Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 154 ... 196 197
Rob94

Nou, Pogacar heeft ook de rest van de Tour zijn gele trui. Die is veel te machtig

pirazzi

Oei bankpunten met Gaudu en Bardet.

Rob94

Gaudu was weer de pijnlijke last minute wissel, maar top om te zien dat hij er goed bij zat!

Papa Bart

Zeer slechte dag voor mijn Scorito en dat betekent meestal een geweldige etappe, en uiteindelijk heb ik dat liever dan een bekertje. 10% eraf maarrrr wel groeipotentieel want het bleek gewoon een slechte opstelling vandaag. Wat Van Aert vandaag liet zien was simpelweg waanzinnig!!

niek-vdv

O Connor wederom veel tijd verloren, wordt wel heel moeilijk voor hem om nog een klassement te rijden.

Edd1e

Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat als Van Aert niet was weggereden het peloton bij elkaar was gebleven. Dan was de kans groot dat je een grotere vlucht had die vooruit was gebleven.

arjenzvob

Uiteindelijk wat bankpunten met Martinez en Roglic. Vooral Roglic viel me alles mee! Jammer dat Kron uiteindelijk niet mee kon, mijn dark horse voor etappes als deze. Ik denk dat hij achter de valpartij zat, want hij zat er telkens goed bij voorin.

Wat O Connor betreft, die kan morgen al meezitten. Vol op de aanval met Woods als kopman. En ja, uiteraard heb ik ook Kämna, dat kan ook een goede kopman zijn.

arjenzvob

'@Ditwashet Benoot heeft het zojuist uitgelegd. Jumbo had geen zin om 20 man te controleren, en van Aert was de beste optie om mee te sturen.

puntenjager

Klasbak WVA. Jammer dat hij het niet haalde. Wel goed voor m’n poule ivm Poga kopman. Ook een klasbak trouwens. Knalde even over de finish zeg. 222 puntjes vandaag met Quintana (weer) als enige met bankpuntjes. Iets gestegen naar 82,1%.

Morgen kopman nog maar even goed over nadenken. Opstelling onder voorbehoud:

Poga
Rog
Ving
Vlasov
Thomas
Quintana
Woods
Pinot
WVA

Wellens Nietens

Oef deze zou ik graag nog een keer opnieuw invullen... Van Aert kopman en Martinez en Thomas niet opgesteld ten faveure van mogelijke vluchters (Guerreiro, Mollema, Mohoric) en gelijk bijna 10% gezakt. C'est la vie, dit etappeverloop hadden weinig mensen zien aankomen vermoed ik.

Thomberg

'@Wellen Nietens ik zag het huidige eindscenario, dus strijd tussen klassementsmannen wel degelijk als een reëel scenario. Daar komt het vaak op neer. Daarnaast waren de ontsnappers moeilijk te voorspellen dus stel ik dan liever klassementsmannen op. Ik kies ook bewust niet teveel ontsnappers omdat het dan elke keer nogal frustrerend is om ze wel/niet op te stellen.

@arjenzvob ben wel benieuwd waarom O’Connor er weer af ging. Lijkt me niet helemaal in orde? Zie jij hem dan morgen echt aanvallen?

Wellens Nietens

'@Thombeg Ja niet te veel aanvallers ben ik het over het algemeen zeker mee eens en ik maak ze ook bijna nooit kopman. Ik had voor vandaag verwacht dat Van Aert het geel wel zou willen houden en anders toch tenminste zo goed mogelijk finishen ook voor groene trui punten (lagen maar liefst 50 punten op de streep). Daarmee leek me dat ook als het tussen de klassementsmannen zou gaan, Van Aert daar tussen zou zitten en dus ook een veilige keuze was. Ik bedoelde niet dat het super verrassend is dat het tussen de klassementsmannen ging (en dat ik daardoor punten van Thomas en Martinez mis kan ik mee leven - daar heb ik met de aanvallers bewust een risicootje genomen), maar wel dat Van Aert dit hele avontuur ondernam met 0 punten tot gevolg.

Achteraf heb je uiteraard gelijk dat Pogacar de veiligere keuze was. Blijkt wel een erg dure kopmankeuze te zijn geweest, met maximale punten voor Pogacar en 0 voor Van Aert.

arjenzvob

Ja, ik denk dat O Connor het morgen meteen gaat proberen. Of het een wanhoopspoging wordt, valt te bezien. Beetje zoals G. Martin.

Odin

Jaa ik verwacht O’Connor morgen ook meteen. En misschien met in zijn achterhoofd de vorige tour waarmee hij met een aanval terug kwam in het algemeen klassement.

Poule d'Or

Vorig jaar was het wel een beestachtig zware etappe dat hij aanviel. Morgen kan denk ik veel makkelijker gecontroleerd worden op het vlakke.

kevinraar

234 punten gehaald gestegen van 78.0 naar 85.3

team voor morgen
pogacar
roglic
viningaard
vlasov
mas
cattaneo
gereurro

nog 2 plekken over
barguil
meintjes
parte paintre
o connor
bouchard

Laatst gewijzigd
puntenjager

Ik zou O’Connor er ook nog in kunnen fietsen maar zou niet weten voor wie. Gokken op hem of zekere punten WVA. Pinot en Woods verwacht ik misschien ook wel morgen. En Caruso? Mohoric? Keuzestress weer.

Laatst gewijzigd

Volgende 6 renners zijn zeker
Pogacar
Rog
Vin
Vlasov
Thomas
Mc nulty

Wie oh wie van deze worden de laatste ?

Wva ( 8 zekere punten groene trui) +evt teampunten rog+vingegaard
Uran(Punten bergtrui van Cort) +eventuele top 20
O Connor (in de vlucht misschien?)
Woods( nog wat ak mogelijkheden of als vluchter!?)
Cattaneo(AK kandidaat nog)
Jacobsen (zekere punten groene trui)

arjenzvob

Pim, welkom op het forum.

Woods en 'O Connor, zonder twijfel. Die zekere punten, en zeker die van WvA en JaKobsen zijn te verwaarlozen. Cattaneo zou ik nog snappen, maar die staat te dicht om wat te mogen. En Uran... Tja... Wellicht 14e.

Meijers

Parte Paintre vind ik toch wel de mooiste verhaspeling @kevinraar. Ik zou voor O'Connor (moet wat goedmaken en kan zowel uit vlucht of met de grote jongens) gaan en die andere 4 is om t even

floda

Heb voor morgen ook 6 zekere klassementsmannen. Pog, rog, ving, vlasov, martinez en gaudu. Keus bij overige 3 plekken gaat tussen woods, lutsenko, o connor, guereiro, bjerg (11 punten misschien 21 voor pog) vooralsnog heb ik woods (mag vluchten, in vorm en voor het eerst niet echt gevallen in de 1e week), bjerg en lutsenko. Vooral die laatste zit op de wip voor o connor of guereiro. Durf het niet aan om 1 van de 6 zware klassementsmannen eruit te halen.

Thomberg

Jeetje iedereen heeft echt veel vertrouwen in O’Connor. Hoe groot schatten we winst in van vlucht dan? Pogi wil winnen morgen zei hij

Wielertje12

O’Connor morgen 3e bij de bookies

Thomberg

'@wellens ja ik snap keuze WvA als captain goed hoor, net als 48% van de mensen. Ik had last minute naar pogi geswitcht omdat ik hem net hoger inschatte in het scenario. Maar normaal zou WvA dan ook wel top 10 zijn. Had hem niet in aanval verwacht. Nu is het zuur

Wielertje12

Ik had Matthews captain, klein gokje die goed uitpakt

1 2 ... 154 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.