Ook flink aan het puzzelen deze dagen met een huidige score van 98,7% wil ik niet al te veel gokjes gaan nemen. Waar ik zeer overtuigd was om voor Haller te gaan ben ik hier toch niet meer zo zeker van. Selectie nu voorlopig klaarstaan waarmee ik 3-5-2 als hoofdformatie ga gebruiken maar waarbij uitwijken naar 4-3-3 en 4-4-2 beiden mogelijk is. Nog wel twijfels over de verdediging CV van twente welke gunstig is geprijsd of de gok nemen en een back van twente waarbij er toch twijfels zijn of hij zijn basisplek gaat krijgen/behouden.
Overigens lees ik nog weinig over de aankopen van Sparta, zij lijken prima investeringen te hebben gedaan met spelers als Eiting en Hlynsson lijkt er toch wat meer creativiteit / aanvoer in het elftal te kopen. Hoe denkt ieder over deze spelers?
Kuipers gaat echt wel zijn wedstrijden spelen. Typische Twente back. Bij GAE zo bepalend geweest in vele aanvallen. Kan me niet voorstellen dat hij niet gaat spelen nu SED weg is. Mocht het toch zo zijn dat hij niet alles gaat spelen, dan heb ik gelukkig prima 4 andere opkomende backs. Het is 2MIO maar durf de gok wel te wagen.
Om de week te breken nog wat dillemma's opgesteld. Excuus als er wat overlap zit met die van Peli. Een zo objectief mogelijk rijtje opgesteld in ieder geval!
Joosten of Talvitie
Janosek of Oukili
Houwen of Bakker
Brym of Seuntjens
Margaret of Sauer
Olij of Vaessen
Zawada of Vente
Omarsson of Antman
Deijl of Kuipers
Aaronson of Perisic
El Karouani of Wolfe
Breum of Mijnans
Ogawa of O. Edvardsen
Gaaei of Baas
Timber of Saibari
Pasveer of Unnerstall
Til of Veerman
Ueda of Haller
Joosten of Talvitie
Janosek of Oukili
Houwen of Bakker
Brym of Seuntjens
Margaret of Sauer
Olij of Vaessen
Zawada of Vente
Omarsson of Antman
Deijl of Kuipers
Aaronson of Perisic
El Karouani of Wolfe
Breum of Mijnans
Gaaei of Baas
Timber of Saibari
Pasveer of Unnerstall
Til of Veerman
Ueda of Haller
Hierbij mijn eigen keuzes:
Joosten of Talvitie
Janosek of Oukili
Houwen of Bakker
Brym of Seuntjens
Margaret of Sauer
Olij of Vaessen
Zawada of Vente
Omarsson of Antman
Deijl of Kuipers
Aaronson of Perisic
El Karouani of Wolfe
Breum of Mijnans
Ogawa of O. Edvardsen
Gaaei of Baas
Timber of Saibari
Pasveer of Unnerstall
Til of Veerman
Ueda of Haller
Zawada: voor 1.5M heb je betere opties dan de spits van de nummer eenerlaatst van de Eredivisie
Rots: voor 1M een dure keuze voor een talentvolle back die pas net komt kijken. Ja Heracles draait lekker de laatste tijd, maar houden niet perse vaak de nul
Feyenoord: Timber is een goeie speler en in principe ook echt een Scorito-speler. Maar komt pas net terug van blessure, heeft sowieso altijd pijntjes en Feyenoord draait als een krant. Maar hij is in principe de enige speler van Feyenoord (naast Ueda) die het overwegen waard is. Hancko veel te duur.
blijf toch steeds op alleen til/saibari en Luuk uitkomen bij psv. Veerman erin klikken blijft moeilijk hoewel die denk ik alles gaat spelen en rendement gaat hebben. een breum of mijnans weghalen voelt niet goed. Mijnans kan groeien en heeft goed programma en Breum gaat ook zijn rendement hebben , ook al is het programma van gae niet top maar ook niet heel slecht .
1 miljoen duur? Die heeft er in 4 wedstrijden al 2 in liggen. Ik heb hem zien spelen, die gaat als een raket aan die linkerkant. Kan ook ineens gaan tegenvallen maar voor 1 miljoen waag ik het gokje wel. Denk dat verdedigers van 1,5 - 1,75 miljoen echt niet heel veel meer punten gaan opleveren.
Feit blijft wel dat het een verdediger van een degradatiekandidaat is. Mocht je geld overhouden om hem als 5e verdediger te picken, dan valt er zeker iets voor te zeggen. Mijn basis + bank moeten verdedigers zijn, het liefst backs, die ook nog vaker kans hebben op het houden van de 0. Om die reden gekozen voor een 500K verdediger die ik waarschijnlijk nooit ga opstellen.
Over gewijzigde inzichten gesproken. Voor de bank en tribunespelers kijk ik graag naar de PEC spelers. Staan er gevoelsmatig vrij postief op, goede vorm ook en qua prijs/kwaliteit prima spelers om te picken. Gevoelsmatig staat PEC, zo rond plekkie 12, ook wel waar het hoort. Kom ik min of meer per toeval een statistiekje tegen met de expected points. Dat statistiekje is dan weer opgemaakt door alle doelkansen tegen xGA en doelkansen voor xGF in alle wedstrijden te simuleren. Daar komt dus het volgende lijstje uit:
1 | PSV | 46,9 |
2 | Feyenoord | 40,7 |
3 | Ajax | 39,2 |
4 | AZ Alkmaar | 36,8 |
5 | Go Ahead Eagles | 36,3 |
6 | Twente | 36,1 |
7 | NEC Nijmegen | 30,4 |
8 | FC Utrecht | 30,2 |
9 | Sparta Rotterdam | 27,5 |
10 | SC Heerenveen | 27,2 |
11 | Fortuna Sittard | 26,5 |
12 | Heracles | 24 |
13 | FC Groningen | 23,5 |
14 | NAC Breda | 23,3 |
15 | RKC Waalwijk | 19,8 |
16 | Almere City FC | 18,3 |
17 | Willem II | 17,3 |
18 | PEC Zwolle | 16,9 |
Persoonlijk zie ik een paar teams nog steeds een stukje zwakker maar toch wellicht een gewijzigd inzicht en reden om wat kritischer naar PEC te kijken. 🤔
Een ding weet je zeker. Zowel Eiting als Hlynsson gaan altijd spelen. Eiting neemt alle corners en vrijetrappen bij Sparta. En Hlynsson is wel het type die goals zou moeten maken komt vaak in de 16 meter.
Vanaf nummer 8 Fortuna kan wat mij betreft iedereen nog wel degraderen. Verschil is letterlijk maar 6 punten met de nummer 16. Sowieso wil ik op verdediger 4 en 5 goed besparen zodat ik een dik vet middenveld kan neerzetten. En rekenen op de '0' bij ploegen uit het rechterrijtje ga ik sowieso niet doen. Diegene zal zo goed als altijd op de bank zitten waar zijn punten halveren en de '0' houden is 1 grote loterij bij die teams. Uberhaupt voor de hele eredivisie.
Haller wordt veelal afgeschreven lees ik hierboven.
Maar hij herstelt iets langzamer van wedstrijden zegt Jans. Utrecht speelt geen 2 wedstrijden in 1 week meer dus dat lijkt me genoeg rust.
Hij viel gister alsnog in bij rust (halve wedstrijd) en er wordt steeds meer getraind om hem in zijn kracht te zetten geeft Utrecht aan.
Ik neig nog steeds eerder wel dan niet naar hem
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1251239/simonis-verklaart-keeperswissel-go-ahead.html
En in de 2 potjes nà de bekerwedstrijd bewees De Busser direct zijn (toegevoegde) waarde voor GAE, met een aantal knappe reddingen en spelhervattingen.
Die blijft wel staan hoor, mits fit mnatuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.