Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 30 ... 196 197
GlennTour

Ik zie nog maar weinig Adam Yates verschijnen. Wordt door DFM als kopman aangeduid en rijdt nu toch ook al enige tijd goede resultaten.

Voorlopig heb ik zowel DFM als Adam Yates mee.

RVH

Wat denken jullie van Ganna, ik vind 2 miljoen wel vrij veel.
Zal een aantal scenario's uitzetten over hem.

Een gunstig scenario;
Hij wint de eerste etappe en je maakt hem kopman tov WvA die dan 6e wordt. Win je dus 20 punten op WvA kopman 50+10+20=80 punten, volgens mij nog geen groene trui en berg trui.
Stel je hem op in etappe 2 en 3 en overleefd hij etappe 4 voor samen nog eens 30 punten.
In etappe 5 rijdt hij met de eerste groep samen met DFM en/of Yates. Houdt geel en eindigt rond plek 11. Nog eens 30 punten.
In etappe 6 verliest hij zijn trui naar alle waarschijnlijkheid. Heb je 140 punten met hem verdient.
In de 2e tijdrit pakt hij weer 70 punten, WvA weer 6e. Zou je dus op 210 punten zitten.
Zou dat zijn maximum zijn deze tour? Zou hij teampunten kunnen pakken met DFM/Yates in het geel+etappewinst. Stel je hem dan op in de bergen als 1 van hen geel heeft. Zie dat zelf niet zo snel gebeuren, maar dat zou een heeeeeel gunstig scenario zijn en zo verdien je wellicht nog 75 punten extra.

Een ongunstig scenario;
Hij wordt 3e in de 1e etappe, WvA 1e. 40-10, 30 punten.
Etappe 2 zit hij met DFM/Yates in de 2e waaier. 0 punten. Kasseirit moet hij ook knechten voor kopmannen. 0 punten.
Etappe 20 wint hij wel Wva 6e. 70 punten. Heb je de gehele tour 100 punten met hem.

Bottom line is: Ganna gaat alleen zijn geld waard zijn als hij de eerste etappe wint en WvA eindigd laag en pakt zijn trui niet af in de etappes erna. Denk dat ik hem thuislaat. Bedankt dat jullie naar mijn hersenspinsels wilden kijken. Zie ik iets over het hoofd?

Antonini

'@Glenn, die redenatie vind ik zo raar. Als de Giro iets heeft uitgewezen is het dat MvdP geen massasprints gaat rijden. Philipsen pakt juist de massasprints, dus zitten ze elkaar niets in de weg. MvdP kan zelfs een goede lead-out doen voor Philipsen.

GlennTour

Wat Ganna betreft. Voor mij is hij enkel interessant voor de tijdritten. En die punten die hij daar pakt zijn wel makkelijk op te vangen met andere tijdrijders die goedkoper zijn EN kunnen sprinten en/of kasseien rijden.

Ganna gaat ook nog eens voor het werelduurrecord. Geen idee of dit invloed zal hebben. Maar is een volledige Tour rijden daar de beste voorbereiding op? Voor hetzelfde geld stapt ie af midden van de Tour. Ik geloof daar niet in maar het kan. Heb het Campenaerts niet zien doen destijds, een volledige Tour rijden vlak voor zijn record.

GlennTour

'@Antonini ze zullen elkaar niet in de wegrijden. Meer kwestie qua budget eerlijk gezegd. Ze allebei nemen is moeilijk. Maar als Philipsen niet zou rijden zou MVDP waarschijnlijk voor het groen gaan en zou hij meedoen aan de massasprints. Je kan het groen niet winnen zonder mee te doen aan de massasprints. Met Philipsen erbij zal MVDP zijn etappes uitkiezen en ben ik ervan overtuigd dat hij er mss ook wel 1 zal winnen. Maar er zijn goedkopere alternatieven die dat ook kunnen. En hoewel hij vaak wel een zekerheidje is. Hij rijdt nog maar net zijn 1ste grote en zware ronde uit en nu opnieuw een grote ronde. MVDP is een held maar hij moet het ook verteerd krijgen.

Ragnar Lolbroek

Hayter staat er nog niet tussen. Als die idd. De Tour rijdt en nog later wordt toegevoegd, gaat dat waarschijnlijk een dure renner worden. 😥

danieltndb

Welke sprinters kunnen het beste een heuvel over?

Primavoormij

Colbrelli, Girmay en Laporte

Antonini

Mareczko

Jan Janssens

Als je Wout in het team hebt (wat bij 95% het geval zal zijn) zie ik niet in waarom je MVP (voor dat bedrag) zou mee nemen. In de Giro was het duidelijk waar je hem kon zetten plus was hij gedoodverfde eerste roze trui. Nu topsprinter mee die heuvel over kan en van groen droomt. Buiten de kassei rit en tt's (waar massa alternatieven zijn) zie ik niet in waar je hem zou zetten? Wout en Philipsen zelf zullen de zwaardere heuvel ritten ook voor sprint willen gaan ivm groen uit te lopen op Jakobsen. Ik denk dat er weinig vlucht ruimte zal zijn (buiten bergen). Of mis ik iets?

Maestro77

De sprintaantrekker van Bora is ook wel interessant! Vooral als je zoals ik weinig vertrouwen hebt in Bennett.

Arne Riis

Ook een leuke hersenkraker: Alaphilippe. Zijn prijs is vergeleken met eerdere seizoen laag, zijn potentie enorm. Mogelijk zelfsnog teampunten van Jakobsen als bonus. Maar is hij bij de Tourstart weer op orde?

Ik heb eerder dit jaar Mathieu buiten de klassiekerspelselectie gelaten (#spijt) en wil me niet nogmaals verkijken op de hardheid en het herstelvermogen van een wielrenner…

RvhC74

dilemma 1: Roglic of Vinegaard
dilemma 2: hoeveel sprinters neem ik mee, heb nu 6
dillema 3: wel of geen vd Poel
dilemma 4: Martinez, Mas, Gaudu wel of niet
dilemma 5: 4 renners van UAE, must qua teampunten

Iemand argumenten om keuzes makkelijker te maken?

ik heb nu 7 klassement, 2 klimmer, 6 sprint, 4 aanval en 1 knecht

blijft voorlopig nog wel ff puzzelen

danieltndb

Omdat Mathieu alles kan en in deze tour gewoon weer smerig veel punten gaat pakken.

danieltndb

Neem jij een nasibal of een whisky ananas?

Jan Janssens

De vraag is niet of hij smerig veel punten gaat halen (wat hij trouwens niet zal doen), de vraag is gaat hij zoveel meer smerig veel punten halen dan een goedkoper alternatief in de veronderstelling dat je WVA capt in overeenstemmende ritten?

Antonini

4x UAE is geen must. een of twee UAE teamgenoten wel. Probleem is dat ze erg duur zijn en je niet weet wanneer Pogi het geel en wit pakt en je ze kan gaan inzetten.

Stel je wilt ze inzetten voor etappe 15, die last te voorspellen is dus trui/teampunten zijn handig. Dan stel je neem ik aan 2-3 sterke sprinters op, 2-3 aanvallers. Dan heb je nog zo'n 4 open plekken. Daar stel je dan Pogi zelf op, dan heb je nog wel een andere rijder die hoog in het klassement staat (type Roglic, Vingegaard ofzo). Met de overige 1-2 plekken vul je dan een UAE teamgenoot in.

Belangrijkste van teampunten is dat de renners zelf ook punten pakken (zie Theuns, Mollema en Ciccone in de Giro). Dat zouden McNulty, Trentin en Hirschi kunnen zijn. Maar kunnen ook allemaal weer tegenvallen zoals ze zovaak doen.

De afrekening is wellicht 31 punten (verwacht niet wederom bollentrui). Dat is lekker maar geen absolute must.

Ric

Indien Trentin op de vlakke meesprint voor plek 10 en in wat punchsprinten en de kasseietappe punten raapt, dan vervolgens nog veel teampunten en eindafrekening punten pakt dan is ie heel erg interessant.
Maar ja, geen idee of hij zich op t vlakke wil en mag mengen.

danieltndb

Is goed Jan Janssen ik spreek jou wel als hij 350 punten heeft.

havana

Trentin is met 2,5 miljoen wel erg overpriced IMHO.

Primavoormij

Gunstig scenario:

Etappe 1 -> 5e plek en nog wat truipunten -> 35 punten
Etappe 5, 6 en 8 -> 3e plek -> 120 punten
Etappe 4, 13 en 15 -> gemiddeld een 10e plek -> 66 punten
Etappe 20 -> 8e plek -> 26 punten

Geen verwachte teampunten, geen klassementspunten, en vooruit een 5e plek eindklassement puntentrui = 20 punten.

Captainvoordeel bestaat niet, je kunt in letterlijk iedere etappe net zo goed, en waarschijnlijk zelfs beter, WvA cappen. Goedkopere alternatieven voor een aantal etappes (Kung, Asgreen, Guerreiro bijv.) zijn daarnaast ruim beschikbaar.

Totaal = 267 punten. Veel meer dan dit zit er niet in. Realistischer is een punt of 175-200.

Antonini

'@Doe maar Renaat. Dit kun je letterlijk voor iedere renner betogen behalve Pogacar en zelfs die kun je vergelijken met zijn goedkopere alternatief Roglic die je ook captain kunt maken.

Jan Janssens

'@Danieltnbd succes ermee is prima! En wie laat je hiervoor thuis?

Scenario van Renaat had ik ook in gedachten. Mooie score maar voor die prijs niet waard om GC te downgraden

Phoenix0000

Als vdP niet meesprint zal hij voor van Aert geen bedreiging zijn in het puntenklassement.
Van Aert gaat in al die vluchtritten dus echt net vdP schaduwen die daarmee een veel beter alternatief is om te cappen.
Kost van Aert te veel energie en ze hebben ook nog een klassement voor geel om te rijden.
Alpecin heeft dit allemaal niet, dus VDP is zo vrij als een vogel voor al die halve berg/heuvel etappes.

Baskeee

Zit zelf met een serieus AK team van Pog, Rog, Vingegaard, DFM, Vlasov + Caruso, Pinot en Barguil.

Twijfel of er nog 1 bij moet en wellicht Gaudu erin zien te fietsen ipv Barguil. Maar dat zou betekenen dat we weer afbreuk aan andere disciplines moeten doen ;(

lastughhhh

1 2 ... 30 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.