Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 170 ... 196 197
Barrygoal

ik denk dat dit nog te licht voor pinot is, komende dagen zijn mooie etappes voor m

Maestro Mello

'@Pogi Ik vind dat ook vreemd, maar het lijkt erop dat mensen iedereen willen afrekenen voor week één, terwijl je sommige renners ook nadrukkelijk mee hebt genomen voor komende week. Mollema is er daar ook eentje van, dat hij in de eerste week verstoppertje heeft gespeeld, op een enkele poging na om in de kopgroep te zitten, stemt mij juist alleen maar positief. Die heeft z'n energie nog flink op kunnen sparen om vandaag of zaterdag de stenen uit de straat te rijden.

Ted de la course

'@Arjen Heb ook de neiging om Kamna kopman te maken, maar gezien de geringe lengte van de etappe en lange lengte van de slotklim zie ik niet heel veel vluchters voor de favorieten eindigen. Dus ga denk ik toch maar op veilig met Pogacar.

arjenzvob

Ik gok inderdaad graag, en win er meer mee dan met m'n gewone werk ;)

yoeri

'@Ted; ik weet dat het deze tour onvoorspelbaar is. Maar deze rit is geen zware bergrit, lijkt me toch niet dat de favorieten hier tempo gaan maken? Ze zullen toch wel eenmaal wat rustiger aan doen en zo sparen voor de komende dagen? Iedereen weet dat het er dan op aan komt en verschillen ga je hier toch niet maken. Er is geen vallei na een lastige klim en er is geen lastige (eind)klim. Op een eventuele aanval in de laatste kilometers na zie ik niets gebeuren op dat vlak.

Ik ga zelf dan ook voor de aanvallers, maar twijfel nog heel erg over bepaalde renners. En over wie te cappen.

Van Aert (c) (meerdere mogelijkheden, maar gaat hij weer mee (mogen) doen?)
Matthews (moet dit aankunnen, maar dan wel vanuit de vlucht graag)

Pogacar
Vingegaard
Thomas (eindigt vaak kortste na bovenstaande 2)

MvdP (hopen op verbetering en een aanvalspoging in een mooie doortraprit)
Woods (zei zich nog redelijk goed te voelen na zijn val en hoop op goed herstel en aanval)
Küng (etappe op lijf geschreven, maar moet steeds bij die kleine schooljongen blijven)
Pinot (wil de bergtrui, zei dat hij zich vrij goed voelde na etappe Jungels, dus ben benieuwd of hij meegaat)

Bankie: Roglic, Vlasov, Bardet, Caruso, Pedersen

Uitvallers: Guerreiro (anders opgesteld) en O'Connor.

Iemand die anders naar mijn selectie kijkt voor vandaag dan dat ik heb gedaan? Ik maak vooral de keuze voor de (grotere) vluchtgroep, maarja gaat dat ook zo zijn?

zomaareens

Hoi Yoeri, ik kijk er hetzelfde naar. Zou ook inzetten op grote vluchtgroep. Twijfel alleen zeer over vd Poel, vlgs mij kan ie nooit goed genoeg zijn om opeens mee koers te maken.

yoeri

Zou Caruso weg mogen rijden met de vlucht?

zomaareens

Dat denk ik niet, net als Lutsenko niet.

zomaareens

Cort Nielsen of Vd Poel vandaag opstellen? Of beide niet voor de zeker puntjes van Roglic

Feld

Bij geen top 20 van Roglic, slechts 6 puntjes. Kun je een gokje voor wagen!

zomaareens

ok, cort nielsen vd poel bettiol barguil. ik kan er 2 mee:) welke 2 zullen we doen?

Ted de la course

'@yoeri iedereen wil in de vlucht zitten vandaag. Kan op t 1e bergje ontstaan, na ca. 30km maar ook op de 2e, na 50 tot 70km. Ze beginnen aan de slotklim na een kleine 130km. Er is dus maar weinig ruimte om voorsprong te pakken voor de slotklim. Als het peloton in wandeltempo gaat rijden zullen er genoeg renners voor blijven, maar hoe realistisch is dat in een rit van 148km? Als het tempo er enigzins in blijft dan zullen een paar sterke vluchters vermoedelijk wel overleven maar zullen de meeste terug waaien in het peloton. Het is toch 20km bergop.

Het kan zeker dat het peloton een snipperdag neemt en geen enkele klassementsman in de punten rijdt, maar is voor mij lang geen uitgemaakte zaak.

Punchen of verzuipen

Het is eigenlijk heel simpel:

Als supporter en liefhebber: always support the break.
Als Scorito-speler: always bet against the break.

Als je stabiel hoog wilt scoren in Scorito moet je die twee rollen niet teveel verwarren ;-)

arjenzvob

'@Punchen Dat is niet waar en dat heb ik in het verleden al vaak genoeg bewezen. Daardoor gouden bekertjes gewonnen, wat uiteindelijk toch ons doel is. Dat blijven hangen rond 80 a 90 % vind ik niet zo boeiend.

Deze tour pakt het verkeerd uit, omdat ik moest gaan forceren door een grote achterstand. Wellicht maak ik daar iets goed van, maar kan net zo goed weer verkeerd uitpakken.

Laatst gewijzigd
jan derksen

ik ga volle bak voor mollema captain deze etappe ligt hem wel

Punchen of verzuipen

Voor mij is het wel waar. Er zullen ongetwijfeld spelers zijn die extreem goed zijn in vluchters cappen (zoals jij). Maar 99,9% van de spelers gaan er keer op keer de boot mee in. Met het zo goed als nooit cappen van vluchters haal ik ook regelmatig bekertjes en sta ik comfortabel in de top50 van de overall wielerindex.

Tim

Twijfel om Kung er in te zetten, maar ja dat is uiteraard een grote gok, maar hij zou dit wel moeten kunnen. Kamna zekerheid mee in de aanval vandaag en Cort denk ik ook.
Dan de gok Roglic voor zeker teampuntjes en wellicht top 10-20 plek? Of toch keer gokken op Jorgenson dat die meegaat in aanval? Laatste is alleen erg onzeker...

Barrygoal

Ik ga ook voor mollema.,
Ik ben totaal niet van het cappen van vluchters. maar vandaag moet en gaat het gebeuren.
Mollema heeft zelf aangegeven dat het voor hem makkelijker is om in een vlucht te komen als het bergop gaat in het begin.

madeinstars

Dat is dan een bijzondere keuze, Barry, want het gaat niet omhoog in het begin. Of je moet die 7 km aan 3% bedoelen, dat gaat het verschil niet maken.

RTankink

'@Tim ik heb dezelfde twijfel, maar vrees dat Küng Gaudu moet babysitten. Denk dat ik liever ga gokken met Cosnefroy, ook al ziet die er de laatste dagen niet bepaald goed uit.

Vind Pinot ook een lastige vandaag. Wil hem eigenlijk niet banken, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zichzelf vandaag leeg rijdt in een vlucht terwijl er morgen en donderdag ritten zijn die hem veel beter passen.

Barrygoal

ja 7 km a 4 % kom je makkelijker weg dan geheel vlak in mijn optiek

penj01

Zou Kung echt moeten babysitten vandaag? Zo zwaar is de etappe niet toch ofwel?

En denken jullie dat Matthews dit moet kunnen, of lekker op de bank laten?

arjenzvob

'@Punchen Ik kan me zeker voorstellen dat het voor jou waar is. En nee, ik ben niet de ultieme 'vluchtkiezer', dat bewijs ik deze belabberde tour. Wat ik probeer te zeggen is, dat je als je eenmaal hoog staat safe gaat voor bijvoorbeeld Pogacar. Alleen is de kans dat je dan een gouden beker wint aanzienlijk kleiner. Door wat risico te nemen lukt dat iets eerder. Het zal niet veel schelen.
Dat maakt dit spel ook zo mooi. Zo veel verschillende tactieken.

RTankink

'@pen j ben ik met je eens, dat het niet heel erg zwaar is. Maar kan me voorstellen dat Küng eerder een vrijgeleide krijgt in die rit na de Alpen (etappe 13?), en dat hij voor nu bij Gaudu moet blijven. Pinot of Madouas kan dan misschien in de komende ritten voor zijn kans gaan.

Edit: en dan vergeet ik Storer nog

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik laat Matthews lekker op de bank. Kan me de laatste keer dat hij in een vlucht zat niet herinneren. Hij is altijd meer van het "ik rook mijn ploeg op om de vlucht terug te halen en win daarna zelf net niet".... En dat laatste zie ik met zo'n lange eindklim ook niet gebeuren.

Liever een gokje op Jorgenson dan.

1 2 ... 170 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.