Ik ga berghuis ook wisselen. Nog 9 rondes, die gaat veel frustratie , nulpunters, en weinig punten halen. Daar kan je ook in je formatie , wissels etc geen rekening mee houden. Rest van de rondes berghuis op de tribune houden kost nog meer , dus ik ga hem wisselen. En ben het met je eens , voor 1 op 1 komt alleen Taha in beeld. in mijn geval, als het langer gaat duren met Pepi en we komen dat de komende twee weken te weten, ga ik hem ook wisselen. dan zou ik Berghuis ook met taylor kunnen wisselen en Pepi naar parrott kunnen doen bijvoorbeeld. Even zien hoe en wat.
Nou, ik ga niet wisselen hoor. Ik pak graag die 500 puntjes als kerstcadeau.
Maar ik blijf het opvallend vinden hoe makkelijk gedacht wordt over 'even 2 wissels doen'. Jongens, 500 punten. Dat is echt veel he. Die 500 punten moet je eerst terugverdienen, en pas daarna ga je eventueel winst halen uit je wissels. Maar als je spelers eruit gaat gooien die ook gewoon spelen (zoals Til), heb je je investering nog veel minder snel terug. Want die punten moet je er eigenlijk bij optellen.
Als je 2 wissels voor ogen hebt, moeten de nieuwe spelers wekelijks samen minimaal 56 punten meer scoren dan de 'oude' twee spelers. 500 punten / 9 speelrondes = 55,xx punten.
Opzich te doen als je nu spelers hebt die amper tot niet meer basis gaan staan.
Ik zit hier ook met het Berghuis probleem. Vtv twijfelde ik al enorm over hem. Toch naar mijn gevoel moeten luisteren. Persoonlijk vind ik 250 punten ook echt veel om hem te wisselen met inderdaad een Taha. Omdat Groningen het nu goed doet, maar houden zij dit structureel vol is de vraag.
Daarnaast heb ik een middenveld met: Steijn, Veerman, Chery, Ihattaren, Mijnans en Berghuis. Dus ik heb nog 5 waardige basismiddenvelders over. Dus in theorie Berghuis altijd tribune zetten en dan de overige 4 of 5 middenvelders kiezen kan in principe ook prima denk ik.
Dat klopt. Dan heb je de 500 punten die het kostte, terugverdiend. Maar dan heb je er nog niets mee gewonnen.
Plus, je hebt inderdaad nu altijd de optie om je niet-functionerende speler op de bank of tribune te zetten. Een selectie van 18 zou toch breed genoeg moeten zijn om dat op te vangen. Dus je moet de punten die je speler die nu op de bank zit en doorschuift naar je basis, eigenlijk ook meenemen in je berekening om te zien of je je investering eruit gaat halen.
Dubbel gevoel idd. 500 punten terugverdienen is zeker pittig, aan de andere kant, een berghuis op de tribune houden waardoor de mogelijkheden qua opstelling/bank/tribune 9 speelrondes lang weer beperkter en je wellicht niet met je ideale formatie kan spelen of iemand op de tribune kan zetten die je daar normaal wel neer zou zetten zijn gaat ook punten kosten. Nogmaals het is het eerste seizoen met deze gouden wissels dus niemand weet het echt hoe het gaat zijn na speelronde 17 .
Ik ga mezelf de frustratie van 9 speelrondes wel of niet berghuis besparen, is voor alle mensen rondom mij beter haha
In jouw geval, met een geweldig scorende Veerman en Steijn en Mijnans die toch ook regelmatig de puntjes meepakken, zou ik berghuis op de bank of tribune zetten wekelijks. Je hebt echt een sterk middenveld al. Ik heb geen psv-er genomen op het middenveld, daar heb ik wel spijt van. Maar ik kan ook niet 1 op 1 Berghuis voor Veerman wisselen, dat zou 2 Gouden Wissels betekenen. Ik zat dit weekend nog wel op een score boven het gemiddeld, dus ik wacht nog even a!
In KKD heb ik Druijf eruit gegooid voor Postema en Burgering voor Haen. Na 2 speelronden had ik al 482 punten gehaald. Zowel Druijf als Haen speelde die rondes niet, dus netto 482. Nog 1 speelronde en 500 is terug verdiend en nog 2 speelrondes verder en ik zit in de plus.
In Ere hetzelfde: Gloukh en Vente erin en na 1 speelronde al 436 punten (incl. captain punten, met de kanttekening dat Gloukh pinchhitter punten heeft gepakt).
Als je wil wisselen doe dat dan z.s.m. Elke ronde niet gewisseld duurt het langer voordat je ze terugverdient. Sterker nog; elke ronde dat je je beoogde wissel niet speelt heb je 0 punten. Of in het geval van Berghuis maar paar schamele puntjes.
Ik sta dik op zilver, heb Berghuis maar mijn andere middenvelders hebben ook een minnetje: Steijn, Til, Chery, Ihataren en Yah. (Ik wil niet klagen, en het kan ook niet elk weekend feest zijn.) Meestal speel ik met drie middenvelders, dan is het met Berghuis op de bank goed te doen. De laatste rondes valt hij wel iedere wedstrijd in (al leverde dat niks op).
Wat Bobby hierboven zegt, dat kan inderdaad ook. Berghuis blijft dus in m'n selectie. In potentie is hij nog steeds een van de beste minst slechte Ajacieden. Wordt tijd dat Johnny 'm beter laat renderen.
Baas hou ik wel. heeft wel makkelijker programma dan Gasiorowski. alhoewel makkelijk voor ajax bestaat niet. maar met die blessure van Wijndal blijft baas wel spelen. Ik blijf terugkomen op Taha, maar heel veel hangt voor mij af hoe het volgende week met Pepi is.
Ook hier zit ik wel met Berghuis in mijn maag.
Ik heb nog wel een sterk middenveld over (Steijn, Til, Veerman, Brittijn en Chery). Maar toch niet lekker als Berghuis nu de komende 9 rondes op m'n tribune moet gaan zitten. Is toch 2,5 miljoen weggegooid geld.
Ik ga in ieder geval speelronde 9 nog afwachten. Als Berghuis dan weer op de bank zit ga ik serieus een gouden wissel overwegen. Dan zal ik wel eerst een inschatting maken van m'n basisteam in de resterende 8 wedstrijden. Als ik dan steeds een (naar verwachting) goed scorend team kan neerzetten met Berghuis op de tribune, dan zal een wissel niet rendabel zijn. Die zou dan immers ook hooguit plaats nemen op de bank of tribune.
Mocht ik toch gaan wisselen dan lijkt Taha mij de meest interessant optie.
Ik zie nog een paar andere opties (bijvoorbeeld Lonwijk, Targhalline, Sano). Maar daar zitten ook weer haken en ogen en onzekerheden aan waardoor die waarschijnlijk de 250 punten 'boete' niet corrigeren.
Sta momenteel op 96,9 % dus ik hoef ook niet per se agressief aan te vallen nu.
Allemaal dingen om over na te denken. De gouden wissel voegt toch wel een leuk spelelement toe merk ik.
Ik wil mijn visie op gouden wissels ook even delen:
Ik moest noodgedwongen van Bommel wisselen, dit heb ik uiteindelijk gedaan voor Mika Godts, die mij met 1x captain en de afgelopen wedstrijd nu 198 punten opgeleverd heeft. Ik heb nog 52 punten nodig om quitte te spelen met hem, maar je wisselt natuurlijk voor winstpunten.
Je raadt het wellicht al: Mika Godts heeft een hamstringblessure opgelopen, dus allerminst zeker dat de wissel mij veel winstpunten zal opleveren. Afhankelijk van hoe lang hij er nu uit ligt. Vorig jaar lag hij er 5 wedstrijden uit, dat zou voor nu betekenen dat hij in de 3 wedstrijden voor de winterstop echt punten moet gaan pakken.
Gelukkig heb ik een hele goede eerste 8 wedstrijden achter de rug en sta ik op een gouden beker, 100% en 31e van het klassement. Hopen dat ik met tactisch wisselen en de terugkeer van Willumson toch mijn puntjes binnen kan blijven harken.
De interlandperiode kan wat mij betreft niet gauw genoeg voorbij zijn!
Zie dat veel mensen concluderen dat Berghuis uit de gratie is geraakt maar ik denk dat de vork wat meer genuanceerd in de steel zit. Het is denk ik vooral die blessure en de pijntjes van een week of 3 geleden die Berghuis parten speelde. Dat, in combinatie met een druk programma en voldoende alternatieven op zijn positie maakt dat ie voorzichtheidshalve even op de bank is gehouden. Vervelend zijn die 0 punters natuurlijk wel en met het fysieke gestel van Berghuis zal het vast nog wel een paar keer gebeuren. Hem nu al afschrijven lijkt me wat te vroeg.
Overigens is het wel een beetje een vervelende trend aan het worden. Spelers die rust krijgen en/of geblesseerd raken ivm de overvolle voetbalkalender. Bosz stond al bekend om zijn wisseltombola maar ik heb het idee dat steeds meer ploegen dit (noodgedwongen) doen.
Ik vraag me alleen af of je zo zwart-wit je gouden wissel Godts kunt berekenen. Jij zegt ik heb hem 1x captain gemaakt en 1x niet en dat leverde 198 punten op, waardoor je nog 52 punten op hem moet pakken. Maar moet je ook niet meenemen dat je, indien je niet had gewisseld, iemand anders op die plek had neergezet die ook punten gepakt zou hebben? Of moet je ook niet meenemen dat je anders, ik noem maar wat, Taylor of Veerman in speelronde 7 captain zou hebben gemaakt ipv Godts. Dan zou je dus ook kunnen zeggen dat je 96 punten verloren hebt op de captainkeuze (die leverden namelijk 252 punten op als captain).
Precies... je moet het afzetten tegen wat je andere aanvaller in de selectie gehaald zouden hebben als je die in de basis had gezet. Van Bommel haalt dan 0 punten op je tribune maar je andere aanvaller die je daardoor noodgedwongen moet opstellen had misschien wel 98 punten ofzo opgeleverd.
Je kunt het niet zo kort door de bocht berekenen als Van Bommel 0, Godts 198 dus nog maar 52 punten te gaan.
@Dynasty @BartB Daar hebben jullie een punt natuurlijk, maar psychologisch gezien voelt het als een 1 op 1 wissel. Om het puntverlies van de gouden wissel goed te maken wil je dat dit zo snel mogelijk gebeurt. Bij mij speelt ook de keuze voor Daan Rots, die ik tegenvallend vind en de blessure mee van Willumson. Dan ga ik nu met de blessure van Godts toch een beetje balen. Maar dat het niet zo zwart wit is als ik geschetst heb, dat ben ik met julle eens!
Al met al veel hoofdbrekens wat betreft de Gouden Wissel. Ik vind zelf de puzzelfases het leukst, dus die Gouden wissels ben ik ook regelmatig over aan het nadenken en berekenen. Voorlopig nog niks mee gedaan, ik laat dat nog even afhangen van de eerste speelronde na de interlandperiode. Even kijken of Dolberg terug is, hoe het met Rente gesteld is en of Berghuis weer gaat spelen. Ik denk er wel serieus over na om de wissel Berghuis/Dolberg te doen voor Gloukh/Willumson of Veerman/Vente. Maar ik heb ook de Wit van AZ en die kan ook weleens op de bank belanden na zijn schorsing. Dan is de Wit/Berghuis eruit en Veerman/Janse erin wel weer interessant.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.