Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 176 ... 196 197
Thomberg

'@JesperRenrad haha ja dat van Fuglsang begrijp ik totaal niet maar krijg daar wel fomo van. Iemand nog iets over Caruso gevonden?

user26842

Kunnen we iets verwachten van Woods vandaag?

Laatst gewijzigd
Jan Janssens

Is goed Jan Janssen ik spreek jou wel als hij 350 punten heeft.

Zo dat heeft hij alvast niet gehaald. Zit jij al aan de whisky ananas?? Mij mag je er altijd eentje trakteren!

Trouwens niet fijn dat Matje afgestapt is had hem graag nog zien strijden met Wout maar je reactie was wel net iets te fel om hier niet op te reageren

Eddix

Deze tour scoor ik helaas niet al te goed. Ben benieuwd of ik überhaupt nog boven de 70% ga eindigen. Mijn wissels in de laatste week waren juist weer de verkeerde. DFM, Cattaneo, Guerreiro.. En o wat heb ik lang getwijfeld om MVP thuis te laten, en m'n gevoel had gelijk, maar helaas, ik kijk teveel op dit forum. Ook vallen Woods en Caruso tegen, O'Connor al uitgevallen. Die wilde ik ook niet eens meenemen, snapte de hype al niet, ook daarmee de mist in gegaan. volgend jaar ga ik zonder forum mijn team samenstellen.

Dat gezegd hebbende. Wat een prachtige etappe gisteren! Dat is waarvoor je wielrennen kijkt. Ben heel benieuwd naar vandaag. Ik heb het vermoeden dat Pogacar toch wel baat zou hebben bij een sterker team. Hij moet in zijn eentje op teveel dingen letten. Maar nu hij geen geel heeft kan hij lekker in het wiel gaan hangen. Wellicht sterk genoeg om weer wat tijd terug te pakken vandaag. Ben heel benieuwd hoeveel energie Vingegaard nog over heeft.

RvhC74

Hopelijk mag de sterkste rijder van FdJ nu eindelijk eens voor eigen succes gaan ipv oppas te spelen, Storer moet vandaag gewoon vol voor ritwinst en bergtrui gaan

Kanarie

'@Eddix ik sta nog op 89% ondanks DFM, MVDP, O’Connor, Guerreiro, Woods en Caruso, maar na de eerste etappe stond ik nog op plek 9 dus wel een vrije val.

Ted de la course

'@Eddix O'Connor vond ik vooraf juist een prima pick. Wordt elk jaar beter, draait een goed seizoen, en gaat aanvallen als hij tijd heeft verloren. Dat ie valt was niet te voorzien.

Heb er zelf wel een paar misperen tussen zitten. M.n. Caruso en Uran. Een quintana i.p.v. een van de twee had net die paar procent voor een virtuele gouden beker gescheeld. Verder Guerreiro maar daarvan weet je niet wat ie had gedaan zonder valpartijen en Vlasov en VDP maar die zijn zoveel gekozen dat t weinig pijn doet.

Eddix

'@Kanarie waarschijnlijk heb je het ook beter gedaan in de dag-tot-dag opstellingen haha! Ik heb echt al een berg bankpunten!

Tim

Zou Kamna vandaag weer gaan, of bewaart die zijn energie tot etappe 14? Anders ruil ik hem in voor de zekere punten voor McNulty (7 punten)

Eddix

Ja het lijkt erop alsof Gaudu, Quintana, Bardet, en Cort! en wellicht Powless toch ervoor zorgen dat mensen een verschil kunnen gaan maken. In mijn oorspronkelijke selectie had ik er hier nog 3 van in zitten. Maar nu dus niet meer. Maar goed, Parijs is nog ver.

Jasperdewaal11

Ik heb ook MVDP, O’Connor, Guerreiro, Woods en Caruso maar sta desondanks op een zilveren bekertje (voor nu).

MvdP is wel een mispeer en reken ik mijzelf aan. Die andere 4 zijn prima picks normaal maar hebben alle zo hun redenen dat ze het niet doen. Ipv DFM heb ik dan wel G thomas die het uitstekend doet.

Tim

Bardet is inderdaad erg verrassend, Gaudu had ik ergens wel goed verwacht in de bergen, maar toch ook wel enigzins boven verwachting. Pidcock ook boven verwachting en is achteraf een goed alternatief geweest voor VdP.
Bahrein erg teleurstellend, maar misschien gaat Caruso nu wel aanvallen. Plus Vlasov ook minder dan gedacht/gehoopt.

Jasperdewaal11

En renners die het minder doen dan vooraf bedacht omdat zij gevallen zijn of ziek worden kan je ze niet echt aanrekenen.

Barrygoal

Gaudu staat binnen een minuut van het podium, dus lijkt me dat Pinot en Storer net als gisteren bij Gaudu blijven. ( hoop ik ook op eerlijk gezegd)

RTankink

Gisteren waren het Madouas en Storer toch? Pinot heeft volgens mij iets van 20 minuten verloren. Ik verwacht Pinot vandaag in de vlucht om een berg punten voor de bergtrui op te halen, en te proberen te winnen op Quatorze Julliet. En goede kans ook dat Jumbo de vlucht laat rijden.

Captain vandaag is gewoon weer Pogi, denk dat hij en Vingegaard samen bij de finish komen en dan is het de afgelopen dagen wel duidelijk geworden wie de betere sprint in de benen heeft.

Edit: zie trouwens dat Caruso vrij lage odds heeft vandaag. Vind ik ook een interessante naam voor de vlucht in een van de bergritten die nog gaan komen. Vandaag misschien nog niet als zijn benen zo slecht zijn als ze lijken, maar in de Pyreneeën...

Laatst gewijzigd
Rob94

Twijfel een beetje tussen Caruso en Woods, met het oog op een mogelijke vlucht.

RiesKos

Caruso kwam gisteren in de bus binnen. Dat doe je alleen als je heel slecht bent of als je jezelf aan het sparen ben voor een volgende etappe. Als een Caruso zo slecht is dat hij in de bus terecht komt dan is hij ziek, zwak of misselijk en kan hij beter afstappen. Dat deed hij echter niet. Gezien de tijd die hij al verloren had, lijkt het er op alsof hij een topklassering in het klassement volledig los heeft gelaten en voor een etappe wil gaan. Of hij daar ook echt de benen voor heeft dat is gissen en betekent voor ons dus een gok om hem wel of niet mee te nemen.

Ik heb trouwens geen keus, want deze Tour kom ik eigenlijk een klassementsrenner te kort. Zeker na het uitvallen van O'Connor. Had beter Gaudu in mijn team kunnen laten staan en MvdP thuis gelaten. Maar ja. FOMO, hè.

Wat betreft vandaag: Ik zie zo een scenario waarbij Roglič met de ontsnapping van de dag probeert mee te gaan. Voor de top 7 is hij geen bedreiging, dus ik zie niet in wie er hem niet zou laten gaan. Roglič cappen zou dus een interessant gokje kunnen zijn. Of toch voor safe gaan en Vingegaard cappen die alleen maar Pogačar hoeft te volgen en waarschijnlijk ook nog Kruijswijk, Kuss en misschien Van Aert of zelfs Benoot bij zich heeft.

Lastig. Ik denk er nog even over na.

daandej

Laatste plek of wva voor zekere 16 punten of kamna , mollema

Eddix

'@Jasperdewaal11 helemaal mee eens. Sommige renners hebben gewoon weer wat pech gehad, zo gaat het nou eenmaal.

JesperRenrad

'@Thomberg, Fuglsang fomo heb ik ook. Net als Covi in de giro 12x opstellen behalve als hij wint een sprinter nemen voor 2 vaste punten.
Caruso heeft gisteren gewoon 28 min verloren. Een italiaanse bron vertelde dat hij nu gaat aanvallen, waarschijnlijk later pas. Ik denk dat ze dat aannemen omdat hij niet uit luxe 28 minuten weggegooid heeft gisteren.

Overigens heb ik ook nog Storer fomo. Die kan wel, maar mag niet. Fuglsang en Caruso mogen wel maar lijken niet te kunnen. Wie (2x) van de drie?

RiesKos

[B]@Daan de Jager[/B] Persoonlijk ga ik voor Wout. Heb Mollema ook in mijn team, maar die heeft het nog niet laten zien deze Tour en verwacht ik pas in de Pyreneeën. Dus banken.
Voor Kämna zie ik eenzelfde soort scenario. Met daarbij rekening houdende dat hij vandaag waarschijnlijk nog bij Vlasov moet blijven. Dus hij mag pas in de Pyreneeën als Vlasov redelijk vast in de top 10 staat.

Laatst gewijzigd
daandej

Vandaag

Pogi (c)
Vini
Rogi
Wva
Lutsenko
Caruso
Thomas
Vlasov
Kamna

Christian

Gisteren de beste 95% bereikt door dit klimteam:
Pogi (c), Vingegaard, Roglic, Quintana, Thomas, Gaudu, Vlasov, Pinot, Van Aert.

Vandaag hetzelfde team, nu met Vingegaard als kopman. Op naar die gouden beker!

Goede inschatting dat de meeste sprinters het geld niet waard waren. Wel jammer dat veel van het bespaarde geld naar missers is gegaan: Martinez (4m), O'Connor (2m), MVDP (3,5m), Guerreiro (750k), Mohoric (1m), Bagioli (750k). Hopelijk geen uitvallers meer want backup is er niet echt.

zomaareens

Jungels of pidcock vandaag meer punten?

Bonorrie

De verkeerde kopman-keuzes in de eerste week hebben me een beetje op achterstand gezet, heb er van geleerd en moet er voortaan meer vertrouwen in hebben.
Maar nu in de 2e week kom ik wat terug :)
Vandaag een gokje op de captain, op 14/7 altijd voor een fransoos gaan.
En als die het verschil niet maakt, is het team m.i. nog sterk genoeg om ook vandaag wat %% te stijgen.

Deze gaan het doen voor mij:
bar, pog, rog, vin, tho, vla, lut, sto, wva

Laatst gewijzigd
1 2 ... 176 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.