Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 41 ... 196 197
Milanjacks

'@Vevie

Soler weet je het nooit hoe die voor de dag komt. Als die goed is dan kan die veel hoor.

Behatzailea

'@manwithbeard ikzelf heb wat moeite om hem als sprinter te tellen, maar het gekke is dat ik tot drie jaar geleden Sagan wél altijd als sprinter telde. Ik twijfel dus nog tussen 5 of 6 sprinters + Van Aert.

MrWest

Dit gaat de foute kant op. Ben mezelf aan het overtuigen om Lutsenko erin te proppen

daandej

Gaudu zakte er vandaag ook lekker door wat verwachten jullie van hem in de tour ?

encanto

Na veel gedoe en afwezigheid morgen maar eens beginnen met het echt samenstellen van een team.

Zoals meer aangegeven: Budget te ruim (had na een keer klikken veel geld over) en hierdoor is het zoeken naar pareltjes minder noodzakelijk (zoals in de giro met een albanese, lopez etc)

Ben gecharmeerd van de geopperde strategie om alle toppers voor het AK mee te nemen en het middensegment over te slaan (de prestaties van bahrein maken het ook wel makkelijker om hen over te slaan). Dit opvullen met rijders met een aanvalshart in de bergen (Pinot, barguil, quintana etc). Dan gaan voor de drie beste sprinters (Jak., Aert, Philipsen) en pedersen en kristoff erbij....denk dat je dan nog uitkomt....

Miste bij de giro (naast een foute dagkeuze) het gouden bekertje omdat ik te weinig aanvallende klimmers had voor de daguitslagen....dus moet hier de balans opmaken, want de tour is ook minder open dan de giro.

Enfin, dat maar eens doen en kijken wat er in zwitserland gebeurt (jammergenoeg laat Kung zich meteen gelden...:))

Scoritop

'@Daan Gaudu had ik in mijn team, maar na vandaag er toch weer uit. Verwacht hem ook niet heel hoog in het AK. Ergens tussen 10-15. Daarnaast na vandaag ook DFM en Mader vervangen voor A. Yates en Bardet.

RVH

'@MrWest heb dus dezelfde gedachte na vandaag. Had hem vorig jaar en dat heeft me toen geen windeieren gelegd.

Dit weekend toch wel weer meer duidelijk geworden. DFM is niet meer zo zeker in mijn team. Als ik hem eruit klik hou ik flink wat geld over. Yates zit juist wel iets steviger in mijn team.

Vingegaard en Roglic blijven sowieso in mijn team. Misschien als ze vallen dat ze nog uit mijn gaan.
O'Conner idem dito.

Geen Mas, geen Gaudu.
Haig ook waarschijnlijk niet.
Meintjes krijgt een kans in het team.

Lutsenko in de gaten houden, mooi prijsje.
Chaves, gaat die rijden anders wellicht ook voor een mooi prijsje.

Antonini

We kunnen lachen om de beschrijving van Laengen, maar zijn prijs is echt on point. Na vandaag McNulty weer uit mn team geklikt omdat zijn klim inhoud denk ik te weinig is. Als je naar de uitslagen van UAE kijkt vorig seizoen en (en dit seizoen voor Almeida uitviel in de Giro) dan zie je dat ze amper uitslagen rijden. Echt iedere rit die Pogacar wint in het Geel kan een rijder 21 punten bijschrijven. Daar heb je echter geen goedkope opties voor. Zit nu weer zonder teamgenoten van Pogi en daar ga je het denk niet zonder redden.

Hork282

'@rob erbst zo lang Philipsen nog in het groepje zit zie ik ze echt niet zo maar voor van der Poel rijden, in hoeverre je trouwens ook echt voor van der Poel kan rijden. De vroege vlucht terughalen wel natuurlijk, maar dat moet voor Philipsen natuurlijk ook. Maar gas geven op een lastig stuk om sprinters eraf te rijden voor van der Poel lijkt me niet slim, als je zelf een van de beste klimmende sprinters hebt. Laat de rest dan maar proberen jouw Philipsen eraf te rijden en dan heb je altijd van der Poel nog achter de hand. Of laat vdP aanvallen, als ze hem terugpakken kan je sprinten met Philipsen. Dus ze zullen vdP echt wel gebruiken, maar echt voor hem en dus ook tegen Philipsen rijden denk ik niet.

Matsoe

Zal Trentin voor eigen kans mogen gaan, of dat nou sprinten of iets anders is.

TheBest

'@matsoe ik denk dat je even geduld moet hebben. De ploeg van trentin zal vast nog wel het een en ander naar buiten brengen voor de start van de tour.

De mensen hier beschikken vaak over dezelfde informatie als die jij zelf kan vinden. Een mening of een gok van iemand die met 0 extra informatie denkt dat trentin wel of niet voor eigen kans mag gaan heb je ook niet zoveel aan ;-)

Papa Bart

Ik las ineens de naam Sagan. Tot voor kort voor 10.000% een onmisbaar menneke, ik betrapte me er op dat ik hem niet eens overweeg.
Flip is misschien het grootste twijfel geval en dat zal wel duren tot aan de deadline. Als je zijn stats bekijkt kun je zonder Alaphilippe net zo goed niet mee doen, maar Jongens toch, ik zie hem nog half doormidden in die greppel liggen. Zijn pneumothorax was pas half mei genezen verklaard, bepaald niet ideaal..

Hij fietst weer, rijdt hij nog ergens een wedstrijdje?

Edd1e

'@hork idd, ik zie in etappe 4 VDP nog wel aangaan op die laatste heuvel, als hij wordt teruggepakt zijn er mss wat pure sprinters gelost en heeft Philipsen meer kans.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Pantano

Nee, te duur

snoek1974

Ganna wel of niet , als je denkt dat die de tijdrit wint wel en als je denkt dat die m niet wint moet je m niet nemen

Niet voorlopig naar wel

ZK

Of ganna 1e of 2e wordt in tijdrit maakt niet gek veel uit voor de keuze om hem wel of niet te nemen. Je kunt hem in beide gevallen dag later ook nog opstellen als opvuller. En in beide gevallen zal hij daarna niet veel punten meer opleveren tot tweede tijdrit.

encanto

MVP blijft een lastige... Als je kijkt naar de giro was hij voor velen noodzakelijk. Echter was er ook maar 1 renner die vergelijkbaar was qua type (Girmay). Mocht hij niet zichzelf hebben uitgeschakeld, had hij sowieso meer punten voor de puntentrui opgeraapt en in etappe 18 meer punten behaald dan MVP. Kortom, het puntentotaal van beide heren was vergelijkbaar geweest (Girmay misschien zelfs hoger). Dus als je maar eentje van de twee had en meer had geinvesteerd in klimmers dan had je spekkoper kunnen zijn.

Nu heeft MVP deze Tour veel meer concurrentie voor de etappes die hij kan winnen. En al zou hij ze winnen, dan neem je een iets goedkopere klassementsman/sprinter mee, maar die scoort stabiler (je weet wanneer je ze kan opstellen). Ik ga hier er volledig vanuit dat iedereen Wout meeneemt en die dan kopman maakt.

Voor mij was MVP dus de juichrenner die ik niet zou nemen en mijn geld ergens anders in zou stoppen. Echter, zoals ik gisteren al aangaf, is het budget zo ruim dat ik hem makkelijk kan meenemen, want de rest rond zijn prijscategorie is zo wispelturig dat er geen goede vervanging is.

Ook zitten er bij de 750.000 leuke namen (Izagirre, meintjes etc) voor leuke punten maar die zullen maximaal 150-200 punten halen. Dit is voor MVP bijna knap als hij zo weinig punten zou halen op dit parkoers.....enfin, ga maar twee teams puzzelen...eentje met MVP en eentje zonder en dan maar eens per etappe kijken wat er nodig is (en toch voor elke etappe ten minste drie/vier keuzes op de bank hebben)...

TheBest

'@Zonderman zonder context is dit een moeilijk te beantwoorden vraag. 2.000.000 voor een renner met weinig kans op teampunten en maar 2x de kans op eigen punten vind ik het niet waard. Wellicht rijd hij in een andere etappe nog een keer top 20, maar zie hem dan maar eens goed op te stellen.

Verder is het ook wel van belang hoe gebalanceerd je team nu is. Als je al een aantal goede tijdrijders hebt, waarom zou je dan ganna nog mee moeten? Veel goedkope sprinters zijn er niet dus dan kun je die 2.000.000 van ganna beter in een pedersen(?) steken, die wellicht ook zelf nog een redelijke tijdrit kan rijden.

Yskoud

Belangrijkste les van de Dauphine en eerste rit van Zwitserland is niet zo zeer dat Roglic of Vingegaard toppers zijn maar hoe ongelofelijk breed het veld daaronder is. Dit wordt meteen de grootste puzzel.

Normaliter zullen Pog, Rog, Vin en vlak daaronder Vlasov en O'Connor strijden voor plekken 1-5.

De groep daaronder strijd bergop en voor het AK voor de plekken 5-20. Het lastige is echter dat het in deze groep volledig afhhangt van het vormpeil van de dag in welke volgorde ze binnen komen. Tot deze groep rekening ik Haig, Yates, Martinez, Mader, Lutsenko, Meintjes, Guerreiro, Jorgenson, Lopez, Bardet, Gaudu, Uran, Chaves, Kruijswijk, Kuss, Caruso, Sivakov, McNulty, etc...

Deze groep is qua prijs heel divers, de goedkoopste is 500.000 en de duurste 4.000.000. Terwijl ik qua punten voor Meintjes (gemiddeld 12e/13e plek) totaal 100-150 en de duurdere categorie Haig/Yates maar max 200-250 punten verwacht. Kortom als je 3 renners nodig hebt uit het middenveld (naast de toppers) kan je 300-450 expected point kopen voor 2.000.000, maar je kan er ook 10.000.000 aan besteden. Terwijl het verschil in te verwachten punten maar max. 50 punten per renner is en in totaal dus max 150 punten extra voor 3 duurdere subtoppers t.o.v. de goedkopere subtoppers.

Dat brengt je tot het volgende dilemma waar je dan de bespaarde punten aan gaat besteden? A. Een extra duurdere sprinter, B. een heuvelrenner als MVDP, C. een dure ploegmaat van een van de toppers of D. een extra tijdrijder? Of E. dus toch een of twee duurdere subtoppers in de hoop dat die kan profiteren van de pech van een van de echte toppers?

Daarmee komen dus opeens duurdere opties in beeld, die je gezien het budget helemaal niet nodig acht (Ganna?) of waar voor je eigenlijk best wel prima alternatieven hebt (MVDP?). De keuze tussen deze extra duurdere bonusrenners gaat het echte verschil opleveren. Ik ga voorlopig voor een combi van A en B. Maar wacht de komende maand alle ontwikkelingen af.

Laatst gewijzigd
ZK

'@Yskoud goede gedachtegang. Die 5 + uit middenveld 2 goedkope opvullers 750-1m, 2 teamgenoten van Pog en rest investeren in puntenpakkers in sprint+flip/vdp

Ketjap Manis

Helemaal mee eens Yskoud. En gezien de vele heuveletappes neig ik naar MVDP.

Antonini

'@Yskoud, precies het dilemma deze Tour. Ten opzichte van de Tour21 zullen er naar verwachting meer berg etappes zijn (7 om 5) en minder sprint etappes (4 om 6). Dus vergelijkbaar met de Giro22. Echter zijn inderdaad de opties in de tweede lijn een stuk duurder en minder onderscheidend. Echter zag je in de Giro dat de punten ook nog eens over de etappes verdeeld werden. Eerst pakten Bardet, Yates, Pozzo nog veel punten, in het tweede gedeelte gingen deze naar Hirt, Ciccone, Carthy. Dus een breed team kan zeker lonen om bij uitvallers nog het verschil te maken in etappe 16-18.

Guido Maltempi

Speltip 1: trek zoveel mogelijk voorbarige conclusies n.a.v. het eerste heuvelritje in een voorbereidingskoers en gooi iedereen die op 20 seconden werd gereden direct uit je team.

TheBest

Die gedachtengang van +/- 5 topklassementsmannen en dan een paar goedkopere opties als meintjes ter opvulling vind ik wel een leuke. Echter heb ik exact dit in de Giro gedaan en dat heeft mij op de laatste dag het gouden bekertje gekost. Ongeveer al mijn gekozen topklimmers hebben de giro ziek, zwak of misselijk verlaten waardoor ik (bijna) alleen nog maar 750k klimmers over had. Deze hebben het in de dag uitslagen inderdaad meer dan prima gedaan waardoor ik op de laatste dag op 99,3% stond met alleen Carapaz in de top 13(!) van het algemeen klassement. Echter verloor ik hierdoor op de laatste dag zoveel punten dat ik dat gouden bekertje nog heel dik heb verloren. (maar net aan zilver). Ook vind ik het leuke aan dit spel om juist uit dat middensegment de juiste namen te kiezen. Haig, Bardet, MAL, Mader, Caruso etc.. (hindley stond in de giro ook in deze prijsklasse). Daarnaast denk ik dat het met dit parcours geen overbodige luxe is om een extra sterke klimmer mee te nemen. Het is ook niet zo dat het budget dit niet toe laat.

Ik heb heel benieuwd welke 20 namen iedereen straks bij elkaar geklikt heeft, ik denk dat er veel verschil tussen de teams gaat zitten.

1 2 ... 41 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.