Er zijn gewoon veel opties die zekerder zijn. Daarnaast was Twente vorig jaar in de uitwedstrijden heel erg matig. Ook tegen de degradatiekandidaten werd regelmatig gelijk gespeeld of verloren.
De interessantere opties van Twente zijn toch wel 2,5 tot 3,5 mil. Daar kun je ook interessante basisspelers van Feyenoord/Az/Ajax van halen met veel makkelijkere wedstrijden.
Zeker hoor. Prima keuze en niet al te duur nu. Ik denk toch dat de mensen na vorig jaar iets terughoudender zijn met de uitwedstrijden van Twente, zeker wanneer er 7 clubs een nog makkelijkere wedstrijd op papier hebben dan Twente. Twente staat slechts 8e bij de odds van Toto.
Goedemiddag,
Ik houdt graag mijn opstelling is tegen jullie aan voor de eerste ronde. Gebaseerd op spelers van teams waarvan ik verwacht dat ze de meeste kans maken te winnen de komende speelronde.
Jaros
Dest - Watanabe - Wijndal
Chery - Saibari - Smit - Taylor
Hadj Moussa - Ueda - Weghorst
Bank:
Hopland - Jensen - Trenskow - V. Wolswinkel
Groetjes Bert.
TopCoach subleagues voor Eredivisie & KKD – Meespelen kan nog t/m vrijdag 20:00 uur
Voor wie dit seizoen weer mee wil doen aan Scorito’s TopCoach: de subleagues van De Verschilmaker voor zowel de Eredivisie als de Keuken Kampioen Divisie (KKD) staan open voor inschrijving.
Deelname kan via de volgende links:
- Eredivisie: https://tinyurl.com/2s3rvbcs
- KKD: https://tinyurl.com/322r44ny
👉 Deelname is €25 per league. Betaallink: https://tinyurl.com/5dedhk37
Start: vrijdag om 20:00 uur – zorg dat je team op tijd klaarstaat.
Vragen? Reageer hieronder of stuur een DM.
Als je met net simpel bedoelt dat je ze niet gaat kiezen (dan vul ik voor het gemak maar in vanwege de spitsenstrijd onderling) dan blijven er weinig spitsen over aangezien dit nog nergens is bepaald in de top.
Nadeel van de AZ spitsen is wel dat wie dan ook de nummer 1 wordt, deze altijd na een uur gewisseld zal worden voor de ander. Dat zal bij de andere ploegen ook grotendeels zo gaan maar hier is dat al duidelijk.
Qua spitsen bij de (sub)top ploegen is het eigenlijk hetzelfde als vorig jaar, behalve misschien dat Luuk de Jong toen wel een zekerheidje was. Ik denk nog steeds dat Pepi eerste spits is/wordt, al zal Bos alsnog veel gaan rouleren. Is meteen eigenlijk ook de enige spits van die top 5/6 die ik overweeg/waarschijnlijk meeneem. Een Ajax-spits sowieso niet, die van Feyenoord wordt waarschijnlijk toch gewoon Ueda maar die is niet echt indrukwekkend. Lammers is nooit fit en Van Wolfswinkel is al bijna 50 (al issie oké geprijsd). Utrecht heeft ook geen topper (misschien komt Haller toch terug maar na de vorige 2e seizoenshelft neem ik die niet meer mee). Zo bekeken, is Parrot misschien nog wel de meest zekere (na Pepi), maar zoals al vaker genoemd, die speelt waarschijnlijk de meeste wedstrijden maar 60 minuten. Dan kan hij nog steeds zijn geld op gaan leveren, maar is wel tricky. Ik blijf er denk ik vanaf en investeer dat geld liever in het middenveld waar meer zekere punten rondlopen. Qua spitsen zal het waarschijnlijk Pepi en Vente worden. Lauritsen is eventueel ook interessant maar die zal nog wel vertrekken.
Voor de eerste speelronde is Groningen helaas sowieso het overwegen niet waard, maar toch even drie namen droppen die wellicht interessant kunnen zijn voor de uiteindelijke puzzel:
- David van der Werff (750k): wordt toch wel gezien als 'natuurlijke opvolger' van Valente, is een hele soortgelijke speler (al wel behoorlijk wat stapjes minder ver, uiteraard). Zeg niet dat hij structureel basis gaat staan, maar in de voorbereiding veel (naar behoren) gespeeld en kan voor dit bedrag echt wel leuk zijn als opvuller in je selectie; wellicht afhankelijk van welke opstelling je wil gaan spelen.
- Tika de Jonge (1m): meer zekerheid, minder plafond dan Van der Werff, maar ook hij kan je als opvuller voor je middenveld meenemen. Die gaat in principe alles gewoon spelen, naast Resink als controlerende middenvelder.
- Willumsson (1.25m): bij Scorito gaan ze er duidelijk van uit dat Van Bergen samen met Zawada het spitsenduo gaat vormen, maar ik ben daar minder zeker van. Willumsson heeft echt een goede voorbereiding gehad (12 goals gemaakt; ook tegen de serieuzere tegenstanders), lijkt stappen te hebben gemaakt in het positioneren als spits. Tot de definitieve deadline even aankijken uiteraard, maar als de keuze op hem lijkt te vallen is dat voor 1.25m echt wel een interessante naam denk ik.
Buiten deze namen ter opvulling om, ben ik helaas bang dat je niet bij Groningen hoeft te gaan shoppen. Verwacht een moeilijk seizoen; de twee beste spelers (Valente en Ekdal) zijn vertrokken - en met eerstgenoemde zijn ze eigenlijk 90% van de creativiteit kwijt. Schijnt dat ze nog wel bedrijvig zijn op de transfermarkt, maar echt grote namen zie ik in de wandelgangen niet voorbij komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.