Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 33 ... 196 197
nasibal

Ik vind de omschrijvingen van Scorito bij renners altijd mooi en ze worden elk jaar beter (en talrijker). De omschrijving bij Martinez geeft echter wel weer aan dat de vrijdagmiddagborrel in Breda regelmatig wat vroeg begint.

.. Al geloof ik zelf ook geen reet van z'n knecht verhaal.

Ajvenema

'@nasibal: redelijk eens wat betreft Matthieu. Én ook wat betreft Ala. Als die een fatsoenlijke voorbereiding had gedraaid zou je die op dit parcours altijd moeten meenemen. Vraag is nu alleen hoe goed ie gaat zijn… zou best kunnen dat ie lekker fris is en een toptour gaat neerzetten. Maar ook dat ie zich warm moet fietsen en maar in 2/3 etappes goed gaat scoren. Denk dat één van die 2 meegaat, maar welke kan nog lastig worden.

Mäder vind ik vooral leuk omdat p2 wit voor het oprapen ligt. Even kijken hoe Suisse loopt

Daan Brakenhoff

Mäder heeft wel één groot voordeel. En dat zijn de ‘zekere’ witte trui punten die hij gaat halen. Als je eens goed de startlijst doorkijkt, kom je al gauw op Mäder uit als gedoodverfde nummer 2 in het jongerenklassement. Dit zijn op het einde 40 punten (exclusief de punten die hij pakt voor zijn plek in het AK) en in de tweede/derde week, wanneer hij waarschijnlijk die tweede plek gaat innemen, nog eens 4 punten per dag (met kans op eigen etappe punten natuurlijk!). Mocht, kan je niet vanuit gaan en gaat (hopelijk) ook niet gebeuren, Pog uitvallen, kan hij net als in de Vuelta weer die witte trui gaan pakken. En dan begint hij, in mijn ogen, toch wel erg interessant te worden. Maar eerst even Zwitserland afwachten natuurlijk!

nasibal

Als je eens goed de startlijst doorkijkt, kom je al gauw op Mäder uit als gedoodverfde nummer 2 in het jongerenklassement

Klopt, net zoals Foss in de Giro :)

Het klopt dat het aantal concurrenten relatief laag is, maar Mader zal nog steeds een goed AK moeten rijden om die 2e plek op te pakken. Storer, Sivakov, Mcnulty en in mindere mate Jorgenson zijn allemaal jongens die die 2e plek ook kunnen pakken. Ook met een 14e plek in het AK. Als Mader dat goede AK rijdt is hij het sowieso wel waard, ook zonder die witte truipunten.

Laatst gewijzigd
ploep

Ik ga dit keer voor een selectie vol met zekere punten, dat ge-gok elke keer werkt helemaal niet

vevie

Ik ben ook wel benieuwd naar Mader. Ik kies hem zelf niet, maar ik denk wel dat dit wel echt een leuke pick kan zijn. Uiteraard in het gunstigste scenario, want het kan ook 2 miljoen ten grabbel gooien zijn aan een knecht. Je zou echter toch zeggen dat hij samen met Haig gewoon achter UAE, Ineos en Jumbo kan plaatsnemen. Dan hoeft hij niet al te veel te knechten. In dat scenario is hij wel de favoriet voor het wit.

Ik vond hem dan wel erg netjes rijden in de Vuelta. Hij was wel taai en reed gewoon echt goed mee met de betere mannen. Was idd heel constant. De Vuelta vorig jaar was goed bezet qua AK, maar hier is het echter nog wat breder qua 2e lijn mannen die allemaal voor hem kunnen eindigen. Niemand zal vreemd opkijken als hij hier 11e wordt.

Odin

'@vevie

De favoriet voor het wit? Ik heb het idee dat je iemand over het hoofd ziet.

vevie

'@Odin: ja, achter The Terminator, natuurlijk. Dat hij de witte trui wint is een garantie. Bedoelde mee te gaan in het favoriet voor de 2e plek in het jongerenklassement zoals eerder werd aangegeven hier.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Jongen ik drop hem toch: Moscon altijd spektakel

floda

'@ thombeg zou ik toch die andere Astana van 500k nemen.

Primavoormij

Iemand Sees Bol op de korrel?

wesley1983

Zou er nog iets bij gaan komen van sprinters? Bij AG2R zie ik eventueel nog ruimte voor Venturini en bij Movistar voor Garcia Cortina. Anders lijkt het er aardig op te lijken qua ploegen. FDJ, Bahrein en Astana zullen zonder sprinter gaan en ik betwijfel of Trentin en Hayter wel de selecties gaan halen bij UAE en Ineos gezien hun klassementsambities. Hayter ook nog eens al een overvol programma gereden tot nu.

ploep

Als iemand nog een beetje tof wil doen naar zijn/haar collega's en vrienden kun je met je laatste 500.000 Matis Louvel meenemen, je hoort hem straks vast een keer in een obscure podcasts of wellicht als schimmig pareltje (met hints!) in dit topic, leuke stats hoor!

Maestro Mello

Misschien dat de kapper van B&B nog op de startlijst verschijnt. Zou een leuke pick kunnen zijn..

Daan Brakenhoff

'@pierlo
Helemaal geen gekke pick hoor. Alleen denk ik dat Capiot (eigenlijk Bouhanni maar is hij fit?) de ‘sprinter’ van dienst gaat zijn. Mocht dat niet zo zijn, is het wel een leuke renner voor plek 7 in je sprintteam, alleen is het überhaupt al moeilijk om máár 20 renners in je team op te kunnen nemen.

Thomberg

'@floda noemde hem in de chat al Albanese-light! Maar ik weet het nog niet helemaal met Astana

Ik wil het hier alvast gezegd hebben: etappe 4 wint Kamna op de Etna!

Thomberg

Ik zag ook ineens een bejaarde houthakker voor een miljoentje staan. Kan toch interessant zijn

daandej

Fugelslang

Guido Maltempi

Ja lap, Matthijs Luifel was mijn <2% pickrate parel maar nu moet ik weer een andere gaan zoeken.

@Daan B het is volgens mij meer een renner voor de heuvelklassiekers dan een sprinter. Op de huidige startlijst is Capiot daar de logische sprintkopman (en een prima pick voor deze prijs), maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze Hofstetter thuis laten. En als ze dan allebei meegaan, is het voor scorito weer 2x niks... Bouhanni gaf bij het begin van z'n revalidatie aan dat hij hoopte dit seizoen nog in actie te kunnen komen dus lijkt me sterk dat die de Tour gaat halen.

nasibal

'@Guido

Nieuwe optie voor je: Fabien Doubey.

KV

Zou ik nog niet zeggen. Bij Arkea zijn ze het gewoon om met 2 of 3 in de top 10-15 te sprinten.

Guido Maltempi

'@KV dat is idd de tactiek in eendagskoersen waar er UCI punten te rapen zijn. Zouden ze ook zo met hagel gaan schieten in touretappes, waar alleen punten liggen voor de top 5? Kan me voorstellen dat ze dan gewoon gaan inzetten op één sprinter.

Symen De boer

Heb voor als nog een concept selectie aan aanvallers
D.Teuns ( hele voorjaar al goed miss voor eigen kansen in tour)
Lutsenko (vorm??? Na breuk)
Cosnefroy ( voorjaar goed ook eigen kans in tour of toch helpen van O conner??)
Asgreen of Kung welke zouden jullie mee nemen ( neig zelf naar Asgreen ook ivm teampunten Jakobsen)
Kragh Andersen (kan een aardig tijdritje rijden of kasseien en een echte aanvaller)
Q.hermans ( verrast vriend en vijand de laatste tijd)

Wat denken jullie van deze namen

KissMyAce2.0

Allemaal niks Symen

KV

'@ Guido: goed punt. Had niet stilgestaan bij dat puntenverschil.

1 2 ... 33 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.