Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 39 ... 196 197
vevie

Wat Vingegaard iig moet doen in volgend jaar voor de Giro en Vuelta gaan. De Giro is qua AK de laatste jaren de zwakst bezette ronde. Die kun je ‘gewoon’ proberen te winnen. En datzelfde geldt voor types als Mas, DFM, Haig, etc. Wil je als AK man van de 2e lijn een GT proberen te winnen waar Pogacar en Roglic niet aan de start, dan moet je toch kijken naar de Giro.

madeinstars

Ik zou me veel meer zorgen maken over de afdalingen van DFM dan over de kasseitjes.

floda

Ik vind dat geleuter over te veel budget eigenlijk beetje onzin. Er zijn nog steeds heel veel keuzes te maken tussen sprinters, puncheurs, aanvallers en klassementsrenners. En eerlijk gezegd vind ik dat deze ronde al echt behoorlijk lastig. Waarbij de crux voor mij ligt in die punch etappes. Zoals ik op basis van de huidige plaatjes zie zijn die etappes meer voor het type sterke sprinters dan voor de Woods/Teuns van deze wereld. Dus naast de 2 grote, kom je dan toch terecht bij Matthews, Cort, cosnefroy, pidcock, kwiat en trentin. Maar dan moet je dus eigenlijk nog een categorie hebben naast je klassementsrenners, die de echte punch etappes normaal wel aan kunnen.

Papa Bart

Is er een wielerflits poule aangemaakt al dan niet alleen forum wielerflits? Bij de Giro deed ik ook mee met de touretappe.nl poule maar die website is één groot hackers en ad bal.

Milanjacks

'@Floda

Ben ik niet met je eens door dit grote budget zijn er als je alles een beetje volgt al gauw een stuk of 11/12/13 namen die meer dan 60% van de mensen gaat hebben, maakt het er niet leuker op.

Hork282

Wat was er met Mas vandaag? Is die gevallen?

Lo Zar

Mas heeft geloof ik nog last van z'n schouder na val eerder deze week.

Dit loopt spaak

Waar haalt Scorito hun data en deelnemende renners vandaan? Niet van PCS, dat is me duidelijk, maar waar wel?

ZK

Scorito heeft het invoeren van data wat wielrennen betreft weer in eigen beheer genomen. Voorheen was het wel via PCS. Echter duurde het dan soms lang voor volledige top 20 bekend was, nu kunnen ze het (soms) eerder publiceren.

Milanjacks

Weet je dat zeker ZK? Naar mijn idee zijn de uitslagen nog steeds geimporteerd via PCS. Of ze hebben in ieder geval dezelfde source voor de data want ze publiceren het op dezelfde tijd.

Dit loopt spaak

Maar niet identiek Milan, er staan veel renners op PCS die niet terug te vinden zijn op Scorito.

Edd1e

'@milanjacks Zeker vergeten Pogacar, Roglic en WVA mee te nemen? Beetje een rare redenering.. als je veel verwacht van iemand van 500k dan neem je hem toch gewoon mee?

Bonorrie

Oepsie, Mas uit voorzorg afgestapt.
Die gaat zo weinig gekozen worden denk ik.
Kan daardoor weer een mooie pick zijn voor wie het wel met hem aandurft.
Blijft moeilijk.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gehavende-enric-mas-stapt-uit-voorzorg-uit-dauphine/

Laatst gewijzigd
havana

Toch Vinegaard er maar weer ingeklikt. Ging wel ten koste van Groenewegen.

Landaluze

Twee dingen die ik vanmorgen even kwijt wil:

Ik hoor niemand spreken over Geoghegan Hart, die zomaar eens beter dan Yates kan zijn. Deed het toch niet onaardig gisteren.

Cosnefroy allemaal goed en wel, maar als je zijn track record nagaat toch echt geen renner die het in de rondes waarmaakt...

Landaluze

Twee dingen die ik vanmorgen even kwijt wil:

Ik hoor niemand spreken over Geoghegan Hart, die zomaar eens beter dan Yates kan zijn. Deed het toch niet onaardig gisteren.

Cosnefroy allemaal goed en wel, maar als je zijn track record nagaat toch echt geen renner die het in de rondes waarmaakt...

Odin

Je wilde twee dingen, twee keer kwijt?

Matsoe

Ik twijfelde net 3 seconden of ik Flip niet zou meenemen. Maar hij gaat gewoon lekker mee

LuukGoverde

'@Landaluze Waarschijnlijk omdat Geoghegan Hart 99% zeker de Tour niet rijdt.

Berend

Nog bijna drie weken om te puzzelen en piekeren, kan niet wachten tot de start haha :)

Mijn grootste dilemma gaat denk ik worden Altijdphilippe en/of VdPoel. Beiden wordt wat duur, maar grote FOMO met beiden ook :)

Nog mensen die Froome aandurven? Haha :)

de Tour

Froome ga je niet veel aan hebben.

Mijn team zit in een rustig vaarwater momenteel. Ff wat koersen en berichtgeving afwachten.

Hopenlijk positief nieuws over latour. Iemand info over zijn blessure? En hoelang je normaal gesproken daarvan moet herstellen?

floda

Net variant met trentin geprobeerd, ipv goedkopere UAE meneer. Wordt dan wel altijd onevenwichtig team. Hij gaat als hij rijdt een bak vol punten pakken maar is in alles wat hij doet net niet goed genoeg. Dus geen vervanger voor goede sprinter, en/of puncheur. Moet dan hele team anders opstellen, nog maar ff over nadenken dus en eerst maar eens kijken of hij gaat rijden.

Pantano

'@Havana verstandig, Vinegaard gaat ook 3x zoveel punten scoren. Dat je Groenewegen uberhaupt overwogen hebt.

Als ik die sprintetappes zo bekijk (2x waaiers), zou het ook zomaar bij 2 of 3 sprintetappes kunnen blijven. Een unicum in de tour 😱

floda

Wat me opvalt is dat iedereen praat over maar 2 a 3 sprintetappes. Maar je stelt in 2,3,4,19 en 21 toch “gewoon” de sprinters op aangevuld met paar truien en eventueel 1 of 2 aanvallers voor 4 en 19? Dus je hebt toch bezetting nodig voor 5 etappes? Dus te veel bezuinigen op sprinters lijkt me ook weer niet heel verstandig. Tel daar bij op dat je aantal van die mannen ook prima in 6 op kunt stellen en je hebt er toch minimaal 5 en misschien zelfs 6 nodig

ploep

Je snijdt jezelf in de vingers als je 4 of minder sprinters meeneemt, dan hou je namelijk 16 plekken over voor de aanval/klim en moet je elke dag 7 gasten op de bank zetten .. sommige van die 16 ga je waarschijnlijk gewoon bijna nooit opstellen, ook omdat van die 16 er wrs ongeveer 3 vast instaan vanwege de truipunten.

1 2 ... 39 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.