Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 489 490 491 492 »
Ted de la course
nasibal
Ik vat hem denk ik. Je haalt idd niet 0 punten op dat plekje als je níet wisselt. Wisselen is dus mo...

Exact. En hoe sterker je team in de breedte is, hoe minder aantrekkelijker een wissel.

nasibal
Ted de la course
Exact. En hoe sterker je team in de breedte is, hoe minder aantrekkelijker een wissel.

Als je dat zou combineren met de tactiek om goedkope verdedigers en keepers op de tribune te plaatsen en je bank te laten bestaan uit middenvelders en aanvallers. Kan je dan concluderen dat wissels mogelijk vooral relevant zijn voor geblesseerde verdedigers en keepers, terwijl dat juist de spelers zijn die moeilijk 'extra' punten halen via doelpunten, assist, 0 houden én makkelijker kaarten pakken?

Benzardi
Keshi
Kan je ons ook verlichten? Bvd.

Je kan het doen zoals Corky18 zei en dat is het snelst of je kan naar een speler gaan en druk daar op en ga daarna naar volledig profiel druk daar op en je ziet links onderaan van je scouten.

Nijmos
mirkodek
Wat bedoel je met een bedrag reserveren voor een wissel? Ligt waarschijnlijk aan mijn gebrek aan her...

Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld een extra goedkope spits neem aan het begin met een makkelijk programma de eerste 3 a 4 weken. Wetende dat als er niks anders geks gebeurt qua blessures ik hem na 3 of 4 weken ga wisselen voor pepi of plea. Dat kan dan natuurlijk alleen als je een team hebt gebouwd waarin je 3 of 4m over hebt gehouden om een upgrade te doen als wissel en is alleen rendabel als je daarmee een vooraf onzekere pick als zekere pick kunt pakken.

Kwz

en dan moet het minimaal 250 punten opleveren toch? Voor je er profijt van hebt 

Nijmos
Kwz
en dan moet het minimaal 250 punten opleveren toch? Voor je er profijt van hebt 

Ja is dus alleen een optie als je heel erg twijfelt over iets waarover je in 2 weken duidelijkheid verwacht bijvoorbeeld.

Scratzz

De backs van Utrecht wilden zeker weten dat we ze niet over het hoofd zagen?

BarryE1
Nijmos
Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld een extra goedkope spits neem aan het begin met een makkelijk programm...

Dit lijkt me geen geweldig idee. Die goedkope spits met het makkelijke programma moet je waarschijnlijk sowieso hebben. 

Stel je twijfelt inderdaad tussen Pepi en Plea dan is het 1M op de bank houden en starten met Plea of starten met Pepi en makkelijk kunnen wisselen. Lijkt me. 

Bij de eredivisie zijn de meeste posities overigens ook na 2 wedstrijden wel redelijk goed in te vullen. Mochten ze dat niet zijn dan is het waarschijnlijk ook sowieso weer een goed idee om bij die posities weg te blijven. 

Ted de la course
nasibal
Als je dat zou combineren met de tactiek om goedkope verdedigers en keepers op de tribune te plaatse...

Dan kun je dus in de situatie komen dat je weinig goede opties voor je keeper en verdediging hebt, maar dat een wissel ook niet rendabel is. Zeker als er nog maar 6 wedstrijden of minder te gaan zijn tot de transferwindow.

Ik vind de 'prijs' voor een wissel wel echt goed gekozen. Je kunt niet zomaar een wissel uitvoeren als je een verkeerde keuze hebt gemaakt, daar is ie te duur voor. Het heeft denk ik alleen zin als een dure speler kort nadat je team vast staat langdurig geblesseerd raakt en je daarvoor een heel goed scorende speler die je niet in je team hebt kunt inwisselen. En daarbij moet je ook nog het risico incalculeren dat de speler die je in je team wisselt geblesseerd raakt of minder gaat presteren. Ik denk dat ik m'n team zo ga samenstellen dat wissels in principe niet nodig zijn. Dus sterk genoeg in de breedte. 

Willempie94
Ted de la course
Dan kun je dus in de situatie komen dat je weinig goede opties voor je keeper en verdediging hebt, m...

Ja precies dat, bij kortdurende blessures zou ik het zelf niet zo snel doen en de wissel bewaren. Vorig seizoen had ik in de eerste paar wedstrijden hele graag Veerman en Gimenez gewisseld. 

nasibal
Willempie94
Ja precies dat, bij kortdurende blessures zou ik het zelf niet zo snel doen en de wissel bewaren. Vo...

Het lastige is dat je dat ook pas achteraf weet. Op het moment van wisselen is er dikke kans dat je die info niet hebt.

Edit: Voor wie je dan moet wisselen. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Willempie94
Vindt ik zelf ook erg interessant inderdaad de wissels en de verhoudingen binnen je team, want daarm...

Eens, het spel verandert op meerdere vlakken ten goede. De Captainswitch vergt ook een tactisch aanpassinkje. Potentiële aanvoerders die op zondag spelen (en helemaal vanaf 14:30 tot 16:45 of zelfs 20:00) worden hiermee nog onzekerder, omdat per wedstrijd je captainwisselmogelijkheden slinken. Stel jouw beoogde captain speelt zondag om 8 uur dan neem je een groter riscio ten opzichte van de concurrentie. Neem bijvoorbeeld het PSV middenveld van vorig seizoen als voorbeeld.

Wat mij betreft zou je de opstelling voor iedere wedstrijd moeten kunnen wisselen. Dus inspelen op de daadwerkelijke opstellingen een uur voor aanvang van de wedstrijd. Dat is in het voordeel van de spelers die er veel moeite in steken, maar dat zal er om dezelfde reden misschien niet inzitten.

Dit is al een hele verbetering.

Corky18
Ted de la course
In de wedstrijden die speler A geblesseerd is en 0 punten haalt, haal je wel punten met een andere s...

Ik ben zelf niet heel goed in formules en kansberekening, maar wat je er ook bij mee moet rekenen is dat als SpelerOrigineel geblesseerd is en je besluit hem niet te wisselen, je gegarandeerd 250 punten hebt.
Mocht je hem toch wisselen, is er een kans dat SpelerNieuw ook geblesseerd raakt en stopt met punten binnenhalen. 

1 2 ... 489 490 491 492 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.