Enig idee of je makkelijk kunt zien hoeveel punten je nodig hebt om in bekertjes land te komen? Of zilver, top 90%, etc. Zou een leuke feature zijn om dat na elke speelronde in te kunnen zien. En evt toevoegen aan de update / recap email op maandag met; "nog X aantal punten (en %) nodig om te komen tot de volgende ranking/prijs", whatever dat dan is.
Geeft ook weer extra inzichten en denkwerk in hoeveel risico je wilt nemen voor elke speelronde.
Eén procent van het aantal deelnemers wint goud, dus vanuit je eigen positie kun je per tiental omhoog (kan wel een even duren😉) om te kijken waar de grens ligt.
Wat ik jammer vind is dat de punten voor de niet-gebruikte wissels na de laatste ronde worden toegekend. Daarvóór heb je geen duidelijk zicht op de 'echte' stand. Bereken voor een wissel meteen 250 strafpunten, dan zie je ook meteen hoe je in het klassement staat en of je op safe kunt spelen/moet gokken.
Met de nog immer geblesseerde Branderhorst (hup Van Gassel!) Mauro en Til begint een wissel toch steeds meer te jeuken. Maar om dat nu nog te doen... En zelfs afgelopen weekend, met Veerman en Sierhuis in de basis, klom ik 0,1 procentpunt naar 99,6. Dus niks doen en 50O punten cadeau krijgen is een sterke optie.
De Pepiwisselaars hebben trouwens nog niet echt profijt van hun keuze, met de kennis van nu zou Ueda beter uitpakken. Dat maakt een voor de hand liggende wissel nu ook lastig.
Hier ook steeds meer de neiging om te gaan wisselen. Mauro komt - hopelijk - redelijk snel terug, maar Zinchenko blijft een wissel-optie. Quintero, Pinto en Odoi levert namelijk niet heel veel punten op. Ik zie een paar opties om in te brengen voor Zinchenko:
- Tomiyasu, misschien wel de meest logische 1-op-1 wissel en speelde dit weekend goed
- Peersman, Groningen draait minder goed dan de eerste seizoenshelft
- Zagaritis, Heerenveen krijgt best wat tegen en hij levert aanvallend niet super veel op
- Hardeveld, maar of Telstar nou zo fijn is naast Sparta, Fortuna en NAC
- Lemkin, maar hoe snel maakt een CB die 250 punten goed
Ik neig naar Tomiyasu, al verwacht ik dat zijn blessuregevoeligheid (net als bij Zinchenko) het grootste risico is. Kan mij niet voorstellen dat hij moet banken voor Owen...
Wat is wijsheid?
Pepi kan dit aankomend weekend met de 300% captain score helemaal goed maken, maar psv uit bij Telstar, die strijden tegen degradatie.. ik ben er nog niet uit, eigenlijk moet ik Pepi captain maken, omdat ik hem erin gewisseld heb, maar komend weekend kunnen Godts, Parrot of Saibari ook een goede keuze zijn als cap.
AZ naar Groningen, ik ga niet voor Parrot. Godts waarschijnlijk ook niet. Pepi heb ik niet, het zal wel Saibari worden. Of Kostons als ik lef heb, maar NAC met de hier zo bejubelde defensie zal zich toch ook 's moeten herpakken.
Heb 's gekeken naar een vervangerwissel voor Branderhorst, want die schijnt nog een tijd geblesseerd te blijven. Blijkt dat mijn keeper Van Gassel vanaf week 22 eigenlijk de Beste Koop is qua prijs/prestaties! Een keeper erbij (van max. 1,25 miljoen) zal in afwisseling met Van Gassel regelmatig op de tribune belanden. Dat gaat me geen 250 punten opleveren. Maar als ik geweten had dat Branderhorst er zo lang uit zou liggen...
Pooee die captain keuze voor komend weekend wordt een lastige... Til, Veerman en Mauro geblesseerd (geen idee of Til of Veerman weer meedoen komend weekend?). Blijft van PSV alleen Saibari over. Maar PSV uit naar Telstar voelt in de huidige vorm van PSV niet heel lekker.
Parrott uit naar Groningen. Zou kunnen maar Groningen uit is toch best taai.
NEC thuis tegen Heerenveen. Zou Chery captain kunnen maken. Daar neig ik op dit moment het meeste naar.
Verder zou ik nog Bryan Linssen kunnen overwegen. Probleempje is alleen dat ik die nog niet in m'n team heb. Ik overweeg Lauritsen eruit te knikkeren voor Linssen. Die presteert niks meer en Sparta als geheel ook niet. Al voelt dat weer niet zo lekker omdat Sparta opzich nog een best leuk programma heeft. Zul je zien dat hij er wel ineens weer 5 inknalt.
Lang verhaal kort: Geen idee waar ik goed aan doe voor komend weekend 😂
Ik wilde perse 4 PSV'ers de 2e seizoenshelft maar dat levert vooralsnog bar weinig op. Mauro geblesseerd en Veerman er nu ook niet bij. Til -> Pepi is vooralsnog ook geen succes. Alleen Saibari levert eigenlijk redelijk constant.
Laatste paar wedstrijden consequent een PSV'er gecapped onder het mom van: nu zou het toch gewoon weer moeten gaan draaien (en dan knallen ze er meteen een hoop in). Maar dat gebeurt dus niet.
Ik denk dat ik er dit weekend gewoon weer in trap en dan moet ik om verschil te maken ook gewoon voor Pepi gaan.
Hier krijgt Saibari de band gewoon hoor, die levert elke week. Zou niet weten waarom dat tegen Telstar anders zou zijn. Heb Saibari er door een shitload aan blessures meteen ingebracht na zijn weekje vakantie en dat heeft me telkens nog aardig gered. Sta nog net op goud, al zal ik door de verloren wisselpunten wel iets zakken bij de eindafrekening.
Enig idee of Santos gewoon weer basis staat dit weekend? Vorig weekend kwam hij pas 2e helft het veld in? was hij gepasseerd?
Verder al iets duidelijk over veerman, til, mauro, sierhuis om er een paar te noemen 😅
Bij PSV lijkt Til weer bij de wedstrijdselectie te zitten. Bosz gaf aan dat Mauro, Veerman en Wanner twijfelgeval zijn en dat de komende training moet uitwijzen of die meedoen.
Sierhuis schijnt individueel te trainen, Ihattaren trainde vandaag niet mee.
Ik zit sinds sinds de winterstop in een flink stijgende lijn naar ondertussen 97% en geen wissels. Maar dit weekend wordt inderdaad even erg lastig met al spelers die misschien wel of misschien niet meedoen. Ihatarren zet ik op de tribune maar verder heb ik ook nog Santos (basisplek kwijt?) en Veerman. In de verdediging zit ik ook met 2 vraagtekens en wil liever niet met een Fortuna verdediger spelen dit weekend.
Ik neig nu naar een paar gokjes om 2 twijfelachtige spelers zoals een Veerman op te stellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.