Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 192 ... 196 197
JesperRenrad

Sies, die eindpunten krijg je sowieso, en bovendien zijn teampunten of truipunten nooit dubbel. Dus zondag gewoon een sprinter captain maken

Jasperdewaal11

'@Leonstar
Ik snap je punt maar dan denk ik hoezo zeg je dan niet hetzelfde over UAE en pogacar ? Pogacar eindigt niet ver achter Vingegaard. Die zien er vaak ook onoverwinnelijk uit en doen dingen waar je denkt wauw.

Ik snap niet waarom er specifiek op Jumbo gericht word.

Verder helemaal eens met dat het een leuke tour is met strijd.

Papa Bart

411 punten vandaag, en na Denemarken voor het eerst weer in bekertjes territorium. Na bijna tien jaar dit spelletje meespelen is dit de eerste keer dat ik een bekertje lijk te gaan halen bij de Tour.

En dat bij wellicht de leukste tour in tientallen jaren, vet zeg!

madeinstars

Gaan Lutsenko en Vlasov op de valreep nog best nuttige gasten blijken.

RvhC74

Oppassers moeten ze verbieden, je fiets toch om te winnen.

Waarom renners als Kung, Storer, Bagioli, Catteneo meenemen als ze niet eens voor eigen kansen mogen rijden.

Jammer dat het gat tussen Vingegard en Poga wel groot is tov de rest, wel mooi gevecht tussen de twee beste renners

jenzrscl

Morgen kans op waaiers.. Wie heeft daar nog baat bij? Mss bora? Vlasov kan top 5. Maar kan dan dat via tijdrit doen.

Morgen is ideale rit voor vluchters zoals kung en ganna. Maar dag erop tijdrit , dus deze kan je ook schrappen, dan maar klassieke sprint

Ted de la course

Wat krijgen we toch een geweldige tour voorgeschoteld! Ik geniet ook enorm van het onderling respect tussen Vingegaard en Pogacar. Sport op z'n mooist!

Qua scorito vandaag de schade beperkt gehouden. 0,1% gezakt naar 96.8%. Met 7 sprinters kan ik de komende dagen hopelijk nog wat naar boven kijken. Moet t morgen nog wel n sprint worden natuurlijk..

Chef83

Tsja vandaag wie zullen we nu eens captain maken en ook met die waaier alarm gaat wout sprinten de laatste 2 ritten of mag laporte ze gang gaan ? Moet hij bij jonas blijven met waaiers ?

Kan philipsen goed waaiers rijden ?

Of zullen we maar voor meneer p sagan kiezen 😀

Het word een link ritje
Weet je wat dan maar pedersen captain
Of toch van poppel?

wielergekkie

Voor mij is dit ook zeker een van de mooiste tours die ik zelf heb gezien. Kwa scorito is dit het tegenovergestelde, misschien wel de slechtste ooit met nu op 69%. Toch sta ik nog wel achter mijn keuzes. Hopen dat de laatste etappes nog wat spektakel kunnen zorgen. Daarna kunnen de ogen op de Vuelta, als ik daar naar de voorlopige lijst kijk moet dat wel genieten worden.

NOAD1912

'@Leonstar,

Sterke analyse en ik ben het helemaal met je eens, maar idd ook Pogacar doet dingen die eigenlijk niet kunnen.

madeinstars

Normaal gezien een sprint, maar het kan wel raar lopen op zo'n vlakke rit na alle bergritten. Vorig jaar reed er een grote groep weg die met 20 minuten voorsprong won. Als er twee sprintploegen zijn die een mannetje mee hebben in de vlucht wordt het al een lastig verhaal voor het peloton.

Jasperdewaal11

Gave Tour, Gave Strijd en veel Spektakel. Genieten!

Daarnaast gister de 99,5% vast kunnen houden dus voor mij is het op alle fronten leuk momenteel. Nu is alleen de vraag of er nog meer in zit met de sprint etappes. Durf ik niet te zeggen maar we gaan het zien.

De volgende kleppers vandaag:

Philipsen (c) --> heeft de bergen het beste verteerd lijkt me
WvA
Jakobsen
Pedersen
Kristoff
v Poppel
Mozzato
Vingegaard
Pogacar

Laat maar waaien!

Maestro Mello

Eén van de conclusies die we toch ook al wel kunnen trekken is dat de sprinters in de Tour er alles aan doen om in Parijs nog te mogen sprinten. Ik weet dat we het hier vooraf flink over gehad hebben, maar het blijkt toch wel als je kijkt naar wat de sprinters allemaal doen om de tijdslimiet te halen en zichzelf over de bergen heen te jassen.

JesperRenrad

'@jason, dank voor je bijdrage. Heb je toevallig ook wat coupons voor penis-enlargements en wat berichten dat ik zojuist een miljoen gewonnen heb als ik mijn credit card gegevens invul?
Bedankt man!

Lars#1

Oef sta nu op 97,2%, maar had mijn team ingesteld op aanvallers en klassementsmannen. Met name de uitgevallen Guillome Martin en tegenvallende Caruso hadden mijn Tourpoultje nog mooier kunnen maken. (buiten de usual suspects VDP, OConnor en Roglic

Nu maar hopen dat Groenewegen, Jakobsen en Ewan geen zin meer hebben om te sprinten, en dat Ganna en Küng die tijdrit laten schieten.. ;)

Ted de la course

'@Jasper je hebt bijna hetzelfde team als ik vandaag. Alleen heb ik Dainese ipv Van Poppel. 99.5% sowieso al netjes maar met jouw sprintteam zou je normaal gesproken zeker nog wat kunnen stijgen!

Ik zou normaal gesproken Van Aert kopman maken vandaag maar het zou niet gek zijn als hij een keer de lead-out voor Laporte zou doen na al zijn werk en nu groen al binnen is. Dan is Philipsen wellicht toch de meest zekere keuze.

leonstar

'@jasper

Wow 99,5 das lekker zeg en dan nog zo”n sprintploeg!
Dat kan alleen maar mooier worden nog!
Gefeliciteerd alvast met t gouden bekertje!

Bij mij gaat t niet meer goed komen vrees ik tenzij t nog heel dicht bij elkaar staat.
Sta 91.7 %
Eergister domme gok met woods captain kostte me 3%
Maar dat gebeurt..

Denk dat de bovenste plaatsen alleen zijn voor de juiste opstellers en captain kiezers.

De meeste team selecties verschillen niet zoveel.

Dit zijn de echte pareltjes : (buiten de top 10 meest gekozen renners)

Laporte (4% gekozen)
Kuss (10% gekozen)
(Elke andere 4e jumbo meeste hebben er maar 3)
Thomas (31% nog wel redelijk veel gekozen)
Gaudu (idem)
Pidcock (24% gekozen)
Powless (2% gekozen)
Quintana (13% gekozen)
Meintjes (11% gekozen)

En dan wat gewoon goede picks zoals:
Bling (31%)
Mc nulty (31%)
Cort (12%)
Sagan (17% moet nog wel wat scoren in de sprints die nog komen)
Mozzato (6%)
V poppel (17%)
Lutsenko (23%)

Verder bij meesterlijke jomanda opstel kwaliteiten konden de volgenden ook mooie picks zijn maar allen vrijwel bijna niet gekozen 1-3 %

Geshke
Bettiol
B thomas
Jorgenssen
Jungels
Houle

Ik zelf heb van bovenstaand alleen lutsenko, g thomas, sagan en v poppel.
Dat is helaas net te weinig om echt hoog te eindigen maar toch netjes!
Ik hoop dus nog dat de laatste 2 nog 2x goed scoren in de sprint!

rbc1912

4 Jumbo's lijkt ditmaal wel de sleutel tot succes te worden. En een extra klassementsman ipv Van der Poel is ook niet mis

Wasbakmonteurfabriek

Op dit moment op een uitstekende 99,4%. Tevreden met mijn picks, buiten de usual suspects heb ik o.a.Meintjes, Thomas, Groenewegen en quintana wat voltreffers zijn gebleken. Ook het niet selecteren van O'Connor en VDP is goed uitgepakt. Mijn enige echt grote fout is het niet selecteren van philippsen wat mij al veel punten heeft gekost en vandaag hoogstwaarschijnlijk weer. Hoop dat ik boven de 99% kan blijven.

rbc1912

Philipsen altijd nemen

Maar dat zei ik ook over Mathieu ;)

Jasperdewaal11

'@Ted & @Leon dank je wel mannen!

Ik mag mij zeker in mijn handjes knijpen. Ik heb met Roglic, MvdP, O'Connor, Guerreiro & Caruso 5 uitvallers waarbij de eerste 3 bij bijna iedereen wel zijn uitgevallen.

Daarnaast heb ik, voor de verandering, er niet vaak naast gezeten qua kopman keuze. Vooral de eerste etappe die Jonas won en de meerderheid voor Pogacar ging bezorgde mij 2% stijging. En het sprint team doet het goed.

Het zou na de Vuelta in 2017 mijn 2e gouden bekertje worden dus heel blij mee.

Wasbakmonteurfabriek

'@Brabander
Ja enorme fout om Philipsen niet mee te nemen, ik gaf de voorkeur voor dure sprinters aan Jakobsen en Groenewegen en aangezien er weinig sprintetappes waren vond ik dat genoeg.

Ted de la course

'@Jasper al jouw 5 uitvallers heb ik ook, plus Kamna. Verder als teleurstellende picks Mollema, Uran en Vlasov en als goede picks Meintjes en Thomas.
Mollema, VDP en Kamna (al giro gereden) neem ik mezelf wel kwalijk. Uran (aanhaker) en Caruso (beter in Italië dan erbuiten, maar toonde wel vorm) in mindere mate. Alternatieven daarvoor boden net zo weinig zekerheid.

Scoritop

Hier nu onder de 85%. Was te veel gefocust op de aanvaller, die uiteindelijk misperen zijn gebleken. Gaudu, McNulty heel lang in mijn team gehad en VDP niet. Uiteindelijk gewisseld en dit als resultaat. Ik kijk uit naar de Vuelta

Jasperdewaal11

'@Ted Ik snap je helemaal, ik neem mijzelf MvdP ook kwalijk. Daarvoor had ik beter een Gaudu, Bardet of misschien zelfs een Mas gekozen. Daarnaast was Quintana i.p.v. Caruso ook beter geweest al heeft Caruso nog wel iets opgeleverd.

Vlasov en Roglic zijn gewoon pech dat zij vallen anders had dat er beter uit gezien. Kung hangt bij mij nog een beetje in het midden (jammer van zijn oppas dienst) maar als hij nog scoort in de tijdrit is het ok.

1 2 ... 192 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.