Scorito F1

1 2 ... 18 19 20 21
Sambonhof
Nokere Koerse
Verstappen blijft ook maar falen... 😭

Dat Verstappen het niet waard was voor die prijs was al wel vantevoren duidelijk, maar wel jammer dat Norris het nu ook zo slecht doet

Nokere Koerse
Sambonhof
Dat Verstappen het niet waard was voor die prijs was al wel vantevoren duidelijk, maar wel jammer da...

En Perez is helemaal een drama. Mijn spel is al om zeep haha.

Sambonhof
Nokere Koerse
En Perez is helemaal een drama. Mijn spel is al om zeep haha.

Ja dat is echt mega veel pech. Ik vind in dit spel dat het sowieso wat meer geluk is dan andere spellen. Het kan maar zo zijn dat jouw driver 2x uitvalt in de 5 races, terwijl het misschien wel de beste keuze was. 

Blaagstra

5e fase:

max

lec/ham

sai/per

alo

2x Haas

of col en Rus pakken

Sambonhof

Ik heb:

Max

Leclerc Hamilton

Sainz Perez

Alonso

Hulk Tsunoda

Magnussen heeft het goed gedaan, jammer dat Tsunoda crashte, want hij werd steeds 5e in de vrije trainingen

dawizz

Zijn hier ook mensen die meedoen aan GP coach van het jaar en die iets kunnen vertellen over de does en donts van dit spel. Ik speel voor het eerst dit jaar, maar vind het budget wel erg aan de krappe kant...

Timber

Ik speel al enkele jaren ja. Jammere van dit spel is helaas dat als je eenmaal op achterstand staat, je kansloos bent voor de eindwinst.

Je moet echt geluk hebben dat je de eerste race al meteen hoog scoort. Ze hebben sinds enkele jaren de prijzen van de topcoureurs omhoog gegooid helaas, waardoor je de eerste races nog met de middenmoot coureurs en teams moet spelen. Voor dit jaar scheelt het wel dat het verkopen van een onderdeel uit je team je verder geen geld meer kost. Voorheen leverde het 90% van de waarde van je verkochte onderdeel op, nu niet meer.

Ik zou in ieder geval al inzetten op 1 topcoureur van de middenmoot teams. Helaas moet je sowieso de eerste race wel settlen met iets van Sauber, het langzaamste team. En wachten met je team definitief maken tot voor de start va de kwalificatie. De vrije training geven vaak al een indicatie.

Overigens voor Scorito spelers van het F1 spel. Via de site van Motorsport speel je gratis mee dit jaar zag ik.

Laatst gewijzigd
dawizz

Hartelijk dank voor de reactie.

Scratzz

Doen zeker weer mee. Grootste verschil kun je wel in die 1e periode maken omdat dan nog niet echt bekend is welke teams er goed zijn en welke niet.

Vorig jaar op 96,9% geëindigd op een paar plekken van zilver. 

In een eerste oogopslag zie ik enorme prijsverschillen binnen de verschillende teams. Daar gaan ongetwijfeld enkele musthaves bij zitten. 

BK1984

Heb al 2 jaar op rij gouden bekertje, op voor een hattrick. Testdagen gevolgd en daar kun je al wel een paar dingen uit opmaken. Eerste trainingen zullen doorslaggevend ziijn voor mn team in 1e periode 

Nijmos

Kun je ook iets meer vertellen over wat wijsheid is dit jaar bk?

BK1984

Beide McLaren en Williams coureurs twijfel ik niet aan en klik ik er blindelings in

Scratzz
BK1984
Beide McLaren en Williams coureurs twijfel ik niet aan en klik ik er blindelings in

Ook Albon? Snelheid heeft hij, maar er is echt altijd wat met hem..

En Piastri is tov Verstappen ook geen zekerheidje, ondanks een snellere auto (zie vorig jaar)

Timber

Gasly is ook het overwegen waard, even duur als Sainz. Op de long runs leek Alpine ook iets sterker dan Williams, waarvan in de paddock toch ook gezegd werd dat ze met iets minder benzine reden dan Alpine.

dawizz

Is het verstandig om budget over te houden bij GP coach van het jaar of juist niet 

BK1984

Gasly idd ook nog een optie...even de eerste trainingen afwachten

Scratzz
dawizz
Is het verstandig om budget over te houden bij GP coach van het jaar of juist niet 

Zou niet zo moeten zijn. Maar momenteel heb ik ook budget over met de keuzes

MennekePis

Ik hou geen budget over. Bij geen enkel spelletje overigens.

Ik laat de Red Bulls links liggen denk ik. Nu twee keer McLaren, Ferrari en een Mercedes in m'n team.

De Tourminator

Na de vrije trainingen lijken de Racing Bulls beide het goed te doen. Met beide McLarens heb ik ook beide Mercedessen en beide Williams. Wil eigenlijk een Ferrari er bij, maar dan is er 1M over...

dawizz

Leclerc ipv piastri, budget weer op...

Timber

Hoe zit dat nou eigenlijk met die factor? Je zet toch sowieso je duurste coureurs waar je het hoogste race resultaat van verwacht op de hoogste factor?

exceed cf
Timber
Hoe zit dat nou eigenlijk met die factor? Je zet toch sowieso je duurste coureurs waar je het hoogst...

Eigenlijk vaak andersom; het loont veel meer om je c/d of e coureurs de hogere factor(s) te geven. 

Timber

Hmm, dan zal ik nog eens puzzelen met de factor

exceed cf
Timber
Hmm, dan zal ik nog eens puzzelen met de factor

Het belangrijkste van de hogere factors is toch wel het finishen, bij de routiniers ligt dit percentage hoger dan bij de newbie's. Pech kun je altijd hebben maar bij sommige coureurs is de kans op uitval hoger dan bij andere. Alonso,Sainz zijn bv hele fijne coureurs om x8/x7 te geven.

HZ57

Dillema, waarschijnlijk zondag een regenrace, dit verhoogt de kansen voor Verstappen. Maar de volgende 3 races zal hij denk ik de mindere zijn van McLaren en Ferrari. Is het de investering waard om Leclerc op te waarderen?

1 2 ... 18 19 20 21

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.