Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 117 ... 196 197
Kanarie

Ik zie niemand met DFM. Nogal duur natuurlijk maar misschien kan ik daar het verschil mee maken.

arjenzvob

DFM er gisteravond ook ingefietst en dat voelt goed!

Matjieu

Team 99% zeker:

AK/klimmer:
Pogacar
Roglic
Vingegaard
Vlasov
Thomas
O’Connor
Caruso
McNulty
Storer
Jorgenson

Sprint:
Van Aert
Philipsen
Ewan
Kristoff
Pedersen
Dainese

Overig:
Cattaneo
Matjieu
Kamna
Kung

Twijfel alleen sinds gister om groenewegen toch niet mee te nemen. Denk echt dat die dik in orde gaat zijn.
Wat denken jullie? Budget voor vrij maken of houden zoals het is?

Karperdrol

Je kan Ewan dan toch 1 op 1 wisselen voor Groenewegen? Een extra sprinter bij deze groep lijkt mij iets te veel van het goede. Verder tel ik ook 10 man voor de eerste etappe in jouw team.

Scoritop

Waarom neemt iedereen Cattaneo? Ik ben er niet van overtuigd. Zelfde als Thomas. Hierdoor haal ik waarschijnlijk dus nooit goud haha

mas22

Door het weg vallen van Coquard kon ik weer de hele avond puzzelen. Met hem had ik de juiste balans in mijn ploeg tussen AK/Klim/Sprint/Rest. De enige die hem een op een kon vervangen was Dainese en dat zie ik niet echt zitten aangezien hij ook de Giro al in de benen heeft en hij daar naar eigen zeggen vrij vermoeid uit gekomen is.
Daarnaast vind ik door het gedoe rond Bahrain het best tricky om renners van die ploeg te nemen. Om die reden heb ik Caruso ook eruit gehaald.
Heb het nu wel staan, maar heb 1 sprinter minder en dat voelt niet helemaal goed. Heb er nu 5 + Matthews. Ik zal vandaag dus nog wel even bezig zijn met puzzelen. En dan maar hopen dat er niet om 15.00 uur nog een Corona gevalletje naar buiten komt.

vevie

Hoezo zouden de renners van Bahrein niet juist getergd zijn? Het zijn professionals en ervaren renners. Die laten zich hier echt niet door uit het veld slaan.

ronnick

Ik zoek in mijn team nog 1 aanvaller van 1 miljoen. Even een uiteenzetting van de mogelijkheden:

A. Storer - Vanuit de ploegleider is er aangegeven dat hij in dienst van Gaudu gaat rijden, maar ik denk dat hij beter dan Gaudu is op dit moment.

B. Lutsenko - Goede renner, maar heeft de laatste weken niet veel bij elkaar gefietst, maar is wel kopman. Als hij het AK niet aan kan, dan zie ik in hem wel een ideale vluchter.

C. Mollema - Zit in de vorm van zijn leven en gaat sowieso in week 2 en 3 in de aanval in het hooggebergte, maar de kans op de verkeerde etappe opstellen is vrij groot.

D. Ciccone - Sterke klimmer die veel punten kan sprokkelen, maar wel de Giro in de benen en ik ben benieuwd of hij het kunstje nogmaals kan flikken.

E. Kämna - Ook de Giro in de benen en hoeveel vrijheid krijgt hij? Als hij niet in dienst van Vlasov hoeft te rijden en gewoon vrij mag rijden, dan levert hij veel punten op.

F. Guerreiro - Goede aanvaller die ook veel punten kan verzamelen, maar nog niet helemaal van overtuigd, (onderbuik gevoel)

Welke renner zouden jullie kiezen? A, B, C, D, E of F en waarom?

Laatst gewijzigd
Punchy73

Als nieuweling probeer ik mijn laatste keuzes te maken.

Thomas/Bonnamour of Gaudu/Mohoric ?

mas22

'@Vevie

Ik denk inderdaad ook dat de renners van Bahrain ongetwijfeld getergd zullen zijn. Het gaat mij er meer om dat er overduidelijk naar iets wordt gezocht en waar rook is is vuur over het algemeen. Als er een aanklacht komt ga ik er vanuit dat ze de Tour moeten verlaten. Het is veel als en gespeculeer, maar ik hou er toch wel rekening mee. Het is niet uit te sluiten.

Donnie D

Ik zie vrij veel mensen Caruso en Mohoric in het team fietsen, maar is dan niemand bang dat er iets speelt met de doping-saga? Ze gaan toch niet voor niets 2x binnen vallen?

Ik heb ze beide er nog in staan, maar twijfel toch enorm. Wat denken jullie?

Wicked Wout

Ik heb dezelfde twee Donnie en twijfel wel degelijk. Als er een makkelijke 1 op 1 vervanging was had ik het waarschijnlijk al gedaan, maar ja...

koenvanhelvoirt

Ik denk dat de kans op het verlaten van de tour door corona net zo groot is als door de inval bij Bahrain. Ik ga hier dus geen verschil ik maken, iedere renner blijft een gok betreft corona, valpartij etc.

Boasson en Hagen

Die huiszoekingen zijn maandag al begonnen, als er iets was gevonden dan hadden we dat nu wel gehoord. Vorig jaar ook bij Bahrain en Arkéa hotels doorzocht, maar niemand uit de Tour gezet. Ik laat Teuns en Mohoric er gewoon in staan. Het is niet uit te sluiten, maar COVID net zo goed niet.

McMulenga

Mijn team is bijna af, ik blijf alleen twijfelen over het volgende: Eekhof + Louvel of Bodnar + Juul-Jensen? Vooral Eekhof is een zekerheidje wat betreft teampunten van Degenkolb. Maar ik denk dat Bodnar en Juul-Jensen meer voor eigen kans mogen rijden. Wat denken jullie hier van?

Thomberg

Oef Thijs Zonneveld meldt dat hij hoorde dat een Jumbo topper positief is, maar dat ze het onder de radar houden omdat het nog onder minimumwaarde is (beetje Jungels verhaal). Gaat spannend worden bij maandag test

Tim

AK:
Pogacar
Roglic
Vingegaard
Thomas
Vlasov
O'Connor
Caruso
McNulty
Jorgenson

Sprint:
van Aert
Jakobsen
Philipsen
Pedersen
Hofstetter
Cort
van Poppel

Aanval:
Kung
van der Poel
Guerreiro
Kamna

Guido Benzo

Ik had ook Mohoric & Caruso, maar ik denk dat ik beide uit het team gooi. Las net op reddit dat er volgens een Deense Media weldegelijk zaken gevonden zijn. https://sport.tv2.dk/cykling/2022-06-30-medikamenter-beslaglagt-hos-tour-hold-oplyser-anklagemyndighed

KV

Maandag is er geen test. Enkel op 2de en 3de rustdag.

Tim

Nog even inhaken op Gaudu, vrees dat die in de eerste week al achterstand zal oplopen, hopelijk daardoor meer ruimte voor een Storer en Kung in het vervolg.
Had Gaudu ook eerst, maar oogt me toch te fragiel om eerste week zonder kleerscheuren door te komen.

ronnick

'@thombeg waar heb je dat gelezen?

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Ronnick https://youtu.be/pC-Ek2Ej6as

Ketjap Manis

'@Thombeg https://www.youtube.com/shorts/EAzskL3gNxc ;)

FrankSteenbergen

Wat verwachten jullie van Haig vs Caruso? Natuurlijk beide als kopman aangewezen. Caruso heeft een wat sterkere tijdrit, en rijdt denk ik constanter. Haig misschien meer potentie, maar ook een grotere kans om lager te eindigen (grotere variantie). Allebei geen enorme puntenpakkers i.m.o. in de etappes zelf.
Tot zover mijn gedachten, denken jullie daar anders over?

ProScoritoManager

Hmm Teuns en Caruso zijn 2 van de 3 renners die huiszoekingen hebben gehad. Allebei in mijn team. Twijfel nu toch om ze 'gewoon' te wisselen voor Uran/Quintana..

1 2 ... 117 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.