Heb hier precies hetzelfde gedaan, maar zit toch te twijfelen tussen hem en Van den Berg. Ihattaren natuurlijk een veel hoger plafond, maar heb nog wel twijfels of hij een hele seizoenshelft fit kan blijven.
Veel mensen kijken qua prijs vooral naar middenvelders, zeker nu LDJ eigenlijk de enige spits is met een hoge waarde die basis is + rendeert. Verder bestaat de top 15 hoogste punten spelers uit keepers, verdedigers en middenvelders (afgezien van Parrot die overpresteerd). Til heeft een hoger punten aantal, maar ook meer wedstrijden en je hebt toch het gevoel dat ie veel punten haalt met goals en assists als invaller. Saibari heeft daarentegen pas 2x de 90 minuten vol gemaakt. Hij scoort hoger in minder minuten maar lijkt ook dus alles behalve fit. Net als Til eigenlijk.
Conclusie: ik ging deze reactie schrijven om mijn eigen keuze voor Saibari te onderbouwen en heb nog meer twijfel gezaaid bij mezelf door uitgebreider naar de statistieken te kijken. Bedankt.
Haha lekker.
Enneeemm. Niet dat ik 'm sowieso pak, maar waar baseer jij het op dat Parrott overpresteert?
XG 11.32, gemaakt: 11
XA 2.50, gegeven: 1
Je zou dus zeggen dat hij zelfs licht heeft ondergepresteerd.
Ik denk dat mensen bij parrot vooral kijken dat hij regelmatig voortijdig gewisseld wordt. Ja hij heeft er 11 gescoord waarvan 4 tegen Heerenveen en daarnaast ook nog 2 penalty's. Voor 4 miljoen had ik hem erin geklikt.
Naast wat mensen inderdaad zeggen over de pingels en de 4 goals tegen Heerenveen heb ik toevallig wat potjes van AZ zitten kijken in de ED omdat ik hem het 1e half jaar had, en ik vind hem soms vergelijkbaar met Kane bij Engeland. Laat zich veel en ver uitzakken. Voetbalt veel mee vanuit het middenveld en ver van de goal. Werkt hard als spits dus voor veel teams fijn om zo'n gozer erin te hebben, maar ik vind hem toch te weinig een echte spits voor die 5 miljoen. Voor 3.5 of misschien zelfs 4 zeker genomen, maar met een middenveld met Saibari en Steijn budgettechnisch te veel.
Ik snap dat Parrott een risico is. Meerdink er vlak achter. 4 goals in 1 wedstrijd, vaak gewisseld en de laatste tijd opeens ook Meerdink basis.
Ging mij meer om de uitspraak dat hij overpresteert. Als hij een XG heeft van 11.32 en hij scoort er 11. Dan zeggen die statistieken dat hij naar verwachting presteert. Als hij niet gewisselt zou worden, Meerdink zou geblesseerd zijn ofzo, dan zou hij een nog hogere XG hebben en ook meer hebben gescoord. Ook die wedstrijd waarin hij 4x scoort, die speelt hij wel, en scoort hij ook. Telt dus gewoon mee.
Saibari én Til blijft toch mijn keuze, ik ben te bang om 1 van die twee te missen. Maar als ik de keuze zou moeten maken denk ik dat ik voor Til zou gaan. 1 mln goedkoper en meer punten gehaald dan Saibari tot nu toe. En zal echt wel veel spelen, zeker als Schouten een linie terug zou zakken.
Deijl: speelt altijd, is aanvallend ingesteld en neemt de penalty's. Kuipers moet het eerst nog maar laten zien bij Twente
Ueda zou ik niet doen, eigenlijk nog weinig garantie op goals en zelfs de mogelijkheid dat Carranza nog eerste spits wordt.
Qua Saibari/Til discussie neig ik momenteel om juist alleen Veerman mee te nemen.
Speelt alles iig en nooit het gezeik om wel/geen 0punten.
Daarnaast heb ik zelf een dilemmaatje:
Wil graag owusu meenemen ipv pasveer, maar dat zou betekenen dat maikuma naar sutalo wordt veranderd. Is dit een half miljoen waard denken jullie? (Ik denk dat owusu en pasveer elkaar niet echt gaan ontlopen namelijk)
Lever nl wel een back in voor een cb..
Is er iemand die het even niet over de kwestie Til/Saibari wil hebben?
Mijn verdeling dan maar, dat wil iedereen vast wel weten:
K: 2,75
V: 12
M: 17,75
A: 13,5
Eerst had ik een miljoen over, heb toen toch maar een duurdere keeper gekocht. Ik begin met 4-3-3 maar denk dat ik in geval van schorsingen, blessures en ondermaats presteren naar elke andere opstelling kan switchen. Hoop doet leven, tenslotte.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.