Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 24 ... 196 197
Stijn Lemmens

In de Tour krijgen aanvallers wel minder kansen dan in de Giro. Ze worden wel meestal op tijd terug gegrepen

Laatst gewijzigd
vevie

De Vuelta is idd echt een ‘eigen’ ronde qua profiel, etc. Meer een ronde voor de AK mannen, maar over het algemeen niet de lange steile beesten die ze in de Giro en in mindere mate de Tour hebben. En als ze die etappes hebben in de Vuelta dan zijn het er vaak 1 of 2. Het merendeel eindigt idd met een steile slotklim die niet al te lang is. Lange lopers blijkt vaak toch echt anders dan korte steile klimmen. Ook eens dat de Vuelta qua dat werk heftiger is dan de Tour.

Ik ben het er echter ook mee eens dat we de Vuelta vaak te kort doen. Uiteraard is het duidelijk de 3e ronde, maar qua strijd in het AK is het in de meeste wielerseizoenen de beste ronde van het jaar. Het deelnemersveld is, bijvoorbeeld, qua AK mannen vaak sterker bezet dan de Giro en doet ook geregeld niet onder voor de Tour, aangezien sommige AK mannen de Vuelta erachteraan pakken waar ze de Giro dan overslaan. Niet voor niets probeert Vegni te lobbyen om bijvoorbeeld een Pogacar aan de start te krijgen: de echte Tour toppers skippen vaak zijn ronde en starten de laatste jaren vaker in de Tour en Vuelta. Wel is het in de breedte qua deelnemersveld wat minder in de Vuelta, maar dat kunnen we geregeld ook zeggen over de Giro. Daar staan echter wel veel betere sprinters aan de start doordat de sprinters meer kansen krijgen in de Giro.

Een Mas kan ook uithalen in de Tour. Hij lijkt echter vaak sterker in de Vuelta dan in de Tour, net alsof hij zich in de Vuelta warm draait. Toch valt er wel wat voor te zeggen dat er goedkopere mannen zullen zijn die hetzelfde kunnen doen als Mas. Een Haig, Gaudu en O’Connor, bijvoorbeeld, zullen qua punten aantal echt wel in de buurt scoren van Mas. En dat voor gegarandeerd een lagere prijs.

Antonini

'@klaasd, in de Giro kwam je met 5 sprints weg met Demare, Cavendish en Gaviria. Aangevuld met Girmay, Theuns (voornamelijk door teampunten). Ik zie je bij de finish als je je team gaat volstouwen met sprinters voor de Tour.

@Stijn Lemmens, onzin vorig jaar haalde ontspanning het 6 keer in de Tour.

ronvisser

Ai, Sander Dekker waarschijnlijk niet op tijd fit voor Kopenhagen. Voor één miljoen europunten had ik 'm zeker meegenomen.

Hij blijkt ook wel de politieke equivalent te zijn van Wilco Kelderman: "Het is niet de eerste keer dat Dekker hard van zijn fiets valt. In 2012 brak hij zijn sleutelbeen en in 2013 maakte hij een buiteling door een loslopende hond. Dekker brak toen weer zijn sleutelbeen, een elleboog, een rib en zijn pols. Hij verscheen daarna met beide armen in mittela’s in de Tweede Kamer.

In 2015 maakte Dekker opnieuw een flinke smak met zijn racefiets. Hij kwam op vakantie in Spanje zo lelijk ten val dat hij zijn heup brak."

Vuel Gi Tour

'@Antonini ik denk dat hij meer doelt op de wat vlakkere etappes. Heuvel/bergachtig staat niemand van te kijken dat ze weg kunnen fietsen. Niet te controleren en ben je vaak in de afdalingen nog in het voordeel ook als kleine kopgroep.

StijnvanA_

Philipsen €3.000.000. Must-have, lijkt me.

GlennTour

StijnvanA. Is dat een gok of vanwaar haal je die info?

danusz1986

Haig 3M
Landa 2,5 M
Caruso 1,5 M
Mader 2 M
Bardet 3 M
Lopez 2,5 M
Gaudu 2,5
O'Connor 2 M
S. Yates 2 M

Philipsen 3 M
Ewan 3 M
Bennett 3 M
Groenwegen 3 M
Matthews 2 M
Kristoff 2,5 M
Pedersen 2 M
Bouhanni 2 M
Sagan 2,5 M

Primavoormij

BRON!?

danusz1986

Er staan wat artikelen over bepaalde favorieten bij scorito en daar staat de prijzen al van bovenstaande renners.

Daan Brakenhoff

Als ik de link probeer te delen worden mijn berichten verwijdert, maar wat Danusz zegt dus. Bij de Scorio app staat een linkje naar de voorbeschouwing van de klassementen.

Niels22

#ScoritoPraat is blijkbaar een nieuw dingetje waar zij hun voorbeschouwingen plaatsen en hierin worden inderdaad een hoop prijzen bekend gemaakt.

Staan een paar heerlijke tussen

Jan Janssens

Na zijn naturalisatie tot Slovenië zal Sagan wel terug zijn vorm van weleer terug vinden zeker? Ze hebben daar duidelijk goeie lucht dus... (goed bezig scorito)

Antonini

Mohoric 1M, alsof hij het hele voorjaar niets heeft laten zien.

Baskeee

Mader, Mohoric, Pedersen, Kristoff, Oconnor, Vlasov, Haig, click.

danusz1986

De grote vraag is nu wat gaat het budget zijn. Ik heb een team op papier staan dat op 56 miljoen uitkomt en dan heb ik waarschijnlijk alle renners die ik interessant vind en met Pog, Rog, DFM, Ving, Vlas, Vd Poel, WVA, Philipsen oa.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@agua sin gas, ja die lijst is wel geheel onpoint inderdaad, allemaal op het oog net te laag geprijsd.

Platje

Link toevoegen is dramatisch hier.. iets met (zonder spaties en 'punt' is een .) blog punt scorito punt com

Baskeee

Zul je zien dat het budget amper 50 mio is haha

danusz1986

Iets in me zegt 48 miljoen of 52 miljoen.

Laatst gewijzigd
Antonini

Pogacar + Roglic + vAert = 17.5 Stel het budget is rond 50 mio., dan heb je voor de overige 17 plekken nog zo'n 2 miljoen per plek over. Dan wordt het wel lastig om Jakobsen, Martinez, Mas, Vlasov nog in je team te klikken, omdat je daar dan per renner een 500k voor moet selecteren. Ik schat eerder budget van 56 mio. aangezien Scorito niet wilt dat je Pogacar, Roglic of vAert thuis moet laten om nog andere toppers te kunnen selecteren.

danieltndb

Wout van Aert gaat echt schofterig slachten

Ketjap Manis

De vlakke sprinters zijn helaas te hoog geprijsd waardoor je niet echt een keuze hoeft te maken.

En qua budget verwacht ik het wel rond de 52-55M. De Tour wordt gespeeld door een hoop dagjesmensen.

Antonini

Met Pedersen en vAert heb je sprinters die je ook kunt inzetten in de ITT en de kasseienrit. Kristof kan ook over de kasseien. Dan heb je nog 1 of 2 toppers nodig ter aanvulling (Jakobsen, Philipsen of Ewan) en dan ben je er wel. Scheelt een hoop keuzestress.

BlingSagan

Beste sprinters lijken niet duur. En dan is het prijsverschil met de 5-10 sprinters ook nog klein. Een mooie uitdaging dus !

1 2 ... 24 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.