Over Saibari twijfel ik of hij gaat spelen hoor. Met zijn blessurehistorie en het feit dat hij geen winterstop gehad heeft, vraag ik me af of Bosz het risico gaat nemen. Zeker nu er wat blessures zijn. Met Veerman, Wanner en Schouten op het middenveld ga je het ook wel redden tegen NAC. Ik verwacht een invalbeurt na 60 minuten om tegen Bayern en Feyenoord 90 minuten te kunnen spelen. Maar je weet het nooit...
Ueda is ook nog een breinbreker voor dit weekend. Lijkt totaal niet in vorm te zijn en wordt gewisseld na 60 minuten voor Shaqueel, die een goede indruk achterlaat. Maar tegen Heracles moet het toch wel mogelijk zijn voor Ueda om te scoren lijkt me? Voorlopig is het constant switchen tussen Ueda en Parrott voor mij.
Ik vind Ueda en Parrot beide eigenlijk logisch om te nemen, gezien de tegenstanders, maar toch ook weer niet, gezien de vorm van Ueda en de vorm van AZ in zijn geheel. Ik neig wel naar Ueda, omdat ik bang ben dat als ik hem niet kies, hij er 3 maakt tegen het zwakke Heracles. Maar ik twijfel ook nog over 3-5-2 met voorin Dolberg en Ogawa en een drukbezet middenveld met PSV, Feyenoord en Ajax.
Ik zie eerlijk gezegd ook weinig reden om hem niet op te stellen, hij heeft rust gehad in Europa, Til heeft een blessure, er is geen spits beschikbaar, rondom Perisic speelt nu ook ineens van alles. Hij kan op 10, in de spits, als buitenspeler. Die speelt denk ik gewoon. Maar dat zal in de persconferentie misschien nog wat duidelijker worden.
Vooralsnog heb ik voor dit weekend een 3-3-4 staan met 3x PSV, 2x FEY, 2x AJA, 2x AZ, 2x NEC, 2x TWE, 2x SPA (en 3x VOL).
Ander vraagstuk; hoeveel risico gaan jullie nemen in de tweede seizoenshelft? Ikzelf redelijk wat omdat ik op 84% sta en dus nog wel een sprong naar boven wil proberen te maken. Gat naar Brons is circa 10.000 plekken en 1000 punten. Klinkt dat haalbaar, in 13 definitieve speelrondes?
Ik ben wel benieuwd hoe dat risico nemen er dan in jouw ogen uitziet? Neem je dan veel twijfelachtige spelers, pomp je al het geld juist in de duurste jongens of gok je juist die dure te skippen?
Zonder volledig uit de doeken te doen wat mijn opties zijn, maar ik overweeg bijvoorbeeld om Pepi vanaf de start mee te nemen. Verwacht dat hij niet een extreem hoge pickrate gaat krijgen, maar wordt wel weer medio maart terug verwacht. Hij moet doen in circa 8 wedstrijden waar Ueda 13 wedstrijden voor heeft, maar dat zou best een verschilmaker kunnen zijn. Ook verwacht ik dat hij richting het WK genoeg gaat spelen bij PSV, zelfs bij een vroeg kampioenschap.
En ik leg misschien nog wel iets meer risico in mijn defensie dan hier op het forum gangbaar is. Concept-verdediging staat nu op zo'n 5.75M.
Heb zojuist het team voor dit weekend er maar eens ingeklikt.
Even de persconferenties afwachten voor 1 of 2 lichte twijfelgevalletjes, maar denk niet dat ik er nog veel aan ga veranderen.
3-3-4 met in de basis: 4x PSV, 2x AJA, 2x TWE, 1x FEY, 1x AZ, 1x GRO
En op m'n bank zitten: 1x AJA, 1x GAE, 2x NEC
Ik heb vooralsnog 3 Groningers (keeper en verdedigers) in mn elftal plus een verdediger van Twente. Ik verwacht daar de meeste kansen op de nul. Maar het is een 'lastige' speelronde met alle favorieten die thuis spelen. Uiteraard 4x PSV. En verder nog 1x Ajax, 1x AZ en 1x Feyenoord. Heb 2x NEC en nog Sparta en Twente op de bank.
Ik verwacht niet dat Dest zal starten eerlijk gezegd. Die sparen ze wel voor Bayern denk ik. Saibari vind ik tricky nu de spits positie niet echt bekleed is. Je zou toch zeggen geef Saibari wat rust voor de CL. Zou wel FOMO hebben als hij wel speelt, maar voor dat bedrag een gigantische gok.
Heb nu een 3-5-2 met 4xpsv, 2x fey, 2x ajax, 2x twente en 1x gro
Met op de bank gro, twe, pec en sparta.
Heb nu Veerman en Valente staan, maar twijfel nog om dit te wisselen naar Wanner en Parrot.
Maar voor nu vertrouw ik er even op dat Feyenoord het lek boven heeft en heracles er weer met 7-0 afgaat :)
4x psv vind ik persoonlijk wel tricky deze ronde. Welke puntenpakkers van psv spelen nou sowieso basis dit weekend? Spelers als Kovar, Yarek, Schouten, Man.. die spelen wel. Maar dat zijn niet perse de kannonnen die je wil pakken. Andere teams hebben ook een makkelijk programma.
Ik merk dat ik een beetje last heb van kanonnen-FOMO deze ronde. Het is echt kill your darlings, met al die wedstrijden waarin topclubs thuis tegen kleintjes spelen. Ik heb nu:
Basis (3-4-3): 3x PSV, 3x AJA, 3x FEY, 1x NEC, 1x TWE
Bank: 1x PSV, 1x NEC, 1x TWE en 1x SPA
Maar ik sluit niet uit dat ik morgen nog wat ga schuiven als de opstelling van Ajax komt.
Het wordt echt hoog tijd dat de transfermarkt sluit en we naar de vaste teams gaan ;-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.