Ik herinner me nog voor de tour begon dat iedereen bijna de ganse Bahrein ploeg in z'n team wou... Daar heeft de inval op z'n minst toch anders over beslist.
Een algemene bedenking. Ik heb het gehad met aanvallers in m'n ploeg... Eerst en vooral n kleine kans dat de vlucht slaagt en dan moet je nog de juiste aanvaller in de geslaagde vlucht hebben gezet. Veel meer zekerheid met extra spinter, klimmer, tijdrijder.
Ik denk dat het toch een sprint wordt. Iedereen is gesloopt. Kleine kopgroep met 6 man waarvan drie keer Rolland
Ik neem mijn sprinters mee. Waarom zouden die niet in een kopgroep zitten als die groter is. Las net over van Poppel dat die dit niet aan kan? Die kan dit juist aan!
Jumbo altijd meenemen. Gratis punten
'@Timbapao ik zal @nasibal over onze giro-vriend Covi even quoten:
Dat Mohoric tot dusver alleen een 31e plaats bij elkaar heeft gefietst, zegt niks over zijn vermogen om een rit te kunnen winnen die hem past. Dat heeft Covi ook bewezen in de Giro, door verstoppertje te spelen tot de op-één-na laatste etappe en die vervolgens te winnen.
Bij dit soort renners is het moeilijk te voorspellen wanneer ze erbij zitten, maar net als het constant moeten opstellen in Scorito zullen de bookies hen ook constant opnemen in de quoteringen.
Pogacar
Vingegaard
Van Aert
Dainese
Philipsen
Pedersen
Van Poppel
Van der Hoorn
Bagioli
Denk dat ik die laatste captain maak. Hij was gister goed en kan daarnaast in een groepje aankomen. Verwacht dat topsprinters het niet gaan overleven. Zie de laatste 6 renners van het team ook wel in de ontsnapping van de dag zitten.
nog 2 plekjes in het team voor de volgende renners:
Mohoric - zal hij het vandaag wel laten zien?
Pedersen, philipsen en van Poppel - sprinters, maar zijn die er bij aan de finish
Opgesteld:
zekere punten - van Aert(c), Roglic, Vingegaard, pogacar
Aanval/sprint - Matthews, mollema en pidcock
met wie zou ik het team opvullen?
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik Mohoric vooral voor de eerste week had. Bij nader inzien had ik em eigenlijk helemaal niet moeten selecteren. 1. Het feit dat de hele ploeg onder een vergrootglas ligt. 2. Zijn capaciteiten als daler kan hij deze Tour maar weinig benutten.
Verder zit ik vrij royaal in mijn renners voor deze etappe, dus ik laat hem erbuiten. Zonde, aangezien het een attractieve renner is, maar het gouden bekertje is heilig momenteel en ik ben al te vaak de mist ingegaan met mijn aanvallers.
Denk dat ik deze keer een keer voor de zekere teampunten ga. Vaak gooi ik die overboord om zo meer risico te nemen, maar dat gaat me niet goed af de laatste tijd helaas. Ik heb nog één struikelblok; Ik heb Küng in de selectie staan, maar deze is de waakhond van de schoolboy. Heb hem al vaker geselecteerd gehad en ben bang dat dit vandaag weer voor niets zal zijn. Maar ze zullen daar toch ook een etappeoverwinning willen scoren lijkt mij?
Verder nog Mozzato op de bank, maar zou dit in principe aan moeten kunnen. Toch, als je naar zijn klimtijden kijkt van de afgelopen etappe's dan zit hij tussen Philipsen en Ewan in. Dat is op een heel ander niveau dan de tijden van van Poppel, Matthews en Pedersen. Maar ik hoor zojuist dat Philipsen hoopt op het controleren van de etappe (zij gaan hier dus voor), wellicht dat BikeExchange mee gaat doen voor Dylan? Die beter klimt dan Fabio en Ewan...
Twijfel over Küng (en eventueel Roglic/Pogacar)
En wil eigenlijk nog toevoegen: Mozzato (en wellicht Ewan, wanneer scoort die anders punten?)
Iemand die hier zijn licht op wil laten schijnen?
Mollema heb ik nu drie keer tevergeefs opgesteld, dus ik zet hier ook de volledige sprintploeg in, aangevuld met Rogi + Pogi en Vinnegaard voor de klassements- en truipunten. Zelfs als het vlucht het haalt, dan is de kans groot dat er gesprint wordt om plek 11-20. Dat is ook nog best leuk sprokkelen.
Ik heb mijn twee overgebleven aanvallers Küng en Louvel vandaag ijskoud gebankt voor de truipunten van Vingo en Pogi. Verder all in op het scenario gereduceerde sprint, met Wout (c), Philipsen, Pedersen, Kristoff, Dainese, vPoppel en Mozzato. De dood of de gladiolen jongens.
vPoppel beetje verkouden, komt goed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.