Laten we maar eens inhoudelijk aftrappen dan. In mijn ogen wordt het een moeilijke 2e seizoenshelft. Alle potentieel interessante scorito-spelers zijn ook op die manier geprijs én hebben daarnaast ook stuk voor stuk interne concurrentie. Voorbeelden: Luuk de Jong - Pepi. Het complete middenveld van PSV. Brobbey - Weghorst. Sinds kort Parrott - Meerdink. Vooral bij dat duurdere segment zitten behoorlijk wat haken en ogen aan, daar waar ze voor de prijs eigenlijk (alles) moeten spelen. Zéker aangezien in dit segment ook vaak de captain gekozen gaat worden.
Hoe kijk jij hier tegenaan voor de definitieve fase van de 2e seizoenshelft?
Ik vind de concurrentiestrijd LdJ-Pepi wel meevallen eigenlijk.
Ik verwacht dat LdJ in het restant van de competitie minimaal net zo vaak een basisplaats heeft als gedurende de 1e seizoenshelft, zelfs als ze eventueel doorgaan in de CL.
Voor 4.0M zie ik hem dan zo mijn team halen.
Maar als we dat even vanuit het perspectief van Pepi bekijken: die doet het gewoon goed. Dus ik zie niet in waarom Pepi minder speeltijd gaat krijgen de aankomende periode. Vanuit het perspectief van Pepi verwacht ik evenveel of meer speeltijd gezien zijn ontwikkeling. Dat gaat dus dan wel wat betekenen voor de Jong. Vandaar ook de korting. De Jong heeft 4 potjes gemist. Daarin had ik 1 keer captain 0 punten. Uiteraard kan de Jong het zomaar halen gezien de schappelijke prijs maar echt lekker voelt het niet. Kan rondom Europees zomaar een paar potjes missen. Gelukkig krijgen we nu een paar potjes extra info rondom Europese wedstrijden dus wellicht kunnen we daar ook een trend uit halen.
Zitten inderdaad wat lastige keuzes bij. De Ajax-spits is voor mij simpel: vanaf blijven. Je kan soms een leuke supersub-score binnenhalen, maar ook veel nulscores. En nulscores zijn killing.
Voor PSV denk ik dat het wel meevalt. Scorito-technisch hoop ik dat ze niet doorgaan in de CL. Dan weet je namelijk vrij zeker dat Bosz minder gaat rouleren tot ze de titel binnen hebben. De laatste CL-groepswedstrijd is voor de Scorito-deadline, dus dat is even afwachten. Maar in mijn team komen vrijwel zeker minimaal 3 PSV'ers, waarvan 2 aanvallend ingesteld.
Parrott is in mijn ogen nu te duur. Zeker met Meerdink erachter die speeltijd krijgt. Die miljoenen zou ik zelf eerder besteden aan bewezen doelpuntenmakers die geen/amper concurrentie hebben.
A. Ik zie PSV de volgende fase van de CL niet halen. Dus dan valt dat al weg.
B. Pepi scoort wel, maar voegt verder heel weinig toe aan het spel van PSV;
Zo ook gisteren. Tot minuut 85 was het net of hij überhaupt niet op het veld stond.
C. 1 van de 4 potjes die Luuk miste in de eerste seizoenshelft was door een (hoofd)blessure
Jij kijkt er duidelijk anders tegenaan dan ik (en dat mag uiteraard :)), maar ik verwacht echt niet dat Pepi meer gaat starten in deel 2 van de competitie dan voor de winterstop. PSV is nog allesbehalve 'veilig', dan mag je verwachten dat ze hun beste spits cq. aanvoerder in 90% vd potjes gaan opstellen.
Maar laten we vooral de proefronden afwachten, dat gaat best veel duidelijkheid geven (zowel qua ED als CL).
"Maar in mijn team komen vrijwel zeker minimaal 3 PSV'ers, waarvan 2 aanvallend ingesteld."
Ja, zo heb ik het ook voor ogen al een poosje. Al vind ik Dest ook wel vallen onder 'aanvallend ingesteld' dan dus 3 vd 3.
Bij mij staat Tillman er al een tijdje in sowieso in. Saibari twijfel ik nog over, idem over Luuk. Kies vooralsnog voor Gimenez en Parrot, maar met de overweging van RedDevil kan ik leven. Dus wellicht een reden om Parrot in te ruilen voor LDJ en die extra miljoen anders te investeren.
Steijn is voor mij een no-brainer vooralsnog, die puzzel ik er met liefde in.
En vooralsnog vind ik Perisic een hele interessante optie. Qua verdedigers is het even afwachten wat Dest/Mauri Junior/Ledezma in de proefrondes gaan doen.
Als PSV het niet redt in de CL, dan staat Tillman ook hier er gewoon weer in. Wellicht mét Saibari erbij. Vind hun 2 toch wel de beste aanvallend ingestelde middenvelders. Ik verwacht dat Veerman en Til de bank gaan warmhouden. Verder is inderdaad Mauro interessant geprijsd en is LDJ zeker een interessante optie als ze de CL niet redden. Verder gaan er denk ik wel 1 of zelfs 2 Ajacieden als verdediger mee, idem voor iemand van GAE.
Mooie discussie. Ik maak een team en vaak een paar dagen later staan er weer een paar andere toppers in. Daarbij komen nog een aantal tussenrondes en wellicht ook wat transfers waardoor nu echt goed puzzelen mij niet super goed bevalt.
Die aanvallende psv'ers zie/heb ik nu niet.
Meerdink durf ik wel aan. Starten in een 3-5-2 en als hij zijn basisplek heeft veroverd 3-4-3 gaan spelen.
Ik denk ook alvast na over keuzes/opties, maar gedetailleerd teams maken doe ik nog niet. Dat verandert toch nog elke week b.v. door de komst van een speler als Haller, keeperswissel Go Ahaed, spitsenposities AZ, hattrick Steijn (dacht eerst hem misschien buiten mijn team te houden, ik moet nog wat goedkmaken, maar lijkt nu onmisbaar te worden) etc.
Natuurlijk wel elke week een puzzel leggen voor de proefrondes.
Mijn situatieschets was nog vooral geredeneerd vanuit de situatie nu en zonder te anticperen op de Europese uitschakeling van PSV. Als PSV uitgeschakeld wordt dan zit ik meer in jouw kamp inderdaad. Het mooie is dat alles ieder weekend verandert. Soms marginaal maar soms ook wel fors. Had Breum in de tussenrondes 0 keer gescoord dan had ik hem gerust durven laten liggen voor de toch wel stevige prijs van 2,5M in combinatie met het niet al te aantrekkelijke programma van GAE. Nu ze een goede wedstrijd hebben afgewerkt uit bij Fortuna verandert zowel mijn kijk op Breum, van aantrekkelijke speler met potentieel naar speler die altijd en overal kan scoren. Ook qua programma denk je dan: lastige uitwedstrijd. Het werpt dus ook nog eens ander perspectief op 'lastig' programma. Maar voorlopig zie ik het maar meer als het grillige van Fortuna. Volgend weekend kan je zo maar weer anders tegen dit soort zaken aankijken.
Hebben jullie weleens te veel geld? Kan in mijn opinie alleen in de rondes tijdens de transferperiode, maar ik heb nu een bank die op de keeper na allemaal 2 miljoen of meer kosten en nog hou ik 2,5 miljoen over. Op voorhand zie ik niet hoe ik dit elftal nog kan versterken, maar het voelt niet goed.
Vind ik voor deze ronde niet zo heel gek, omdat de toppers allemaal uitspelen. Maar een bank met allemaal +2 miljoen is misschien wel erg extreem. Hoewel ik er zelf ook 2 van 2 miljoen op de bank heb zitten zie ik nu
Vind ik voor deze ronde niet zo heel gek, omdat de toppers allemaal uitspelen. Maar een bank met allemaal +2 miljoen is misschien wel erg extreem. Hoewel ik er zelf ook 2 van 2 miljoen op de bank heb zitten zie ik nu
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.