Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 25 ... 196 197
Starlynk

Budget verwacht ik 54m :)

roburger

Zojuist voor het eerst het parcours er maar eens bijgenomen, maar ik ben echt verbaasd hoe weinig sprinterskansen er zijn! Vroeger nam ik nog wel eens 8-9 sprinters mee in de Tour (om het verschil te maken), maar ik zal mijn team toch op een andere manier moeten invullen deze Tour

danieltndb

Correctie: Wout van Aars

Maurimaler

Weet er iemand wie Matej Mahoric is, vind het wel een mooie naam om er voor 1m in te klikken?

Daan Brakenhoff

Hayter zou toch maar echt meegaan naar de tour hé…

Antonini

Hayter zou een musthave zijn als hij ook gaan sprinten/punchen, maar ik zie het INEOS gewoon niet toelaten en Vingegaard, Mas en Caruso zijn al wel een partijtje in orde.

Odin

Cavagna valt vandaag wel erg tegen als je het mij vraagt.

Antonini

Wat je weer leert van vandaag is dat teveel uitgeven voor tijdrijders die niet kunnen klimmen, zonde is. Wellicht dat Kung of B.Thomas koopjes zijn, dat zou kunnen.

Scoritop

'@Antonini Ganna mee?

ZK

Ganna gaat er zelf vanuit dat hij mee gaat, maar geeft aan dat het pas officieel bekend wordt gemaakt na Ronde van Zwitsersland.

Voor welke prijs nemen we Ganna mee? Mocht hij 1e tijdrit winnen haalt hij veel punten als opvuller. Echter teamgenoten pakken ook hoop truipunten van Ganna in tijdrit mocht hij winnen. Dus bijv een TGH zou daarmee zomaar eens bijna evenveel punten kunnen halen als Ganna zelf met etappe 1. En Hayter zelfs meer dan Ganna als hij top 5 rijdt en Ganna wint.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Wat ik wel bizar vind bij de voorbeschouwing op het algemene klassement is dat ze Uran niet vermelden. Naast de al gekende prijzen dat wielerorakel had gegeven maandag gaan ze naar A.Yates en Thomas. Dan naar de Bahrein-renners, Bardet en Lopez krijgen ook een vermelding. Daarna David Gaudu en O’Connor en sluiten af met Simon Yates.
Of zou Uran net zoals 5 jaar geleden een prijskaartje hebben van 750k 😜

Primavoormij

Ganna gaat 2M kosten

La Primavera

Budget verwacht ik 54m :)

Ik sluit mij hierbij aan. ;)

BlingSagan

Ganna en WVA mogen in de Dauphiné voor eigen succes gaan. Dus die gaan knechten in de Tour.

Vuel Gi Tour

'@BlingSagan bewaar je nog wat zand voor de week voorafgaand aan de tour?

nasibal

Big Bouchie wederom 500k. Misschien dat ik toch nog een keer over mijn hart strijk.. Wie er van Bahrein mee moet lijkt me ook wel duidelijk op deze manier.

Symen De boer

Ik meende dat Carusso sws de kopman ging zijn in de tour omdat hij de Giro niet mocht doen in eigen land

Zadelpen

Ik heb nu 20 man staan, en volgens mij is dat binnen de 54 miljoen. Eens kijken hoeveel die 20 lijken op de gouden versie.

nasibal

Het voordeel van Caruso is dat hij ontzettend steady is en in zijn resultaten ook maar heel weinig afhankelijk van de plannen van het rest van het team. Weet er vaak her en der wel redelijke uitslagen achter de toppers uit te persen. Door zijn vaak lage prijs is het eigenlijk altijd al een prima pick geweest voor 'erbij', maar dus ook eentje die je er makkelijk als eerste uit gooit als je ruimte moet maken.

Als ze hem met een budget van 50+ miljoen euro wéér maar anderhalf miljoen maken (zoals het er nu naar uit ziet), dan verandert Scorito daar dus niets aan. In een team waar het een beetje gokken is wie welke rol heeft (misschien voor hun zelf ook) en het allemaal eigenlijk hit-or-miss renners betreft is Caruso wel een zeer aantrekkelijk geprijsde stabiele factor. De kans is zeer groot dat hij wederom boven komt drijven, de vraag is alleen op welke positie dat gaat zijn.

Wat mij betreft een beetje een misser van Scorito dit als je het vergelijkt met de andere prijzen uit het team, maar wel een welkome.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Caruso stond er in net als een O'Connor.

nasibal

O'connor heeft wel een spannende prijs. Heeft zich vorig jaar natuurlijk eigenlijk een beetje naar die 4e plek ge-pereiro-sio'd. Of gevoeckler'd, hoe je het ook wil noemen. Veel tijd pakken in een aanval en dan vervolgens goed genoeg zijn om er nergens echt afgereden te worden. Maar ook niet goed genoeg om echt mee te doen. Beetje zoals renners die door er constant aan te blijven hangen 10e kunnen worden, maar dan met daar bovenop nog eens 6 minuten cadeau.

Op een andere manier ook een beetje vergelijkbaar met Foss in mijn ogen, al was vorig jaar 'best of the rest zijn, maar er eigenlijk niet aan te pas komen' in de Tour goed genoeg om een 4e plek te behouden ipv een 9e plek. Kan wederom naar een mooie top 10 plek rijden, maar echt warm loop ik er niet voor.

Twee miljoen is niet duur op een budget van 50+ miljoen, maar gevoelsmatig toch wel net ietsje te.

Laatst gewijzigd
vevie

Haig 3 miljoen is veel, maar wel te begrijpen. Hij leek vorig jaar Tour echt scherp tot zijn val en liet in de Vuelta zien dat hij echt mee kan doen. Caruso voor 1.5 miljoen is ook een hele mooie prijs, idd. Eigenlijk een koopje. Die zou 2 tot 2.5 miljoen moeten zijn. Nu lijkt het wel echt een van de sterkst bezette rondes van de laatste jaren te worden met alleen Carapaz en Bernal afwezig. Verder Pogacar, Roglic, Vingegaard, Mas, Vlasov, Haig, Caruso, Lopez, DFM, A. Yates, S. Yates, O’Connor, Bardet, Gaudu, Landa. Zijn echt meerdere mannen die prijs kunnen rijden. Normaalgesproken zijn alleen Pog en Rog zekere picks, de rest kan het elkaar allemaal moeilijk maken.

KV

Misschien nog eens de bergjes van dit weekend afwachten vooraleer teveel conclusies te trekken...

nasibal

Ik denk dan juist weer dat het niet heel slim is om zo vlak voor de Tour je conclusies af te laten hangen van enkele bergritjes dit weekend. Maargoed, je moet ze zeker ook niet negeren inderdaad :)

KV

Uiteraard zegt het niet alles, maar kan wel al wat richting geven…

Het kleine mannetje dat stiekem tussen de bollen wordt geplaatst vind ik ook wel nog interessant.

1 2 ... 25 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.