Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 31 ... 196 197
Jan Janssens

'@Phoenix000 je begrijpt me verkeerd denk ik. WVA gaat VDP absoluut niet schaduwen. Het peloton gaat hem gwn terughalen om te kunnen sprinten.. wat ik bedoel is de combo WVA -MVP is in mijn ogen nutteloos om budget redenen. Niet omdat ze het zelfde profiel hebben (langs geen kanten zelfs voor deze tour) maar wel omdat WVA de sprint kan winnen van het peloton en je dus in mijn ogen niet veel aan een dure aanvaller hebt gezien je WVA in die ritten gewoon cappt (al blijven er 3 vluchters voor dan is 4de nog steeds goed). Als je WVA thuis laat dan is het een ander verhaal (maar dan wens ik je succes)

Antonini

Etappe 5, 6, 8, 13, 14, 15 behoort MvdP gewoon tot de favorieten en in de ITT kun je hem ook opstellen. Als je denkt dat budget beter te kunnen investeren in een combinatie Mas/Yates/Bardet + opvulling, prima maar die 3 kunnen ook gewoon middelmatig de berg op rijden en een kleurloze Tour 150-200 punten bij elkaar fietsen. Als je denkt MvdP te kunnen vervangen met Mohoric, prima maar die hebben anderen erbij dus dan maak je geen verschil, andere alternatieven als Cosnefroy, Madouas geven simpel minder zekerheid.

Patriickjoo

Lijkt me inderdaad me dat je zowel MvdP en Alaphilippe makkelijk thuis kunt laten.
In de etappes dat je deze normaal gesproken opstelt, kunnen enkele klassementsmannen ook goed aankomen; en de sterkere sprinters ook al overleven.
Plus ik ga er vanuit dat 99% sowieso van Aert meeneemt.

nasibal

Mooi dat de argumenten die ik had om VdP niet naar Italië mee te nemen nu gebruikt worden om hem uit de Tourselectie te houden.

Benieuwd hoe het uitpakt :)

Antonini

Wat in mijn geval voor Jakobsen en MvdP spreekt, is dat ze de absolute top zijn. In de etappes waar je ze opstelt zullen ze altijd voor plek 1-3 rijden. Je kunt downgraden naar A-min of B-garnituur, maar omdat het veld in de Tour zo breed is, zullen deze gemiddeld vaak rijden rond plek 15, waar die in de Giro nog reden voor gemiddeld plek 10.

Jan Janssens

Ok reactie verdwenen nog eens proberen

@Antonini ik zou de statistieken van Philipsen nog even opzoeken als je denkt dat Alpecin voor MVP zal rijden in alle ritten die je zo juist hebt opgesomd.

@Nasibal om eerlijk te zijn vind ik je argumenten nu beter passen dan toen in Giro (waar ik hem wel mee had). Maar ere weer eer toekomt de basis van wat ik hier zegt komt idd van jou 😉

Antonini

'@JanJanssens, Alpecin ís MvdP die rijden in principe altijd voor hem. En in daag je uit om uit die selectie een etappe te noemen waarin Philipsen meer kans heeft van MvdP.

Barrygoal

'@Nasibal maar de giro en tour zijn niet te vergelijken. Kans op de leiderstrui is dit maal velen malen kleiner..... en de concurrentie is veel groter. Dus in tegenstelling tot de Giro laat ik m dit keer wel thuis en investeer ik dit m'n AK team.

Met de Giro was z'n punten plafond in mijn ogen ook een stuk hoger. Maar met VDP weet je het nooit. het kan verkeerd uitpakken

koenvanhelvoirt

Ik zie MvdP wel 5x top 5 rijden en dat is exclusief de tijdrit. Het verschil met de Giro is dat er meerdere toppers aan de start staan in de Tour en je alsnog 'maar' 20 renners mag meenemen. Stel dat je 3-4 aanvallers in je team wil dan waren er in de Giro minder goede alternatieven dan nu in de Tour. MvdP zal zeker voor een hoop punten zorgen maar welke topper laat je hiervoor thuis? Dit kun je niet oplossen met een Kung of Mohoric.

Met Flip heb ik hetzelfde. Gegarandeerd een hoop punten (evenveel als MvdP), maar welke topper laat ik thuis?

De keuze is denk ik eerder: wie van de twee laat ik thuis? Ik ga er nog een week of 3 over nadenken.

Symen De boer

Tipje Mas hard gevallen in de afdaling in de Dauphine schouderpijn

Antonini

Het is voor Scorito (en ons) niet te hopen dat Pogacar nog een blessure oploopt in de voorbereiding. Zonder hem hoef je geen UAE te selecteren en kun je echt iedere favoriet in je team stoppen.

Jan Janssens

'@Antonini rit 13 en 15 zie ik Philipsen wel doen. Tenzij hij al uitgeteld is voor groen (is grote droom van hem vandaar extra neiging naar Philipsen). Rit 6 doet me wat denken aan Vuelta 2020 Suances rit. Daar is Philipsen als een van de enige sprinters er nog half bij. Al is deze rit wel zwaarder idd. Ik reken alleszins Philipsen tot het kransje sterke sprinters en ben er zeker van dat daardoor MVP enkele kansen gaat moeten laten schieten. Niet vergeten dat als MVP in een vlucht zit daadwerkelijk iedereen naar hem kijkt en hij daardoor minder kansen heeft (dat was duidelijk id Giro). Soit eigenlijk is het dezelfde discussie als bij Giro dus iedereen kan het daar nog een nalezen 😅

Wicked Wout

Als Pogacar geblesseerd raakt, is McNulty een koopje

Maestro77

Ik ga deze tour flink bezuinigen op sprinters. Het zou zo maar kunnen zijn dat er maar 3 massasprints gaan plaatsvinden. En in iedere sprintrit zijn er wel obstakels.

Etappe 2 : grote kans op waaiers
Etappe 3 : kans op waaiers als de wind goed staat
Etappe 13: heuvelachtig terrein; rit voor aanvallers?
Etappe 15: heuvelachtig terrein; kans op waaiers
Etappe 19: laatste week dus waarschijnlijk voor vluchters
Etappe 21 : Hoeveel sprinters zijn er nog?

Heb nu alleen WvA, Philipsen, Kristoff, Pedersen, Cort Nielsen. Komt er hooguit nog ééntje bij.

KV

13 en 15 zou Philipsen inderdaad wel moeten aankunnen volgens mij (als die ritten al niet gewoon naar de vlucht gaan)
En 14 zie ik zelfs VDP afhaken: 3km aan 10% lijkt mij wat teveel van het goede, ja toch ?

Chef83

Ik zie cort in de vlakke etappes niet sprinten

Maestro77

In etappe 2 en 3 in Denemarken wellicht wel

nasibal

'@Jan en Barry

Haha ik wil ook zeker niet beweren dat het voor de Tour opeens zwakke argumenten zouden zijn ;)

De Haai van Milheze

Aha, de zuidenwind heeft eindelijk weer wat Saharazand meegenomen. Vergeet Gilbert ook niet te nemen mensen!

vevie

Ik neem VDP nu igg sowieso mee. Zijn niet selectie heeft me opgebroken in de Giro en een prijsje gekost. Dat wil ik niet weer meemaken. Op zeker zijn er goedkopere mannen die hetzelfde kunnen. VDP is echter iemand die gewoon vaak levert. Dan liever kiezen voor een duurdere VDP dan voor mannen die hetzelfde, in theorie, kunnen, maar niet zo vaak leveren als VDP.

Zit nu op 6 AK mannen en 6 sprinters. Neig naar een sprinter skippen om 7 AK mannen te hebben.

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Ik had me voor dat het spel open ging voorgenomen om geen Mvdp te nemen omdat zoals veel al aangeven er meerdere goedkopere alternatieven zijn. Nu heb ik voor de eerste keer er wat ingeklikt en kom ik tot de conclusie dat het budget zo ruim is dat ik alle AK toppers + Wva, + MvdP + Topsprinter + 4 sprinters (2.5 of lager) er zo in klinkt. Ik heb nu meer problemen met het grote budget dan dat het te krap is. Dat is een keer wat anders

Phoenix0000

Alle AK toppers ja? Dat lijkt me dan sterk.

Imbatido

Wout van Aert 5 miljoen 😂

Benieuwd of de pickrate van Pogacar, Roglic, Wout onder de 99% gaat zitten.

ditisdavid

Ligt het aan mij of zijn er ongeveer drie keer meer interessante klassementsrenners dan sprinters?

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat er überhaupt niet zo veel sprinters bevestigd zijn, maar zelfs dan kan je bij iedere sprinter van 3+ miljoen die niet Philipsen (of Van Aert) heet de nodige vraagtekens plaatsen.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Nog nooit uberhaupt een pickrate van boven de 95% gezien of vergis ik me

1 2 ... 31 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.