Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 38 ... 196 197
joris dor

Ik heb persoonlijk mijn 4 naar 5 sprinters veranderd en een Morkov in gedachten. Vind het opvallend, dat er in de sprint, zo weinig verteld word over Bennett, die ik toch ook wel enkele top 3's zie te pakken.
Zelf ben ik minder euforisch over top 3's van Philipsen, doordat deze mij nog niet echt overtuigd heeft dit jaar. Maar elk zijn mening.
Persoonlijk verwacht ik Pedersen wel in de massasprints.

TheBest

'@LuukGoverde mijn klimteam zal uit een man of 9 bestaan. Daarbij nog enkele multifunctionele tijdrijders. Asgreen/kung/bjerg etc.. 2/3 multifunctionele punch/heuvel renners. Hirschi/Teuns/Mohoric etc.. en dan dus wat sprinters en wellicht 2-4 500/750k renners als opvulling.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van renners, maar ik denk toch dat je in de heuvel/vlucht etappes het verschil (t.o.v. die enkele sprint kansen) goed kan maken.

LuukGoverde

'@TheBest In de heuvel/vlucht etappes kun je inderdaad vaak het verschil maken, alleen net die paar renners uit de grote groep kiezen die dat zouden kunnen doen is in dat soort etappes vaak wel behoorlijk lastig. Helemaal vergeleken met de sprintetappes waar de vijver waar je uit vist qua potentiële puntenpakkers vaak toch een stuk kleiner én van tevoren duidelijker afgebakend is.

Als iemand anders dan op bijv. 2 plekken waar jij een extra vluchter/puncheur hebt extra sprinters heeft meegenomen, moet je die punten nog maar terug zien te pakken ergens. Daarom lijken sprinters vaak behoorlijk duur tov het aantal kansen wat ze krijgen, maar zijn vaak wel redelijk 'makkelijke' punten om te kunnen pakken, omdat er in dat soort etappes vaak niet heel veel verschillende scenario's mogelijk zijn met zoveel ploegen met sprintersbelangen.

Als er in zo'n vlucht/heuvel etappe maar een klein groepje vooruit blijft waar dan net die 2 extra plekken die jij hebt gevuld niet bijzitten en daarachter gewoon alle namen die iedereen heeft (WVA, Pog, Rog, etc.) naar plek 5-10 sprinten ga je die punten die je mist in de sprintetappes denk ik nooit meer terugpakken.

Poule d'Or

Het forum werkt wel. Als je een leeg vak ziet moet je bovenaan in de URL het paginanummer met 1 verlagen.

Reus

Forumbug Schmorumbug.

Die “een sprinter minder” discussie wekt mijn interesse. Heb voor mijn gevoel nu ook een sprinter minder dan dat ik “normaal” geneigd ben te doen. Dit om ruimte te maken voor VdP en een extra klassementman.

De top van het klassement is zo breed dat ik geneigd ben om een extra AK man mee te nemen en zodoende een miskleun te kunnen compenseren. De eindafrekening heeft me nu al te vaak opgebroken.

Of is dat een mindfuck. En moet je omdat de top zo breed is juist NIET een extra AK man meenemen aangezien door de vele toppers de kans groot is dat de punten uitgesmeerd gaan worden en daardoor je miskleun minder kost.
In dat geval moet je juist een extra sprinter hebben om daar je voordeel te pakken…..

vevie

Nou, de Dauphine bevestigt nu dat zowel Roglic als Vingegaard meegaan. Ze gingen al mee, daar niet van, maar deze Vingegaard wordt straks een zwaar probleem voor iedereen die niet Pogacar of Roglic heet.

niek-vdv

En het wordt ook duidelijker welke man uit Down Under je moet nemen en welke niet

vevie

Idd, die in het witte shirt van ‘down unda’ lijkt een stap gezet te hebben. Die verschijnt nu ook weer op mijn radar. Overwoog hem toch niet echt, maar klimt sterk. Die gaat misschien toch mee.

Echter het zal niet de eerste keer zijn dat de rollen in de GT’s omdraaien en de ‘echte’ mannen toch weer opstaan.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Ook benieuwd wat voor prijs Scorito aan Chaves gaat geven, staat er inmiddels ook bij op PCS.

ZK

Want chaves zou je overwegen? Zelfs voor 500k ga je hem aantal x willen opstellen met 0 punters tot gevolg...
Voor 1m zal hij weinig worden gekozen, dus laten we hopen dat hij 750k of 500k wordt, dan trappen er nog genoeg mensen in...

Laatst gewijzigd
vevie

Chavito zal wel een miljoen worden. Vergelijkbaar met de prijzen van de overige miljoen renners. 1.5 miljoen is wat teveel afgaande van wat hij de laatste jaren heeft laten zien.

Henk

Beoordelen van renners in de voorbereiding blijft wel lastig hoor. Je weet gewoon niet waar ze staan.
Hoewel je nu eerder naar O'conner neigt boven Haig, kan dat in de Tour compleet anders zijn.

niek-vdv

Het viel me meer op dat Haig voor Caruso reed in plaats van andersom.

vevie

Wat meer prangend is, is welke renners de Bahrein overwegers kiezen. Mocht Landa er daadwerkelijk aan de start staan, dan wordt het lastig kiezen. Landa heeft bewezen dat hij de combi Giro/Tour aan kan. Haig en Caruso ontlopen elkaar weinig en laatstgenoemde lijkt ‘nu’ beter. Daarnaast zal een Mäder, Bahrein kennende, ook goed aan de start staan. Je kunt dus flink de mist in gaan en een paar miljoen weg gooien aan de verkeerde renner. Op voorhand zou je zeggen dat Haig de vooruitgeschoven man wordt, maar waarom zou een Caruso z’n kansen moeten opofferen?

arjenzvob

'@niek-vdv Finish gezien? Daar reed Haig voor Caruso.

Al is dit redelijk onzinnig omdat het voor hen nergens meer over ging.

BlingSagan

Als Haig nu knecht voor Caruso, lijkt het me wel logisch dat dat in de Tour andersom is. Er is niet echt 1 beter dan de ander. Dus beide zullen hun kans wel krijgen in verschillende wedstrijden. Knechten is ook wel een manier om in topvorm te komen.

Poule d'Or

Ik zou verwachten dat Haig nu aan het knechten was, omdat Caruso 40 sec voor staat in het klassement. Als ze beiden even goed klimmen, dan is dat de beste kans om op het podium te komen (afgezien van om de beurt aanvallen).
In de Tour hoeft dit niet, dan knappen JV en UAE het wel op en kunnen ze gewoon blijven plakken. Best kans dat Haig dan de betere klimmer van de twee blijkt.

vevie

'@Pouled’Or: dat denk ik ook steeds vanaf de bank, maar toch branden dit soort ploegen hun 2e kopman heel snel op. Vind ik telkens vreemd om te zien, maar het gebeurt elke GT weer. Wetende dat het eigenlijk altijd Ineos, UAE en Jumbo (en in de Vuelta ook Movistar) zijn die het gewicht van de koers op zich nemen, zou je denken dat de rest gewoon meerijdt en hun renners zo hoog mogelijk in het AK houdt. Niets blijkt echter minder waar. Toch offeren de overige ploegen hun 2e renner met speels gemak op. Vaak ook zonder legitieme reden. We gaan het dus zien met Bahrein in de Tour. Maar ook met Ineos, die ook niet de topfavoriet hebben. Ze zullen wel weer een manier verzinnen om DFM of Yates onnodig uit het AK te laten donderen.

Ragnar Lolbroek

Inner monologue today: "In deze vorm gaat Vingegaard toch het plekje mogen innemen van DFM. Beiden zijn vermoedelijk de tweede man van het team, kunnen goed aankomen en hebben een goede tijdrit. Vingegaard kan wel die extra 500k goed maken met teampuntjes van Wout. DFM valt ook wel eens een keer. Geraakt die wel heelhuids over de steentjes van rit 5." Weten jullie wat zinnigs over de kassei kwaliteiten van DFM?

Astarloa

Om maar niet over Meintjes te spreken.

Milanjacks

Wat zou dit een leuk spel zijn als het budget 32 miljoen was. Nu is het een spelletje van wie kiest de goede dure renner. De discussie Mas of Martinez is mijn inziens een stuk minder interessant dan Taco vs Calmejane om maar wat te noemen.

Ik heb nog niet heel uitgebreid gekeken maar alle 500k renners kan je al weg strepen met dit budget.

Laatst gewijzigd
GlennTour

De discussie Mas is sinds vandaag waarschijnlijk weer helemaal open! :D Komt er niet in bij mij..wel enkele mooie en goedkope namen gezien vandaag.

Wat Vingegaard en Roglic betreft. Ik verwacht eenzelfde tactiek bij Ineos met DFM en Yates.
Pogacar man tegen man zal niet lukken. Met 2 per ploeg of meer hem bestoken zal de tactiek worden wss.

KV

En als DFM volgend weekend iedereen aan gort rijdt, spreekt alleman weer anders :-)

DFM en kasseitjes ging redelijk in Denain.

Heb persoonlijk meer schrik van Vingegeu en de kasseitjes.

Wicked Wout

Ai, Vingegaard ziet er idd in die uitslag niet al te best uit. Puur scorebordjournalistiek overigens. Heb geen beeld bij het wedstrijdverloop.

Maar op ruim 11 minuten, met een paar seconden voorsprong op Bas Tietema... tsja

ploep

Denain is in niets te vergelijken met de Tour, laat gaan.

1 2 ... 38 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.