Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 137 ... 196 197
Aanklampen

'@Zomaareens, ik denk niet dat MvdP die energie voor de kasseienrit gaat verspelen. Cort ga je wellicht wel zien, die zal woensdag een rustdag nemen.

Overigens @Christian, Walscheid is 30e, 12 en 155e. Vooral die 155e is exact de reden waarom je hem eigenlijk niet zou moeten kiezen. Opwaarts potentieel in een sprint is beperkt, naar beneden is de kans op 0 best groot. 2x Roglic zou je 28 punten hebben opgeleverd, Max slechts 18. Dus Max kiezen is feitelijk -10 waard.

Plekken in selecties waren duur, daarom wil je MI meer zekerheid dat renners presenteren. Danny van Poppel was een gok (mag hij elke x sprinten? Hij zou een paar kansen krijgen). Nu blijkt dat hij elke keer mag meedoen gaat ie was 120-150 punten opleveren). Die is daarmee een plek meer dan waard. Ik verwacht hem nog minimaal 3x (morgen, 19 en 21). 3x rond plek 6-7 en je zit aan 150 punten. Dainese is gewoon heel rap maar niet zo handig in positioneren. Als die aanzet gaat die ook, dus 1x een top 3 en misschien verder nog 3x top 8 en hij haalt ook 120+ punten.

floda

En de wind is de eerste 50 km vol in de rug als het zo blijft. Dus wordt megastrijd om in ontsnapping te zitten. Maar zoals alle bovenstaande commentaren laten zien, het is volstrekt onduidelijk wat het gaat worden. Dus maar mix team opstellen.

zomaareens

Sinds wanneer spaart vdpoel?
die zit al 3 dagen te sparen. gaat morgen en woensdag rammelen

floda

Oja, en ook ik ben 1 van die sukkels met walscheid, heb zowel hem als van poppel gekozen voor geval a) ganna tijdrit zou winnen en lang in geel zou blijven had ik te weinig opvulpunten in mijn team b) beide kunnen ook nog op kasseien uit de voeten en daar had ik weinig renners voor. Dus 2 verzekeringspremies waarbij ik dus 2 aanvallers verderop in tour minder heb (maar daar moet je ook van afwachten of je ze daar op juiste dag heb, terwijl ik daar wel truipunten genoeg heb)

Conclusie tot nu toe met huidig koersverloop dat van poppel prima keus lijkt, en walscheid (nog) niet, eindafrekening volgt na etappe 5 vwb walscheid.

Thomberg

Ik denk dat Jakobsen duur is maar dat was het idee ook. Nu lijkt Sagan een betere keuze als je wat slims met dat budget deed. Stel je had daar Uran voor genomen dan had je tot nu toe Jakobsen beter kunnen hebben.

Kijk het is allemaal nog veel te vroeg voor enige conclusie. Jakobsen 1 en 5 is gewoon netjes.

Ik koos Ewan omdat ik die toch wel top 5 zag eindigen en morgen wel meesprinten ipv Jakobsen (en Groenewegen). Stel dat is zo, dan faalde die alsnog te hard in etappe 2 en 3. Maarja je moet ergens het verschil proberen te maken en ik probeerde dat met Ewan. Was de keuze trouwens Pedersen of Jakobsen (de meeste mensen hebben Pedersen niet!) dan is Jakobsen té duur.

De jumbo’s zijn lekker inzetbaar al ja. Eigenlijk wil ik VdP morgen opstellen maar niet mijn sprinters voor op de bank laten (van P en Dainese zou kunnen). Dus dan toch de twee jumbo opvullers. Ook omdat wout goed de rit kan winnen en dan pakken ze 24 punten!

Thomberg

Ff off-topic: de bug lijkt weg te zijn omdat ze je gewoon op het paginanummer-1 terugzetten na een bericht of als je het forum opent. Mooie pleister ipv medicijn maar het werkt

MightySosa

Al mijn sprinters hier gaan gewoon mee (Jakobsen, Poppel, Pedersen, Philipsen, WvA en Kristoff). Naast dat ik zelf de kans acht dat het uiteindelijk toch een sprint wordt, denken alle voorbeschouwingen dat ook. Niet een voorbeschouwing gelijk heeft, maar het is ook niet zo dat ze er geen kaas van hebben gegeten.

Platje

Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden dat de voorbeschouwingen er allemaal naast zaten.. het ligt morgen vooral aan het koersverloop (en aan de wind het laatste stuk) wat nou eenmaal niet altijd te voorspellen is

Valvuillerdemoz

Ik heb voor morgen:
Van Aert (c)
Jakobsen
Pedersen
Kristoff
Dainese
Cort
Stuyven
Van der Poel
Voor het laatste plekje opvuller Roglic of Vingegaard, of toch Mohoric er nog bij ? Denk dat Mohoric toch wacht op een etappe wat meer hoogtemeters.

floda

MvdP denkt dat hij zelf in etappe 5 pas aan de bak gaat…

Valvuillerdemoz

Moeten we MvdP daarin geloven? Natuurlijk best goede kans dat ze morgen voor Philipsen laten zijn. Maar of ik MvdP er uit durf te laten en er nog een Jumbo-opvuller bij te gooien? Nou weet ik weer waarom ik na de Giro niet meteen MvdP op mijn lijstje voor de Tour had staan...

Laatst gewijzigd
CRL

'@Thombeg Pedersen is overall door precies de helft gekozen. Bij de forumlezers zal het vast wel 75% zijn.

Christian

750k heb je er echt zo uit. De vraag is: gaat Fabio 5/6x zoveel punten halen dan Poppel en/of Walscheid? Ik denk het niet. Voor Walscheid nog te vroeg om te oordelen, maar het risico is bij zowel DVP en Walscheid erg laag: geen concurrentie binnen het team, sprintersveld niet geweldig en aardige uitslagen dit jaar.

Die 'opvulplekken': klopt, die heb ik ook al. 2 extra Jumbo's en Pogi, naast de 6 sprinters.

Het gaat er deze Tour vooral om dat je genoeg man hebt voor de punchaankomsten, bergaankomsten en overgangsetappes/etappes voor aanvallers. Daar zit het vrijgespeelde budget in. Miljoenen stoppen in de 4/5 sprints max vind ik verspilling.

Klassement: Pogacar, Roglic, Vingegaard, O'Connor, Vlasov, Thomas, Martinez. (imo de top-7)
Aanvallers/punchers: Quintana, Guerreiro, Pinot, Gaudu, Bagioli, Mohoric, MVDP. En misschien voor een paar van deze mannen een 'ongepland' klassement.

Het grootste risico is natuurlijk wel met zoveel opties dat ik de renners op de verkeerde dag opstel. Dat wordt nog heel wat frustraties deze Tour.. Maar zonder risico win je niet ;)

Laatst gewijzigd
dadeliva

Voor morgen inderdaad een dilemma, maar ik laat Roglic en Vingegaard op de bank en neem al mijn sprinters mee:
- van Aert (C)
- Philipsen
- Pedersen
- Matthews
- Cort
- Jacobsen
- Dainese
- van Poppel
- VDP

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Wat betreft Walscheid. Niet de meest gelukkige keuze en van Poppel had een betere keuze vooralsnog geweest, maar ik heb hem prima prologen zien rijden. Van Poppel was niet overtuigend in zijn interviews. Walscheid wil ook in etappe 5 meedoen, dus wie weet! De laatste tijdrit kan hij misschien ook nog wat puntjes pakken. Niet de beste keuze tot nu toe, maar ik sta achter mijn keuze.

Morgen:
van Aert(c)
Jakobsen
Philipsen
Walscheid
Pedersen
Cort Nielsen
Van der Poel
Mohoric
Vingegaard

Mohoric kan wellicht verrassen of in de vroege vlucht of met een late aanval. Roglic en Pogacar laat ik banken. Cattaneo (eventuele teampunten Fabio) ook.

Lastige keuzes, dit wordt een interessante voor velen van ons. Wat te doen?

KV

Ik zie Mohoric niks doen morgen, Arjen. Die had vooraf al de kasseien als eerste topprioriteit bestempeld. Dan denk ik niet dat die morgen al gek zal doen.

arjenzvob

Ik vind op die laatste klim even gas geven niet per se gek doen. Maar ik dank je voor je tip en zal er nog eens over nadenken :)

Kriest

Ik ga voor de sterke sprinters aangevuld met de zekere punten van Pog, Rog, Vin.
Verwacht dat een aantal intrinsiek snelle mannen zullen afhaken of het wel overleven maar dan te kort komen in de finale.

Capra

'@Valvuillerdermoz
Ik zou Stuyven eruit halen en Roglic en Vingegaard allebei meenemen.

Valvuillerdemoz

Is morgen niet juist typisch zo'n Stuyven- etappe dan?

Valvuillerdemoz

Is morgen niet typisch zo'n Stuyven-etappe dan? Net iets zwaarder dan een vlakke sprint maar nog niet al te veel klimwerk.

groppiestan

Dan spelen ze de Pedersen kaart

Odin

Als ik Stuyven in me ploeg zou hebben zou ik hem morgen zeker opstellen.

KissMyAce2.0

Meintjes moet dit ook kunnen

albert n

Ik heb de sprinters met opvullers maar denk dat er wel een aantal zullen proberen om in een goede vlucht te komen. Echter zullen de sprint ploegen alles uit de kast halen om dit te verhinderen. Vd Poel maar op de bank, die gaat woensdag los.

1 2 ... 137 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.