Ik denk dat je de wedstrijd zelf dus niet gezien heb en dit benoemd op basis van het scorebord? Namli had met een beetje meer geluk die wedstrijd namelijk 2 assists en een doelpunt op z'n naam kunnen hebben.
Het feit dat hij zoveel creeert maakt hem voor mij interessanter dan Sano. Die assists en goals van Namli gaan echt wel komen. Maar jouw redenering voor Sano snap ik ook helemaal.
Inderdaad scorebordjournalistiek, heb de wedstrijd zelf niet gezien. Maar goed om te horen. Het liefst zou ik ze beide meenemen, want ik wil toch liefst 2 (eigenlijk zelfs 3) NEC spelers gezien hun vorm en het programma.
Ik vind de Namli hype wat overdreven. Een gekend doelpuntenmaker is het nooit geweest dus op veel zou ik niet rekenen. En als de resultaten van Zwolle gaan tegenvallen, en die kans is gewoon realistisch, dan heb je dus ook nog te maken met karige punten qua ploegresultaten en minpunten van tegendoelpunten omdat hij dus als middenvelder in het spel staat. Hij kan natuurlijk wel een assist geven, maar het is bepaald niet zo dat PEC overloopt van doelpuntenmakers.
Het is niet dat ik Namli in m'n team neem vanwege een 'hype'. Het is ook niet zo (en dat geldt denk ik voor iedereen die Namli kiest) dat ik heel m'n team om Namli heen bouw. Ik heb 4 middenvelders die ik eigenlijk altijd al opstel en dan zijn er een paar wedstrijden (met name een paar thuiswedstrijden van PEC) waarbij het leuk is als ik hem kan opstellen.
Dit zet me ook wel aan het denken. Samen met het feit dat hij enigszins fit aan het WK wil beginnen, zal hij eerder dan een Til gewisseld worden (zie afgelopen weekend). Echter is er zoveel onzekerheid met Pepi nog (en komen plea en boadu terug....) Denk dat je er niet aan ontkomt dat je af en toe een 0 punter gaat hebben bij PSV (ongeacht wie je neemt), mogelijk op een schouten, Mauro en Veerman na..maar dat zijn in de kern niet de puntenpakkers (al was Veerman natuurlijk wel heerlijk als je die had in de eerste seizoenshelft), Al had ik om die reden in de eerste helft van het jaar geen middenvelder van PSV (want wie speelt er nu), maar wel Pepi en Yarek....Die laatste heeft genoeg opgeleverd, maar hierdoor wel besloten dat het niet meenemen van (veel) middenvelders van PSV soort zelfmoord is.
Sta nu overigens op 96% dus niet slecht, maar ook niet briljant, dus wil ook niet te veel risico's nemen
Wat betreft Namli heeft ie natuurlijk meer kans dan Sano op eigen punten...het hele jaar wordt PEC al als zwak bestempeld...en dat zijn ze misschien ook maar de voorhoede zit gewoon goed in elkaar. Die blijven echt wel punten halen
Voor wat betreft Sano vs Namli. Op dit moment heeft Sano 200 punten meer dan de beste scorende middenvelder van PEC: Oosting. Die heeft 3 doelpunten en 1 assist op zijn naam. Als we er vanuit gaan dat zowel PEC als NEC (inclusief) Sano een beetje dezelfde lijn door gaan trekken dan moet Namli in de definitieve fase dus minimaal 5x scoren + 1 assist (of 3x scoren + 5 assists). Dat is best veel aangezien zijn beste resultaat tot nu toe 5 goals + 6 assists was in een heel seizoen.
Je kunt het natuurlijk niet zo zwart/wit stellen (we zitten al iets over de helft al van het seizoen) maar zo bekeken moet Namli dus zijn beste seizoen ooit evenaren (of eigenlijk overtreffen) om in de buurt te komen bij de verwachtte punten van Sano.
Maar goed, zonder gekheid... of Steijn nou geblesseerd is of niet, hij lijkt gewoon niet erg hoog te staan in de pickorde van Robin van Persie. Ik denk dat je voor 4 miljoen wel wat meer speelzekerheid wil hebben.
Maar eigenlijk gaat het om de vergelijking Chery+Sano vs Chery+Namli.
Als ik geen Chery zou picken, dan zou ik Sano waarschijnlijk boven Namli verkiezen. Maar ik heb Chery al wel. En aangezien ik er ook al 3 van PSV op m'n middenveld heb, is Sano dus geen optie voor me. Vandaar de keuze voor Namli.
En jij denkt dat Sano deze lijn doorzet?
Ik heb in de basis niks met 'expected goals' statistieken maar ik heb nu voor Sano het toch even opgezocht. 3 goals met een expected statistiek van 0,77.
Het is dus vrij aannemelijk dat Sano echt niet dezelfde cijfers gaat overleggen in de resterende wedstrijden. Want ook voor Sano geldt dat hij nu al op z'n gehele jaarproductie zit van voorgaande seizoenen.
Ik denk dat het aan het eind van het seizoen vrijwel om het even gaat zijn qua aantal punten tussen Namli en Sano. Enige is dat je met Namli denk ik een hoger potentieel plafond hebt en met Sano meer zekerheid.
Het lijkt me ook geen kwestie van goed of fout. Gewoon wat je zelf het beste in je team vindt passen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.