'@Pogi Never pick: Zand of gewoon arrogant?
Zou toch zeggen dat er wat ploegen zijn met sprinters die vandaag wel gaan rijden. Ze komen niet heel veel aan hun trekken de komende weken.
Mooi-weer denken is voor mij dat de vlucht het wel haalt met een ontketende Taco van der Hoorn aka Koning Kopgroep, maar dat terzijde.
Neem het aan, of niet!
Vandaag lijkt mij redelijk zeker een sprint te worden. De sprinters zijn in vorm en kunnen zeker wel dat laatste heuveltje aan. Verder twijfel ik vandaag alleen over Walscheid of de zekere Pogacar opvulpunten. Ik heb al de Jumbo opvulpunten en laat MvdP thuis op basis van zijn interviews. Alles plek 15 of hoger is Walscheid gerechtvaardigd...
Mijn sprintploeg was er al op ingericht om ook vandaag te kunnen presteren, dus over Jakobsen of Groenewegen thuis laten hoef ik me niet druk te maken. Betekent alleen wel dat ik 5 sprinters meeneem terwijl 2 opvulplekken ook al vergeven zijn (Roglic + Vingegaard). Dan heb ik nog 2 plekken over voor Pogacar, Cort en MvdP. Ik heb op dit moment die laatste op de bank, voelt niet helemaal goed, maar die andere twee hebben én 'zekere' punten en mogelijkheid tot top20 notering (?). Dat laatste heeft MvdP ook natuurlijk, maar ik verwacht toch dat ie zich wat zal sparen voor morgen en overmorgen. Aan de andere kant weet je het met hem maar nooit.
Ik ben er nog niet uit.
Ja, Jakobsen wordt er af gereden, maar als hij voor aan het peloton begint aan de klim, dan zit hij aan het eind van de klim nooit ver van de achterkant van het peloton, zeker niet als zijn benen goed zijn.
Maar goed, er zal nog wel wat renners voor het peleton op die klim zijn, wij zijn dat? Is dat MvdP en WvA met nog twee anderen, dan wordt dat een gevecht over 10 kilometer wat te winnen is voor de teams van de sprinters. Gaan Jumbo en Alpecin met een bijna volwaardig team rijden, dan wordt het erg lastig. Zeker Jumbo heeft wel de mannen om dit te kunnen, maar doen ze dat? Ik verwacht van wel en ik denk ook dat Jakobsen er niet meer bij komt.
Durf ik Jakobsen thuis te laten? dat is weer een andere vraag, want heb je ongelijk, dan verlies je veel punten, komt ie erbij dan rijdt ie voor de winst.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.