Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 23 ... 196 197
Kip

Bahrein aargh en dan net de verkeerde hebben, het is ook maar even het teamplan afwachten. Kan zijn dat er een aantal behoorlijk mogen knechten.
Welke 4 kiezen jullie van het team in vorm - Intermarché-Wanty-Gobert?

Thomberg

'@kip ik neem 4 keer Kristoff

nasibal

En dan misschien ook Kristoff nog

Barrygoal

'@valvuillerdemoz je kan beter op zoek gaan naar de Albanese en Theuns van de Tour. Scheelt je weer 3M.

En vingegaard doet niet meer mee voor t wit volgens mij

Bode80

'@nasibal

De route is qua indeling niet veel anders vorig jaar.
Wat betreft Mas, in de Vuelta heeft hij niet zoveel moeite met goede uitslagen rijden in het eerste deel van een grote ronde.

Daan Brakenhoff

Omdat er in de Vuelta, in tegenstelling tot de Tour, wél zware bergetappes zijn in de eerste week. Of verwacht je Mas op de kasseitjes? ;)

nasibal

'@Bode80

Ik zeg ook niet dat hij dat heeft, net zoals velen van de AK renners dat prima kunnen. Waar hij zich echter kan onderscheiden van die andere jongens is in een zware 3e week. Zonder die zware 3e week is hij dus gewoon 'een van de zoveel' wat mij betreft. Dat hoeft hem geen slechte pick te maken, maar het heeft wel invloed op zijn waarde t.o.v andere AK renners en vice versa.

Bode80

'@DaanB

Fijn dat je dat opheldert maar heb je de eerdere opmerkingen wel gelezen?
Het punt was dat Mas piekt in een (zwaardere) 3e week.

zitvlees

Mas zeker niet onderschatten op de kasseien.. Kijk anders even de GP van Denain dit jaar terug

Nog voor de ontsnapping van Roglic, reed Mas namelijk samen met Kim Heiduk weg bij onder meer Kenneth van Rooy en Matthieu Ladagnous

floda

Even ander onderwerp, maar de hoeveelheid mannen die een goede tijdrit op vlakke kunnen rijden wordt nu langzaam wel erg veel.

Dus idee van punten meenemen van de tijdrijders ipv sprinter voor etappe 2 en 3 en die daarna ook nog gaan vlammen in 4 en 5 maar wie o wie en tegen welke prijs.

Ganna, kung, asgreen, pedersen, MvP, cort, bisegger, bjerg, cavagna, kragh andersen, thomas, bettiol, schachmann en rohan. En dat naast WvA, rog,pog,vingegard en mcnulty.

Zo en nu maar hopen dat de stagair meeleest en denkt dat er zoveel tijdrijders zijn dat het geen zin heeft om daar heel veel geld voor te vragen.

Ludi

Mja aan de andere kant, zo'n b Thomas / kragh / cavagna / Cort kan prima 5+6e worden maar met dit veld ook prima 11+13e. Je moet ook niet te veel van dat soort specifieke lui willen. De kans dat je AK mannen in de tijdrit scoren is toch groter dan dat ze scoren in de sprint, lijkt me. ;)

Berend

Verheug me enorm op de Tour, en dat ruim 4 weken van te voren haha :)

Maar het enige belangrijkste dat ik wil weten nu:
Hoe spreek je Vingegaard nu uit?

Vinge-go?
Vinge-goard?
Vinge-ghaard?
Vinge-baard?

Ik heb al zoveel varianten gehoord haha.

KV

Vinge-geu dacht ik :-)

Ab Normaal

Ik ben in Denemarken tot vrijdagavond. Als ik een wielerliefhebber tref dan vraag ik het wel even.

Jan Janssens

Ik vind Mas hier toch wel wat onderschat hoor. Die jongen rijdt de afgelopen 2 jaar telkens tour en vuelta en slaagt er in om in deze 4 ritten minstens 6de te worden (2 × 5de, 1x 2de en 1x 6de). Zijn tt is niet slecht (top 20 mogelijk) toch een andere GC klimmer a la Landa. Ik vind 3.5 absoluut geen weg gesmeten geld zo! Zie hem weer in de top 5 en met veel bergritten tja toch hoog punten potentieel..

Trentin nu ook toegevoegd een PCR, dat zou zomaareens ook een punten kanon zijn als hij mee sprint, top 5 groen gaat en dan nog eens dikke punten mee pakt van Poga. Vergeet MCnulty dan maar al :-p natuurlijk even afwachten misschien puur knecht

Antonini

Mas reed in de Vuelta vooral goed in de bergetappes waarin Roglic ook goed reed. Dus afgaande op de eerdere discussie over Roglic, zullen een aantal deze etappes wel hebben gemist.

Vuel Gi Tour

'@Berend Zeg maar gewoon Jonas. Klink je gelijk slim.

@La primavera Goed om wat verstand tegen te komen. Iedereen maar blaten dat Jonas een stuk te duur is. Ik hoop dat iedereen hem thuis laat. Kunnen wij ons zoveelste bekertje oprapen. Voor minder dan goud ga ik het dit jaar niet doen!

havana

Ik heb de top 20 van Scorito Giro 2022 eens goed geanalyseerd.

Mijn conclusies qua verdeling

7 AK mannen
2-3 sprinters van de 1e lijn
3-5 sprinters van de 2e lijn
4-5 aanvallers

Ik ben benieuwd hoe jullie deze verdeling zien voor de Tour.

Vuel Gi Tour

'@havana Wellicht een sprinter 1e lijn minder. Ook ben ik behoorlijk snel de truipunten in gegaan door het snel uitvallen van klassementsmannen. Denk dat ik daar de bandbreedte wat ga verhogen. Ziet toch dat de échte darkhorsjes zich vaak wel bevinden in de 1 tot 2.5 mil categorie klassementsmannen. Zoek alleen die ene tussen de 10 er maar uit.

Gekkegerrit1

Goedemorgen! Ik ben op zoek naar een site waarop de profielen en kaarten zichtbaar zijn. Hier waren ook altijd de hoogtemeters per etappe op zichtbaar wat erg handig was. Helaas kan ik niet meer op de naam van site komen. Kan iemand mij hiermee helpen? Bij voorbaat alvast erg bedankt.

Antonini

De Giro 2022 had 5 sprints, 4 punchy, 3 grote ontsnapping, 7 berg en 2 ITT etappes, daarnaast 9 etappes waarin AK rijders de top20 vulden.

Als ik dit moet inschatten voor de Tour kom ik op 3-4 sprints, 4 punchy, 4-5 grote ontsnapping, 7 berg en 2 ITT etappes.
Dus duidelijk minder sprinters er meer mogelijkheden voor aanvallers. Het verschil is alleen dat ik verwacht dat er 11 etappes zijn waarin het AK de top20 zal vullen.

Dus in vergelijking met de Giro
7 -> 9-10 AK
5 -> 6-7 aanvallers (totaal 16 AK/aanval, ligt eraan waar je types als Martin, Yates en Pinot zal plaatsen)
3 -> 1-2 sprinters 1e lijn
4 -> 2-3 sprinters 2e lijn (totaal 4 sprinters)

Primavoormij

'@Gekkegerrit1 La Flamme Rouge

nasibal

Even een sidestep:

Ongeacht welke inhoudelijke discussie we ook voeren, lijkt het me verstandig om de Tour en Vuelta niet steeds zónder nuance met elkaar te vergelijken.

In de Vuelta zijn de klimmen gemiddeld tot zon 1000 meter, relatief kort qua afstand, steil en geregeld de enige in de etappe. In de Tour zijn er regelmatig klimmen tegen of zelfs over de 2000 meter, zijn het lange lopers en zitten er vaker meerdere in een etappe. Ook wordt er vaker gefinished na een afdaling ipv op een slotklim.

Het deelnemersveld in de Vuelta bestaat voor het grootste gedeelte uit renners die hun tweede grote ronde rijden, waarvan sommigen ongepland om hun seizoen te redden, uitgebluste renners, renners in voorbereiding op het WK en/of renners die op het 2e plan staan bij hun ploeg maar toch ook nog even een grote ronde mogen rijden. In de Tour verschijnen louter toppers die er specifiek naar toe werken en van wie het hun hoofdoel is.

Over 3 weken is de Vuelta aan één stuk heftig, terwijl de Tour duidelijke etappes afwisselt met (relatief) rustige en ook een duidelijk zwaartepunt heeft.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@nasibal, wel mee eens, al kan natuurlijk worden gezegd dat wanneer een renner zelf ongepland of met minder verwachtingen op de Vuelta staat en toch presteert, dat juist extra knap is en mogelijkheden geeft voor een Tour met goede voorbereiding.

Ook is het soms wel een beetje achterhaald dat de Vuelta niet als vol wordt gezien qua grote ronde. Kijk alleen al naar het veld dit jaar met zowel Pogacar en Roglic.

Wel geheel eens met je opmerking over het profiel, daarom was de Vuelta zo geschikt voor net iets mindere klimmers die snel kunnen aankomen als Valverde, Vinokourov, (en ja Roglic is ook goed in snelle aankomsten).

En wat ik er aan toe wil voegen: je kunt slecht de prestaties evalueren door enkel naar PCS te kijken. Wanneer een renner met slechte voorbereiding of na een val een grote ronde uitrijdt dan zullen ze prestaties inderdaad wat minder zijn.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@klaasd: 😅🤣

1 2 ... 23 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.