Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 26 ... 196 197
Symen De boer

'@nasibal
Voor een Roglic kijk ik juist wel naar de bergjers van het weekend even kijken hoe het hem zijn vorm is na die knie blessure. Vond hem in het voorjaar ook nog niet echt top

Symen De boer

'@KV ik denk dat je dan Cosnefroy bedoeld neem ik aan daar heb ik mijn oogje ook al op laten vallen

Baskeee

Nog ff jongens, bijna 10:00!

nasibal

'@KV

Het kleine mannetje dat stiekem tussen de bollen wordt geplaatst vind ik ook wel nog interessant.

Degene die ze 'vergeten' zijn dik te drukken? ;)

KV

'@nasibal

Check. Vandaar “stiekem” ;-)

@symen

Niet Cosnefroy dus hoewel die ook interessant is.

Geoffrey1420

Zou simon yates niet onwijs kunnen stunten in de openingsetappe. Of denken jullie dat dit eenmalig was?

La Primavera

Big Bouchie wederom 500k. Misschien dat ik toch nog een keer over mijn hart strijk..

Gaat ie voor de trilogie?

nasibal

'@Sander

Dat Yates een goede tijdrit rijdt was op zeker niet eenmalig. Dat zal hij echt wel wéér kunnen doen. Of dat in dit geval weer tot een overwinning zal leiden lijkt me vanwege meerdere factoren wat ver gezocht, maar ik zal absoluut niet verrast zijn door een top 10 plek. Wel eerder 5-10 dan 1-5 overigens.

@La Primavera
Mijn gedachte. Volgens mij heeft hij ooit in het verleden daar zelf ook eens op gehint, maar ik kan het niet terugvinden. Of hij uberhaupt in de buurt gaat komen, laat staan winnen, is een tweede. Het zal denk ik ook niet tot veel etappepunten leiden in zijn geval. Maar hé, 500k.

CRL

Haig, Caruso, Mäder, Teuns en Mohoric voor in totaal maar 9 miljoen. Wat jammer dat je zo weinig team- en truipunten van die jongens verwacht, want anders wilde ik ze alle vijf! (Wat dus niet mag, ik weet het.)

Odin

Morgen zij we der van! Goed vooruitzicht, benieuwd naar het budget. Denk dat het budget rond de 52 zal zijn.

nasibal

Nog een leuke gedachtekronkel/discussievoerl:

In elke ronde is het ontzettend belangrijk om in het subtop AK segment de juiste namen te kiezen en vooral de juiste namen thuis te laten. M.a.w. Laat de Malletjes en de Bardets thuis, maar neem de Hindleys en de Landa's mee. Tegelijk is het vaak in dit segment juist het lastigste om de goede keuzes te maken. Ze hebben bijna allemaal wel iets wat vóór of tegen ze spreekt en slechts bij enkele zijn er echt duidelijke indicatoren van wat je met ze aan moet. Reden voor veel scoritospelers om een beetje angstig te zijn voor dit segment.

Nu is in sommige rondes dit segment niet súper groot. Zeker als je niet alleen naar naam, maar ook naar prijs kijkt. Voor de Giro was niet zeker dat Mal en Bardet de floppers zouden zijn en Hindley en Landa de toppers. Maar het aantal renners dat voor deze plekken in aanmerking kwam én flink geprijsd was was relatief klein. Als je er puur om zou dobbelen(!) had je statistisch gezien dus een redelijke kans om sowieso Hindley of Landa wel in je team te hebben en/of een MAL of Bardet (of Dumoulin) juist niet.. Hirt, Pozzo en Nibali waren dusdanig goedkoop dat budget in principe geen factor was om ze niet mee te nemen.

De betreffende groep jongens die deze tour kans maken op plek 5-10 in het AK en misschien vandaar uit wel nog net iets beter lijkt in deze Tour een stuk groter. Met de prijzen die we nu al weten zitten daar ook flink wat 'dure' knapen tussen.

Met het feit dat je wel de juiste namen hier uit zou willen vissen, maar dat de dobbelmethode statistisch een kleinere kans op (deels) slagen heeft dan in de Giro, is dat dan een reden om hier zoveel mogelijk mannen van mee te nemen. Met andere woorden: te investeren in hagelpatronen. Of juist om hier extra weg te blijven en te kijken of je de mogelijke gemiste punten op andere plekken kan rapen? En dan niet 'in het algemeen', maar specifiek deze ronde, in dit deelnemersveld.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Al iets bekend over de rolverdeling binnen Bahrein? Caruso is een koopje maar niet een grote persoonlijkheid. Vaak knecht geweest en is geneigd zich op te offeren voor een ander.

nasibal

Caruso is een koopje maar niet een grote persoonlijkheid. Vaak knecht geweest en is geneigd zich op te offeren voor een ander.

Ik zie Caruso juist al jaren als een renner die weliswaar dat label 'knecht' heeft gehad, maar dat 'opofferen voor een ander' altijd met een korreltje zout heeft genomen en ook mogen nemen. Beetje net zoals Stuyven. Of Valverde/Landa in net iets andere hoedanigheid. Ik denk dat het binnen die ploeg juist een grote persoonlijkheid is, alleen niet met een contract dat 'kopman' zegt op de titelpagina.

Hij heeft geregeld knechtenwerk verzet, maar nog nooit letterlijk z'n ballen er af gedraaid voor iemand (zoals bijvoorbeeld een Kwiat wel kan, om maar een van de vele voorbeelden te noemen). Gaat dat voor een Mäder of een Haig ook echt niet doen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@nasibal ja interessant die gedachte. Alleen zijn de zekere punten ook duur en ontbreekt bij hem hoog plafond. Zoals Ganna voor tijdrit en Jakobsen voor sprint. Dan kan je daar andere toppers naast zetten maar op dit parcours lijkt niemand zeker van veel punten behalve de must haves. Dus dan kan je net zo goed “hagel schieten” in middensegment, alhoewel je wel een paar mensen eruit kan houden die vaak uitvallen (toch de Keldermans en Landa’s). Dat kan tegenvallen, maar Armstrong viel bijvoorbeeld nooit uit. En daar heb je meer renners van

Thomberg

MAL 2.5 miljoen. Demare heeft mij laten zien mijn zwarte lijst te negeren. Klik hem er gewoon in, levert me een gouden beker op!

Gaudu duurder dan O’Connor gek. Komt toch tekort.

Pinot hoopte ik 1-1.5 miljoen (toen ik dat eerder zei werd ik volgens mij voor gek verklaard). Kan een beetje de Nibali van de ronde worden.

Ik denk dat ik veel echt dure jongen en veel tussen 1 en 2 ga hebben. Laat het tussensegment dan toch links liggen wellicht

nasibal

'@Thombeg

Voor mij zou het dus een reden kunnen zijn om VDP nu juist wél mee te nemen bijvoorbeeld. Althans, kleine nuance: Het is iets wat ik zou kunnen overwegen in deze context. En dan is de vraag dus of er voldoende Van der Poeltjes zijn en of die voldoende opstelbaar zijn.

Aan de Ganna's en Jakobsen ga ik me inderdaad niet wagen denk ik. Dan ben ik het met je eens dat je net zo goed kan hagelen.

Pinot hoopte ik 1-1.5 miljoen (toen ik dat eerder zei werd ik volgens mij voor gek verklaard). Kan een beetje de Nibali van de ronde worden

Pinot gaat no way een AK rijden, terwijl dat voor Nibali niet uitgesloten was na het uitvallen van MAL. 1,5 miljoen voor iemand met zijn kwaliteiten én een uitgesproken oog op de bergtrui is echter zeker niet duur. Hij is wel iemand die z'n vluchten tot een goed einde kan brengen. 2x top 10 en een bergtrui teken ik best voor, voor die prijs.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

'@Nasibal ik vind net een artikel op deze site waarin Caruso aangeeft een etappe boven het klassement te ambiëren. Ik ben er daardoor bang voor dat hij etappejagen en knechten gaat afwisselen. En dat maakt hem minder interessant. Overigens geloof ik direct dat hij binnen de ploeg veel aanzien heeft.

Ab Normaal

Benieuwd hoe ze dat bij FDJ gaan managen. Madouas had ook al aangegeven voor de bergtrui te gaan.

Thomberg

'@nasibal ok, een goed klassement gaat Pinot niet doen, maar een aardige wellicht wel rond plek 15.

Alhoewel gezien het aantal kleppers is dat mss te moeilijk.

Onze blauwe vrienden hebben trouwens een interessante renner weer mee waarvan ik baalde dat ik hem vorig jaar niet had als goedkope man. Volgens mij ben jij altijd fan van onze katachtige.

De 1-1.5 categorie gaan wel een paar mooie punten opleveren met ook Nairo. Die kan toch zeker wel de pozzovivo worden

Antonini

'@nasibal, die tactiek is zeker interessant. Ik neem aan dat je Pog, Rog zeker meeneemt, maar bijvoorbeeld een Martinez + Vingegaard dan inwisselt voor een Gaudu + O’Connor + Haig + Mader?

Het interessante van de Tour tov de Giro is natuurlijk wel dat je voor de Giro Albanese en Theuns redelijk logisch mee kon nemen, maar in de Tour weinig koopjes zullen zijn omdat alleen voor een punch aankomst al veel meer gegadigden zijn dan enkel MvdP maar bv ook rijders als Mohoric, Teuns en WvA. Koopjes zullen rijden voor plek 15-20.

vevie

Het wordt een lastige. Er kunnen echt veel mensen prijs rijden, wat de kans op missers groot gaat maken. Het zullen keuzes zijn die voor- en achteraf makkelijk kunt verklaren want de desbetreffende namen liggen echt dichtbij elkaar. Achteraf kun je niet verbaasd opkijken als de top 8 Pogacar, Roglic, Vingegaard, Mas, Lopez, Haig, Vlasov en DFM is. Maar, je kunt ook niet verbaasd zijn als de top 8 Pogacar, Roglic, Vingegaard, O’Connor, Caruso, Yates, Landa en Bardet bijvoorbeeld is. De eerste groep klinkt waarschijnlijker, maar de tweede groep zit er qua niveau vrij dichtbij. Het kan dus zeker zijn dat je de tweede lijn qua AK mannen helemaal mist, vooral omdat er altijd mannen wegvallen.

Het klinkt dus verleidelijk om zoveel mogelijk van dit soort mannen mee te nemen en hopen dat je de juiste hebt geselecteerd. Dat je vervolgens in de mist kunt gaan, spreekt voor zich. Ik zou echter niet overboord gaan en toch zoveel mogelijk kijken wie van deze mannen je het zekerst acht om de punten binnen te halen, in plaats van er zoveel mogelijk in te proppen.

nasibal

'@Ketjap

Caruso snapt ook wel dat hij z'n Giro prestatie in dit veld niet gaat evenaren. Dat hij een etappeoverwinning dan boven het AK schaart is niet onlogisch. Om in de tour een etappe te winnen moet je echter goed zijn en je krijgt niet veel kansen. Deze uitspraak en onze ervaring tot nu toe met Caruso wijst mij er dus vooral op dat hij níet onnodig energie gaat verspelen aan knechten. Etappejagen ipv AK prima, maar mindere prestaties door knechten, no way.

Het was anders geweest als hij puur had gezegd dat hij een AK niet belangrijk vond, of had uitgesproken dat hij knecht was. Al had ik hem dan ook niet op z'n blauwe ogen geloofd.

Maargoed, niets van bovenstaande zegt uiteindelijk iets over de daadwerkelijke prestaties straks. Een niet knechtende maar vol etappejagende Caruso kan nog steeds waardeloos zijn, net als een Caruso die wel voor het AK gaat, maar niets klaarspeelt.

@Ab

Interessant. Al geloof ik nooit dat Pinot enkel en alleen is meegenomen als knecht voor Gaudu. Daarbij hebben ze hem ook niet nodig voor de publiciteit in Frankrijk. Een AK gaat hij ook echt niet doen. Ik denk dat dus eerder de vraag is welke rol Madouas daadwerkelijk gaat spelen. Heeft natuurlijk ook wel afgedwongen geen pure knecht meer te hoeven zijn.

Twee jongens van FDJ die elkaar proberen te lossen voor de bergtrui zou trouwens niet eens een gek gezicht zijn haha.

@Thombeg
Het gaat er niet om dat Pinot niet kan, het gaat er om dat hij het zelf vaarwel heeft gezegd.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Antonini

Gaudu + O’Connor + Haig + Mader?

Dit zijn juist de namen waar ik in dat geval ver, heel ver, van weg zou blijven ;) Haig heeft bijvoorbeeld een prijs van 3 miljoen.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@nasibal Haig kun je weer Quintana en Yates van maken, maar ergens zul je toch kwaliteit willen selecteren. Je suggereert nu dat je het hele segment van DFM, A Yates, Haig, Bardet, Vlasov, Mas over zou willen slaan.

Alleen Nibali’s en Pozzo’s ga je de strijd niet mee winnen en ook zullen die er minder zijn in de Tour zo verwacht ik.

Wicked Wout

Wat een deelnemerslijst als je al die namen zo voorbij ziet komen! Wordt weer een heerlijke puzzel de komende weken.

Nog even terug naar de rittenprofielen: zit de Wielerrevue door te bladeren waarin wordt opgemerkt dat er in etappe 2 40% kans is op zijwind op die laatste brug, gebaseerd op de winddata van de afgelopen 10 jaar. Grote kans dus, maar altijd nog een grótere kans op iets anders.

Overigens ziet de foto van die brug er indrukwekkend uit. Je zou er bijna een cat.4 op plakken 😉

1 2 ... 26 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.