Het is wel echt de tour van weggezakte klassementsmannen (Martinez, Woods, Caruso, Meintjes, Powless) die dan vervolgens in de vlucht mee gaan, nét op de dag dat je ze niet hebt opgesteld, omdat je inzet op de daarvoor gekozen vluchters (Kämna, Mollema, Bettiol, Fuglsang, Ciccone, Kron, Konrad, Geschke, Pinot, Küng, Cort, etc, etc) die er dan natuurlijk net weer niet bijzitten die dag.
'@ditwashet: het is tot nu toe idd een prima Tour. De beste sinds jaren, eigenlijk. Uit mijn hoofd denk ik zeker al de beste van de laatste 10 jaar. De Tours van Froome waren niet heel denderend. Laat staan de verschrikkelijke Tour van Wiggins. De Tours van Bernal en Thomas waren ook niet heel verheffend en de pak slaag die Nibali uitdeelde in 2014 was ook geen ‘leuk’ schouwspel. Zaten in al die Tours zeker wel mooie etappes, maar overall deden ze eigenlijk continu onder voor de Giro en zeker de Vuelta.
De Vuelta’s van 2012 en 2014 waren uitmuntend. Die van 2015 en 2016 heel goed. De Giro’s van 2015, maar vooral 2017 en 2018 waren ook uitstekend. Ik kijk nu al uit naar de Vuelta, wat weer een monsterlijk AK-veld gaat hebben.
Vandaag Matthews zowaar opgesteld, lekkere overwinning. Jammer dat Woods én Mollema die ik ook mee had slechts 18 en 19e werden... Maar ach, iig geen bankpunten :)
Wie o wie cappen morgen?
Van Aert of Philipsen als de kans op een sprint groot is, maar misschien Pedersen verstandiger want die zit vaker mee in de vlucht? :)
Pogacar
Roglic
Vingegaard
Ganna
Van Aert (C)
Philipsen
Kristoff
Pedersen
Dainese
Zo maar doen morgen. Klinkt verstandig. Gaat Ganna zijn punten toch nog waard zijn aan het einde? Toch baal ik dat ik niet voor Pidcock gekozen heb, was echt stuivertje wisselen op die vrijdagochtend. En Ganna was eigenlijk bij niet-winst altijd een slechte keus...
Missers tot op heden: Mathieu (maar goed, die heeft iedereen), Vlasov, O'Connor. En een paar opstelfoutjes, een keer dom gecapt. Maar als het goed valt, zit een gouden bekertje er nog wel in.
Ik doe mee met de diverse Wielerflits sub leagues waaruit blijkt hoe goed die deelnemers zijn. Terwijl ik het bekertjes terrein nader, is de vooruitgang bij die clubjes veel en veel minder zichtbaar, krap 94% algemeen nu.
Voor vandaag
Van Aert (c)
Roglic
Vingegaard
Thomas (die ene ja)
Philipsen
Sagan
Pedersen
Jakobsen
Pogacar.
Als ik elke dag een procentje pak, wordt het vanzelf goud!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.