Normaal gesproken zou ik dit willen en had ik het ook gedaan als een Gimenez gebleven was bij Feyenoord. Wat mij betreft is de aanval nu erg onzeker en is het vooral een kwestie 'high risk, high reward'. Bij een Mijnans, Timber, Veerman etc. weet je gewoon wat je krijgt.
Als jij mij zegt welke spits er naast De Jong 10 inschiet, wil ik wel 3-4-3 spelen ;)
Teveel onzekerheid voorin, terwijl er op het middenveld (naast Til/Saibari) veel meer zekerheid op speeltijd is.
Ja, ik vraag mij dus af of het niet gewoon vrij zeker is dat de eerste spits van ajax, psv of az zijn punten echt wel gaat halen. Brobbey werd eerste seizoenshelft nog gerouleerd en was zoekende. Parrott heeft zijn punten gewoon gehaald. Ueda is wat onbekend, maar als hij blijft staan maakt hij er wel 8. En Haller hoef je eigenlijk ook niet echt aan te twijfelen.
Ik snap echt wel waar het vandaan komt, maar betwijfel of risico's mijden hier tot een topscore gaat leiden. Misschien moet je er gewoon 2 van die 4 naast Luuk kiezen en hopen dat je goed kiest en niet met zijn allen het middenveld volproppen met dure jongens die zogenaamd zeker leveren, maar vooral zeker minder dan een scorende spits van een topclub.
Maar ik twijfel dus zelf ook, want welke 2 van de 4 gaan leveren is wel erg de vraag.
Brobbey heeft er niks van gebakken en zal blijven rouleren. Parrott heeft zijn punten wel gehaald maar wordt vaak vroegtijdig gewisseld en vind ik zelf gewoon veel te duur voor 5 miljoen. En Ueda die er 8 maakt zie ik echt niet gebeuren in dit kwakkelende Feyenoord. En als je gewoon letterlijk kijkt bij behaalde resultaten tot nu toe valt het prima te verhalen dat je naar goedkopere spitsen kijkt die al het hele seizoen leveren. Dat kan ook zomaar tegenvallen want het blijven spitsen van mindere teams maar daar steek je dus ook niet heel veel geld in. Ik heb nu een middenveld dat wat gekost heeft maar waarvan ik wel zeker weet dat die punten gaan opleveren. Voorgaande jaren zaten de punten idd veel meer in de aanval en was het een hele opgave om goed scorende middenvelders te vinden. Maar nu is dat duidelijk andersom. Bij premier league topcoach zitten de punten wel volledig in de aanval en amper in het middenveld.
Je kunt het eigenlijk terugleiden tot neem je Haller (of ueda) en hlynsson (bijv, mag ook ouissa zijn of iemand anders)? Of neem je Timber (of Mijnans) en Vente (mag ook omarsson zijn of iemand anders). Er van uit gaande dat alle spelers basisspeler zijn in je systeem, maar hlynsson en vente allebei gerouleerd kunnen worden met een alternatief.
Dan lijkt die tweede optie inderdaad veilig, maar de potentie van die eerste me wel (vrij veel) hoger.
Ik zeg ook niet dat het niet te verdedigen valt. Alleen dat we ons misschien blindstaren op één seizoenshelft en de bezwaren tegen spitsen op basis van die seizoenshelft, terwijl een grotere sample leert dat veel van de echte punten zitten bij aanvallrrs van grote clubs. De vraag is dus vooral: gaan brobbey, ueda, haller het niet gewoon op de lange termijn veel beter doen dan tot nu toe.
Ik snap niet dat mensen het hebben over onzekerheid voorin en al helemaal niet dat dat de aanleiding is om 253 te gaan spelen. Als ik iets heb geleerd is dat er nou eenmaal gerouleerd wordt, dat spelers uitvallen, dat iemand onderpresteert, etc. en dat je dus juist gebaat bent bij flexibiliteit. Ik ga daarom altijd uit van 343 met de flexibiliteit om te switchen naar 253 en niet op voorhant al snijden in de potentiële puntenpakkers voorin.
Daarnaast zie ik dat mensen inzetten op een "beter" middenveld als ze 253 spelen met bijvoorbeeld Til/Saibari of zelfs beide, maar in mijn ogen geven die minstens net zoveel onzekerheid op basis van de PSV carrousel. Ik heb liever spelers die gewoon spelen, de 0-punters in de eerste seizoenshelft frustreerde mij enorm. Liever een speler voorin die niet scoort maar wel minuten maakt, dan een middenvelder die 0 punten oplevert.
Maargoed, ik volg vrijwel geen voetbal, ik speel alleen het spelletje =)
Het blijft een lastige puzzel, uiteraard, dat maakt het spel ook zo leuk (en soms zo frustrerend). De afgelopen dagen zat ik vooral op de 'voorin is het allemaal te onzeker, op het middenveld loopt veel meer garantie op punten dus beter om daarin te investeren, je hebt ook goedkope opties voorin die tot nu toe prima leveren'-stoel. En dat vind ik nog steeds een prima beredenering die ik uiteindelijk misschien best kan volgen.
Ik bekijk het nu ook een beetje van een andere kant: uiteindelijk is Parrot gewoon DE spits van AZ en zal hij gewoon in de basis blijven. Hij heeft er al 10 gemaakt, neemt de pingel, dus die gaat echt wel leveren. Haller is pas net begonnen, heeft met Utrecht een leuk programma voor de boeg en is ook daar de onbetwiste nummer 1 dus zal ook gaan leveren. Vente en Omarsson (en misschien Lauritsen) zijn leuk maar zullen ook hun mindere momenten gaan krijgen.
Al met al heb ik nu drie scenario's in mijn hoofd:
- Besparen op de aanval door te kiezen voor '2e garnituur' die het goed gedaan heeft en dat te investeren in een middenveld met alle toppers waarvan 2 van de 3 PSV toppers.
- Kiezen voor de knallers voorin (Haller en Parrot naast Luuk) met nog steeds de toppers op het middenveld maar slechts 1 van PSV en op de bank/tribune goedkope basisspelers
- Variant op 2 waarbij je je dure keeper inruilt voor een middensegment keeper en daarmee je team in de breedte wat versterkt
Na een week puzzelen, schema's naast elkaar leggen en dit forum volgen ben ik er klaar mee. (op 1 laatste combi-keuze na)
K: 4.25
V: 9.5
M: 23.5
A: 8.75
Ik ga me focussen op 3-5-2, met wel de mogelijk om zowel naar 4-4-2 als naar 3-4-3 te switchen, de laatst genoemde het liefst wel zo min mogelijk.
Dit wordt wel de eerste keer dat ik het op deze manier ga doen, dus ik ben benieuwd, hoop op een gouden bekertje uit te komen (na afgelopen ronde gezakt van 99,1% naar 98,9%)
De laatste combi-keuze heeft uiteraard te maken met de middenvelders van PSV:
Til+Hato of Saibari+Baas
Na veel gluuren en spieken ook besloten om op dit wielerforum (geen enkele affiniteit mee) een account aan te maken. En ook ik zit erg te spelen met de gedachte om 3-5-2 te spelen. Ik heb het afgelopen half jaar Parrot gehad en veel naar hem gekeken, maar vindt dat hij veel op andere plekken in het veld te zien is ipv in de 16. Heeft 11 doelpunten gemaakt waarvan 2 pingels en 4 tegen Heerenveen. Wordt ook nog eens vaak gewisseld de laatste tijd, dus dat zie ik hem het komende half jaar niet meer nog een keer halen en mede door zijn speelstijl denk ik dat hij minder gaat leveren.
Haller blijf ik een lastig verhaal vinden i.v.m. zijn fitheid. Utrecht wel een beter programma, maar draait nu ook nog niet echt als een trein. Als Jans dit nu al zo inmasseert, denk ik dat hij toch ook vaak gewisseld gaat worden of in moet vallen.
Dan heb je nog Lammers waar ik geen idee van moet hebben wat ik er nu van moet vinden en of die uberhaupt wel gaat spelen. Bij Ajax rouleren ze teveel en daar verwacht ik dat Weghorst nog wel een keer op zijn strepen gaat staan. Zullen ook nog wel wat Europese potjes gaan spelen dus nog meer roulatie.
Dan blijven Luuk de Jong en Ueda over. Om daar nu 2 spitsen van 2 miljoen naast te zetten vind ik dan ook weer zonde dus dan kies ik voor een kanonnen middenveld. Waarschijnlijk toch de gok voor Saibari omdat ik met 94,9% wel in die bovenste regionen voor een bekertje wil gaan. De meeste potentie op punten en krijgt bij een volledig fit middenveld volgens mij de voorkeur boven Til van Bosz. Ook Til niet altijd fit dus mits Saibari niet geblesseerd raakt blijft hij spelen. Bid ik tussen hoop en vrees. Wat een spel...
Je kunt toch ook prima een breed team maken met Steijn erbij.
Ieder z'n opvattingen hoor, maar om nou dè ideale Scorito-speler (middenvelder van top 6 ploeg, die aan de lopende band z'n goals maakt) te gaan skippen, mij niet gezien.
Ervanuitgaande dat Sparta de weg omhoog gaat inzetten... Dan hebben Olij en de Busser toch een best een prima op elkaar aansluitend speelschema?
22 HER-GAE / FEY-SPA
23 GAE-SPA
24 SPA-WII / GAE-PSV
25 NAC-SPA / NEC-GAE
26 GAE-WII / SPA-NEC
27 FOR-SPA / FEY-GAE
28 SPA-NEC / GAE-UTR
29 SPA-HEE / NAC-GAE
30 ALM-GAE / AJA-SPA
31 SPA-TWE / GAE-AZ
32 ALM-SPA / PEC-GAE
33 GAE-HEE / UTR-SPA
34 RKC-GAE / SPA-PSV
Goed punt! Ook als je kijkt naar de punten: Pasveer 1354, Olij 804. Dan lijkt het mij aannemelijk dat Olij juist vaker de 0 houdt dan de eerste wedstrijden en Pasveer wat minder. Sparta heeft een betere selectie gekregen en ik denk dat Ajax qua de 0 houden overperformde.
Gezien de hele spitsen discussie; hoe kijken mensen hier aan tegen spelers als Bakayoko en Paixao. Ik heb zelf altijd een voorkeur voor echte spitsen maar zoals al vaker aangegeven is de spoeling erg dun. Gezien hetbinterview van Ron Jans verwacht ik dat Haller nog wel eens gebracht zal gaan worden als invaller.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.