Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 120 ... 196 197
Squender

'@barrygoal zoiets dacht ik al, haha.

Ik heb nu nog Storer in mijn team zitten, maar zit te twijfelen om deze te vervangen voor Kron of Jorgenson.. En heb ook Leknessund in m’n team staan..

Slechte keuze?

user27296

Ik heb Caruso eruit gehaald voor de zekerheid. Quintana mag het gaan doen voor mij

Eddix

'@Boasson ik doelde meer op het Slovaaks nationaal kampioenschap, maar daarin was de tegenstand niet heel bijzonder. En een etappeoverwinning in de Tour de Suisse. Al met al niet veel inderdaad, maar wel een teken van leven. Heb hem er vooral weer uitgehaald omdat last minute wissels doorgaans verkeerd uitpakken;) Ik snap je verbazing wel, heb stress alsof ik aan het studeren ben voor een tentamen haha.

@Yourri Ik kan niet precies zien wie je allemaal in je team hebt. Ik tel nu 7 AK en vind dat zelf te weinig (en 2 klimmende/potentiële AK), niet alleen door Corona maar ook door de hectische eerste week. Ik zie 3 goedkope sprinters (waaronder Walscheid). Je kunt iemand als Kristoff of Pedersen overwegen lijkt me? Wellicht dat je een van de twee al hebt. Ik zelf heb maar 5 sprinters. Vind het persoonlijk leuker om te gokken op de juiste aanvaller dan een goedkope "zekere" sprinter extra te nemen.

En tje voor 2,5mil heb je ook Gaudu, al durf ik niet te zeggen of het een goede pick is, het team heeft er vertrouwen in, dat wel. Tot slot denk ik Guerreiro > Fuglsang en Dainese > Ewan. Dainese is goedkoper en zit er vaker bij dan Ewan, Ewan is wederom een grote gok wat hij gaat doen, maar valt de laatste tijd toch wel regelmatig tegen. Hij mag het eerst weer eens laten zien voor ik hem kies. Jorgenson is een prima reserve pick. McNulty heb ik zelf niet, ook nooit overwogen, heb niemand voor teampunten Pogi, en ook nog geen spijt van gehad.

GoldenWallie

Halen jullie Caruso er maar uit, bij mij blijft ie!

HarryBarry

Felline of Mozzato als 500k sprinter? Of iemand anders nog een 500k sprinttip?

Derkus

Nat wegdek i.v.m. regen tussen 17u en 18u. Groot voordeel voor vroege starters als MvdP en Bisseger

Cerebral36

Vind het wel grappig dat Matthews meteen wordt afgeschreven omdat hij niet voor groen gaat. Zijn nog zat ritten voor hem en Dylan moet de laatste sprints nog maar halen. Dat i.c.m. met een prijs van 2 mil. Bij mij gaat hij gewoon mee.

koorsten kran

Zou Pidcock niet stiekem voor het groen gaan?

Smitcent

Matthews gaat bij mij ook mee evenals Groenewegen. Vanuit de ploeg duidelijk aangegeven dat Groenewegen voor de vlakke aankomsten gaat en Matthews voor de wat moeilijkere (punch) aankomsten. Daarnaast kun je Matthews als een soort opvul sprinter meenemen voor etappe 2 en 3 iig aangezien hij heeft aangegeven dicht bij het geel te willen komen in de eerste week. Heb even zitten tellen en kan hem zo 10x opstellen.

mikemeere

Wie kan mij helpen meg de keuze tussen Matthews / Sagan en Martinez / Thomas ? Met welke combinatie verwachten jullie dat de meeste punten gehaald kunnen worden ?

Barrygoal

Als ik nu het weerbericht bekijk begint het zo al met regenen in kopenhagen en blijft dat zo

Laatst gewijzigd
mas22

Zat net ook naar de radar en de regenverwachting te kijken. Gaat zo te zien de hele tijdrit regenen en na 18.00 nog wat harder.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Hmm. Wel of geen Bahrain?
https://www.europol.europa.eu/media-press/newsroom/news/doping-crackdown-in-cycling

Cyclomenno

Op basis van dit voorjaar snap ik de keuze van veel spelers om Sagan niet mee te nemen. Zelf durf ik hem nog wel een keer het voordeel van de twijfel te geven. Vorig jaar Giro heeft hij het gewoon nog heel goed gedaan, en in de Tour deed hij in etappe 3 ook gewoon lekker mee in de eerste sprint tot hij keihard met Ewan op zijn plaat ging. Daarna overigens ook nog drie keer top 10 gereden in die Tour. Als je verder zijn uitslagen in grote rondes terugkijkt, is er echt niemand die zo constant levert (qua scoritopunten). Dit jaar is hij inderdaad minder een zekerheid, maar de prijs van 2.5m is daar dan ook naar.

Kanarie

'@Pinot Grigio
Ik heb gelezen dat Großschartner meesterknecht is van Vlasov en Kamna en Konrad voor eigen kans mogen gaan.

yoeri

Pff, als de regen maar geen roet in het eten gaat gooien. Bedankt @Eddix, alleen het ding is meer dat ik 2,5 miljoen over heb om in principe te zorgen voor upgrades vanuit Walscheid en Jorgenson. De 2 mogelijkheden die ik nu voor mezelf heb bepaald is om hen te vervangen voor de combinatie McNulty / Dainese of voor Guerreiro(of Fuglsang) / Ewan.

Reus

De deadline komt eraan en heb zojuist al m’n aanvallers de selectie uit gesodemieterd. Het is me allemaal veel te onzeker wie wanneer in welke rit meezit en het dan ook uitzingt tot het einde. De bergetappes zijn zo zwaar dat de klassementsmannen mee doen voor de top 10-20 en dat geld ook voor de punch etappes.

De rest van die vlucht etappes is een duiventil en uiteindelijk mis je maar een paar punten tov anderen wanneer een vlucht groep van 20 man het tot het einde uitzingt.

Om over de potentiële bankpunten nog maar te zwijgen.

Dus alle aanvallers eruit en een heel zwaar tijdrit team gemaakt. Ik wil per sé de eerste week geel en wit in de ploeg. Bisseger kan mee in de sprints als vuller en sprint maar zo zelf mee. Ganna kan prima mee op de klinkertjes en houdt het geel wel tot de planche..

Schiet er maar op jonges

Barrygoal

Over sagan, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Heb echt FOMO om hem eruit te laten. Vis ook een juichrenner om in je team te hebben

Antonini

Kanttekening bij Skjelmose: die ging wel een aantal keer op zijn muil in de eerste week, na in de eerste etappe knap 10e te zijn geworden. Natuurlijk is het geestig hypes te zien falen, maar zonder context is het af en toe wel meer gelul dan wijsheid.

Zelfde ben ik bang voor dit jaar met McNulty, die ging vorig jaar hard op zijn muil en reed daarna anoniem rond. Dit jaar rijdt hij heel goed, alleen telkens net een beetje pech. Als hij in topvorm aan de start staat, dan kan hij de gene zijn die je dat bekertje bezorgt, a la Martinez in Giro2021.

Cyclomenno

Klopt m.b.t. Skelmose. Daarnaast moest hij zichzelf geloof ik ook wegcijferen voor Lopez in de roze trui. Stond logischerwijs niet bovenaan de rangorde qua vrijheid in een team met Mollema en Ciccone.

Thomberg

Durft iemand Bahrein nog aan? Ik denk dat ze er uit gegooid worden

Berend

'@Reus, ik snap je redenatie maar ben je dan niet bang dat je alsnog bankpunten krijgt met je 10e/11e/12e AK man? Je kan ook in de bergen maar 9 klimmers opstellen. Is wel fijn als je dan voor de wat minder zware ritten en bergaf-finish een Mollema of andere aanvallende held kan meenemen.

Quasome

Laatste twijfel!

McNulty & Storer of Hirschi & Pinot?

Wie van de twee FDJ krijgt de meeste vrijheid? Pinot gaat uitgesproken voor de bollen maar wat kan Storer? Als het uitdraait op Gaudu dienst.. En Hirschi, krijgt hij kansen in de punch/vlucht? Of toch meer zekerheid (en evt. TT) met McNulty?

Wat denken jullie?

nasibal

Met CIccone en Mollema in een vrije rol, en Lopez in het roze (en tot het einde als AK man) hield je binnen die ploeg Mosca, Theuns, Vergaerde, Cataldo en Skjelmose over als knechten. Bergop houdt dat niet echt over en Skjelmose zat derhalve gewoon een beetje gevangen de rest van de Giro.

Als je vervolgens naar de uitslagen van 'knecht' skjelmose in de bergritten kijkt zie je gewoon dat hij prima benen had, goed omhoog kwam en het ook prima volhield drie weken.

Ja, je kan zeggen dat het 'dankzij de trui van Lopez alsnog een mooie pick is geworden', maar je kan net zo hard concluderen dat hij zich 'door de trui van Lopez' niet heeft kunnen laten zien. Wát hij precies zou hebben laten zien zullen we echter nooit weten natuurlijk. Al met al een beetje te makkelijk om deze als 'slechte hype' af te schieten. Pak dan Gall ;)

De valpartijen heb je ook nog inderdaad, maar hij stond ook voor de Giro natuurlijk wél een beetje bekend als brokkenpiloot.

Laatst gewijzigd
Poule d'Or

'@Reus
Heb je dan niet extra veel bankpunten in de eerste tijdrit? Misschien handiger om een extra sprinter mee te nemen die ook een heuveltje opkan.

@yoeri
Je kan Jorgenson ook vervangen door een GC van 3 miljoen

Beide combinaties die je geeft zijn logisch, alleen zijn Ewan en McNulty allebei onzeker.
Kristoff is een alternatief voor Ewan, waarvan je weet dat hij gemotiveerd is om ook voor lagere plekken te sprinten.

1 2 ... 120 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.