Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 27 ... 196 197
nasibal

'@Antonini

Ik suggereer niet zozeer wat ikzelf zou willen, probeerde meer een balletje op te gooien.

Vlasov moet denk ik altijd mee met Rog en Pog. Maar daarna heb je de keuze: Gooi je hier juist een beperkt aantal namen bij, of een extra groot aantal namen. Kort door de bocht: Neem je 6 klimmers mee, of 12?

Hoeveel punten verwacht je deze Tour van een normaal goede Mas, om maar even wat te noemen. En hoeveel punten zou je met een andere niet-AK renner kunnen pakken? Hoe verhoud zich dat tot elkaar, hoe is het prijsverschil en wat is dat waard t.o.v. het risico dat Mas niet de juiste subtopper blijkt? Hoe groot is het risico dat die andere renner niet de juiste pick blijkt?

Disclaimer: Mas is een voorbeeld, hier kan je elke subtopper invullen.

Dit is een vraagstuk wat je élke ronde kan stellen. Maar breder het veld, hoe groter de kans dat je misgrijpt in het subtopsegment, hoe relevanter het vraagstuk.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal : zoiets kun je ook voor Fabio doen ;p

Antonini

'@nasibal ja dag ben ik geheel met je eens, die puzzel wil ik ook zeker gaan leggen. Het is nog even afwachten wat de teams gaan communiceren. Als Bahrein met een uitgesproken kopman van start gaat dan heeft die wellicht ook een streepje voor. Maar met zoveel aankomsten bergop zul je zeker een breed AK team nodig hebben en kom je niet weg met wat opvullers uit het sprintklassement.

RVH

Sprinters die ik voor nu op het oog heb.
WvA
Phillipsen
Kristoff
Pedersen
Coquard, weet de prijs nog niet

Ben wel bang dat ik op het echte vlakke een mannnetje te kort kom. Heb me eigenlijk voorgenomen om de sprinter van Quick Step altijd mee te nemen. Klik Jakobsen er alsnog in waarschijnlijk. Dan heb ik voor +-18 miljoen aan sprinters. Heb weleens grote rondes meer geld besteed aan sprinters.

Maestro Mello

'@nasibal

Of juist om hier extra weg te blijven en te kijken of je de mogelijke gemiste punten op andere plekken kan rapen?

Als je het hebt over etappepunten en dus ‘eigen’ punten, is het natuurlijk van belang dat je een gebalanceerd team hebt dat in alle etappes kan scoren. Dan is het in een dag waar je op ‘zeker’ de AK-mannen uitspeelt alleen mogelijk voor klimmers om alternatieve punten te scoren, maar dat is natuurlijk één grote grabbelton. Een dag voor de AK-mannen kan in theorie ook een dag voor tijdrijders zijn, en die jongens zijn voor deze tour in mijn ogen alleen interessant als ze in de openingsetappe hoog scoren waardoor je ze nog kunt laten renderen door truipunten in de etappe’s erna. Moet ik wel zeggen dat niet alle AK mannen natuurlijk een goede tijdrit in de benen hebben dus dit zou ook geen één-op-één alternatief worden.

Veel interessanter is in mijn ogen de punten van de eindafrekening. De 2e rang AK mannen die 5-10 zullen eindigen, zullen die i.c.m. hun eigen punten een hoger plafond hebben in deze tour dan de klimmende sprinters met een neusje voor de aanval? Want de top 5 voor de groene trui zal aan het einde van de tour geen vlakke sprinter bevatten lijkt me? Ik weet niet of de categorieën per etappe al benoemd zijn, maar de top 5 zal toch wel iets worden met o.a. WvA, VDP, Bling, Sagan en Trentin.

In die context begrijp ik wel waarom je VDP dan zou overwegen, want die kan best wel eens die alternatieve punten goed kunnen maken.

Is het realistisch dat er nog klimmende puncheurs de puntentrui opeisen vanwege de geringe sprintkansen?

Hork282

Als Jakobsen drie sprints wint heb je al 150 punten voor de groene trui, dan zou die vanaf het begin alle tussensprints moeten laten lopen wil die buiten de top 5 eindigen. Ik verwacht hem en ook Philipsen wel in de top 5.

Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat de dubbele punten voor aankomsten bergop was afgeschaft, alle HC klimmen leveren nu 20 op. Dat zou voor de vluchters goed zijn, door die dubbele punten won Pogacar vorig jaar de trui. Dus bergtruijagers zijn iets interessanter dit jaar

Lo Zar

Weet iemand waar ik de tussentijden van de tijdrit van vandaag in de Dauphiné kan zien?
Kan het zo 1,2,3 niet vinden. Ben benieuwd naar de tussentijden van McNulpunty na zijn fietswissel -gehannes.

Pietje Precies

https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2022/stage-4/live/time-splits

Odin

Nou ik denk dat als in de vlakke etappes bijvoorbeeld Jakobsen en Groenewegen telkens top 3 eindigen en in die etappes ook nog wat punten rapen voor de tussensprint dat zij gewoon in de top 5 eindigen.

Lo Zar

'@Pietje Precies Dank je vriendelijk. Toch niet goed gekeken op de betreffende pagina ;-)

Pantano

Vandaag vanaf 10:00 gaat het los op dit forum. Toch altijd een lekker momentje om je eerste namen erin te klikken. Pogi en Woutje zullen de eerste zijn…

Thomberg

'@pantano eigenlijk is het leuker om als eerste iemand te kiezen waarvan je echt denkt dat het je goedkope troef wordt. Bij de giro was mijn eerste klik oprecht Kamna. Die ik er op de laatste dag uit hebt gehaald wat me mijn laatste % en een gouden beker heeft gekost…

Noppie

Pogi + Roglic + van Aert+ Jakobsen = 21,5 miljoen.

Ben benieuwd naar het totale budget.

Pantano

'@Thombeg ai das een zure ja. Je eerste ingeving is vaak de beste, daarna nog op het laatste moment switchen meestal niet. Vanaf vandaag weer een nieuwe kans.

Caruso voor 1,5 wel een mooie optie.

williams

Bij de Giro was Kamna ook mijn eerst pick, om hem dan vervolgens in de tijdrit en de rit die hij won niet op te stellen...
Ik verwacht in de tour veel van Bardet, ik denk dat die met superbenen uit de Giro is gestapt.

De Haai van Milheze

De Giro-Tour combinatie blijft toch altijd gevaarlijk. Daarom overweeg ik o.a. Landa, Mollema, Ciccone, Sivakov sowieso niet. Overigens ook om andere redenen.

Toch zie ik dit jaar meer uitzonderingen dan normaliter. Van der Poel, Superman, Bardet, Ewan & Yates schrijf ik niet bij voorbaat af.

Vuel Gi Tour

Wie o wie wordt de grote verassing van dit jaar? Zolang de definitieve selecties nog niet bekend zijn stem ik op Andre Gorilla vanuit de vlucht in bergetappes.

Lo Zar

Gorilla, dat is me 'n straf bakkie ;-)

Antonini

Zou toch wat zijn als het budget ineens maar 35 is.

vevie

eigenlijk is het leuker om als eerste iemand te kiezen waarvan je echt denkt dat het je goedkope troef wordt. Bij de giro was mijn eerste klik oprecht Kamna. Die ik er op de laatste dag uit hebt gehaald wat me mijn laatste % en een gouden beker heeft gekost…

Heel zuur. Ik had hem er wel vanaf het begin instaan, maar ben onderweg weer door andere ‘stomme’ keuzes en dagselecties gesneuveld.

@Antonini: ik denk nog steeds dat het budget 56 miljoen is met als vorig jaar. Dit is het spel dat de meeste wielervolgers en casuals spelen. Ze zullen het dus zo toegankelijk mogelijk willen maken.

Laatst gewijzigd
Vuel Gi Tour

'@Antonini

Ik hoop oprecht op een bedrag waarvan de pickrate van pogi zo rond de 99 ligt.
Mijn naam verraadt al wat ik ga doen. Ik ruik de gouden beker al wanneer hij gaat in etappe 2 als hij tegen een bord van een supporter aanfietst, vervolgens de weg overvliegt en zo via een ingezakte luchtboog onderuit glijdt over het water van een lekkend zwembad :D

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Succes Pog never pick! 😎
Dappere keuze!

Laatst gewijzigd
vevie

Ik heb op een of andere manier het idee dat dit Pogacar niet of nauwelijks zal overkomen. Zoals een Armstrong bijvoorbeeld ook vrij weinig tegen kwam in de Tour. Het zou me niet verbazen als Pogacar er een heleboel op rij wint net als Armstrong.

TheBest

Zo vlak voor de opening ben ik eigenlijk nog wel benieuwd hoe er hier over de mannen van Bora gedacht word. Met name Danny van Poppel en Sergio Higuita.

Bora lijkt toch ook wel een ploeg 'invorm'. We hebben dit jaar al vaker gezien dat Danny zijn 'kopman' Sam Bennet gewoon uit het wiel sprint. Daarbij krijg ik het idee dat Danny na een eventuele leadout nooit helemaal zijn benen stil houdt en dat hij nog wel redelijk een heuvel over komt.

Higuita, ik verwacht dat hij de vrijheid krijgt om voor eigen succes te rijden. (Dit mochten een Kamna en Buchmann volgensmij ook in de Giro) Higuita kan in mijn ogen in de heuvel, punch en bergetappes meedoen om de knikkers.

Primavoormij

'@TheBest allebei op de korrel

1 2 ... 27 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.