RKC Waalwijk in mijn definitieve team ga klikken. Zijn xG stats van de eerste seizoenshelft zijn promesing. Zo kreeg ik nog wel meer goede inzichten door met puzzelen met de Scorito tool op EP.
Leuke stats, maar 1,5 miljoen voor een aanvaller van RKC puur omdat ie wat doelpogingen doet..., dan zou ik eerder voor Kadile van Almere gaan. Zelfde aantal, helft van de prijs.
Zawada staat met 7,7 expected goals nr2 in de ranking (na Parrott met 8,4). Dat maakt hem voor mij wel interessant. Zeker omdat xG wel een aardige indicator is voor het vewachte aantal doelpunten. Zijn xG is zelfs meer dan Sem Steijn (6,8)!! Kadile heeft ook wel aardige stats idd voor die prijs (2,8 xG).
Steijn absoluut niet pakken dan, zwaar overgepresteerd! Ik vind die stats best wel leuk om te zien maar hecht er niet al te veel waarde aan. Zawada blijft de spits van maar RKC, dus als hij er nog maar 4 in schiet ofzo zou dat normaal zijn. Vind resterend programma een betere indicator om een team te vormen.
Natuurlijk wel leuk en ook zeker zinvol maar die statistieken zeggen natuurlijk lang niet alles. Je heb natuurlijk het aantal expected goals xG, maar daarnaast ook het vermogen (of de "koelte") van de speler hiervan daadwerkelijk een goal te maken (zeg maar het neusje voor de goal). Die laatste data zie je volgens mij niet. Stel Brobbey en Pepi hebben beide een xG van 10, dan scoort Pepi er wellicht iets van 10 en Brobbey 1 of 2 (om maar eens een fictief voorbeeld te geven). Volgens mij heeft Mislintat in het verleden ook eens veel op basis van statistieken gedaan :-)
Zo is Steijn ook iemand met een neusje voor de goal die vanuit een kleine kans een doelpunt kan maken. Wil niet zeggen dat ik niet sterk over hem twijfel. De prijs, in combinatie met het programma van Twente, is inderdaad wel erg hoog. Voor 5M had ik hem zonder nadenken er in gezet. Is denk ik ook een beetje afhankelijk of je wil consolideren of juist risico wil nemen.
Voor mij zou het meer consolideren zijn. Haalt denk ik toch wel een behoorlijk aantal punten, is wellicht ook een keer of vijf a zes geschikt al captain. Maar voor dat geld kun je ook heel wat andere spelers kopen en een wat breder team maken dat wat meer onderscheid biedt ten op zichte van andere teams. En gelet op mijn stand (slechts 86%) moet ik denk ik toch wel risico nemen wil het nog wat worden dit jaar.
Behoorlijk wat sinds hij bij de selectie zit eind September. Voor 2 miljoen een middenvelder van PSV die op rechstbuiten staat en vaker basis staat dan ernaast vind ik niet eens zo'n gekke gedachte. Alleen jammer dat scorito zijn totaalpunten niet up-to-date heeft net zoals een handvol andere spelers. Denk dat het er een goeie 600 zijn wat niet verkeerd is. Maar neem aan dat het de bedoeling is om Bakayoko weer in de basis te krijgen.
Slechts 9x heeft ie minimaal 45 minuten gespeeld.
En als PH 0 goals en 0 assists.
En dat is in een periode dat hij niet ingeschreven stond voor de CL. Dus niet zo weinig gespeeld omdat hij juist in de CL constant speelde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.